Departament: Achiziții (Procurement)
Ordinul ANAF nr. 1.400/2012 - procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente
Acest departament negociază și semnează contracte cu furnizori externi, inclusiv cu firme sau persoane fizice străine. Este esențial să cunoască obligația de înregistrare a acestor contracte la autorități, mai ales când serviciile sunt prestate în România, pentru a se asigura că toate condițiile legale sunt îndeplinite încă de la început.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.400/2012 privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 695, din 10 octombrie 2012. Citește articolul
Destinatii turistice recomandate de Blue Air
Bruxelles, capitala Uniunii Europene
Pentru a sprijini personalul din achiziții și management de contracte care călătorește în Bruxelles cu detalii practice despre transport și oraș, facilitând logistica călătoriei și planificarea activităților.
Fiind la rascruce si jucand un rol important in Europa, in Bruxelles gasim un amestec de culturi, de arhitectura, de oameni, dar orasul inca mai pastreaza propriul caracter unic. Sunt doua limbi oficiale – franceza si flamanda – astfel ca toate strazile au doua denumiri, una foarte diferita de cealalta. Engleza este foarte raspandita, dar o vei auzi destul de rar vorbita pe strada. Citește articolul
Stii ce mananci? Ce informatii trebuie sa contina obligatoriu etichetele alimentelor
Atunci când compania cumpără produse alimentare gata făcute sau ingrediente de la furnizori, acest departament trebuie să verifice dacă etichetele sunt conforme cu legile, pentru a nu aduce în companie produse care ar putea crea probleme.
13 Octombrie 2012 | 12 | 9655 | Timp de citire: 5 min.
Etichetele produselor alimentare trebuie sa prezinte informatii clare si corecte, astfel incat consumatorii sa poata alege exact alimentele care le sunt potrivite. Va spunem astazi ce informatii nu pot sa lipseasca de pe etichetele alimentelor. Citește articolul
Ghid de supravietuire a limbii romane
Sa scriem corect: un singur "n" sau doi?
Cei din achiziții elaborează cereri de ofertă, contracte și comunică cu furnizorii. O scriere corectă este vitală pentru claritatea documentelor și pentru a evita ambiguitățile în relațiile contractuale.
In limba romana, multe din cuvintele pe care le folosim sunt formate printr-un procedeu numit derivare, ce se poate face cu prefix, sufix sau cu amandoua in acelasi timp. In articolul de astazi am sa va explic de ce este important sa cunoastem modalitatea prin care s-a format un anumit cuvant si cum ne poate ajuta aceasta la scrierea corecta. Citește articolul
Comentariu
Asta e
În negocierile cu furnizorii și gestionarea contractelor, este foarte important să existe o comunicare deschisă, să se explice punctele de vedere și să se asculte celelalte părți. Atitudinea 'Asta e' poate bloca parteneriate valoroase și poate duce la relații tensionate.
Des, foarte des aud oamenii punand peste discutii neplacute "capacul" lui "Suntem oameni diferiti, avem perceptii diferite, asta e". Ca sa fiu in totalitate sincera, m-am surprins si pe mine facand exact acelasi lucru. Sa fim intelesi: departe de mine sa condamn diversitatea de opinii/ perceptii. Ceea ce mie imi atrage atentia in mod neplacut este ultima parte: "asta e". Citește articolul
Ce elemente noi se vor completa pe facturi din 2013?
Angajații de la achiziții primesc și gestionează facturi de la furnizori. Ei trebuie să înțeleagă noile reguli de facturare, mai ales legat de TVA (ex: 'taxare inversa' sau 'TVA la incasare'), pentru a verifica facturile primite și pentru a se asigura că termenii contractuali sunt respectați corect din punct de vedere fiscal.
12 Octombrie 2012 | 6 | 15917 | Timp de citire: 2 min.
De la 1 ianuarie 2013 facturile vor contine noi informatii obligatorii, dupa ce Guvernul a modificat in Codul fiscal reglementarile in ceea ce priveste emiterea acestor documente. Citește articolul
Afla in ce consta vizita la mediator inaintea unui proces, din emisiunea AvocatNet.ro
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și partenerii, iar medierea este o metodă excelentă pentru a rezolva rapid și eficient disputele contractuale (legate de livrări, calitate, plăți), fără a ajunge în instanță și a strica relațiile de afaceri esențiale.
AvocatNet.ro a discutat in aceasta saptamana despre recenta modificare adusa legii medierii, prin care partile sunt obligate sa obligate sa participe la o sedinta de informare asupra medierii, inainte de a ajunge la proces. Invitatul nostru a fost Aniela Ionescu Badita, mediator autorizat. Vezi mai jos inregistrarea emisiunii produsa in studiourile LTV. Citește articolul
5 zone in care evaziunea infloreste. De unde poate statul sa aduca bani la buget?
Dacă o companie cumpără produse agricole, acest departament ar fi interesat să știe cum fiscalizarea ar putea schimba prețurile sau modul în care se fac contractele cu furnizorii din agricultură.
Evaziunea fiscala este ca o hidra cu multe capete, iar statul nu reuseste sa taie niciodata suficiente dintre ele. Probabil ca acesta este o imagine ideala a provocarilor luptei cu evaziunea, dar in acelasi timp statul lasa nefiscalizate multe sectoare de activitate, care ar putea cu putin efort sa aduca multi bani la buget. Wall-Street.ro va prezinta doar cinci sectoare si categorii profesionale care opereaza in zona gri sau chiar neagra a economiei. Citește articolul
Noua Lege a sanatatii, o ancora solida sau doar un inceput timid, si cum au fost lovite afacerile firmelor de constructii din cauza problemelor Oltchim
Problema Oltchim arată cum falimentul unui furnizor important poate afecta contractele de achiziții și impune găsirea rapidă de noi surse, uneori mai scumpe.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Anumite contracte incheiate de firmele romane trebuie inregistrate la Fisc printr-o noua procedura
Acest departament se ocupă de încheierea și gestionarea contractelor cu diverși furnizori, inclusiv cei străini. Articolul îi ajută să știe că anumite contracte pentru servicii prestate în România trebuie înregistrate la stat, astfel încât să facă lucrurile corect de la început și să nu creeze probleme firmei.
12 Octombrie 2012 | 9 | 16651 | Timp de citire: 2 min.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a aprobat printr-un ordin publicat recent o noua procedura de inregistrare a anumitor contracte sau documente incheiate de persoanele juridice romane. Va spunem in ce cazuri trebuie aplicata aceasta procedura, care au intrat deja in vigoare. Citește articolul










