Departament: Achiziții (Procurement)
INS: PIB-ul a crescut cu 0,5% in trimestrul II 2012
Departamentul de Achiziții și Contracte monitorizează tendințele economice pentru a înțelege cum pot influența prețurile materiilor prime, stabilitatea furnizorilor și costurile generale de achiziție, mai ales în sectoarele menționate în articol care arată creșteri sau scăderi.
Produsul Intern Brut, serie ajustata sezonier, a fost de peste 150.000 milioane lei in trimestrul II 2012, in crestere cu 0,5% fata de trimestrul I din 2012, potrivit datelor publicate recent de Institutul National de Statistica (INS). Cele mai mari reduceri s-au inregistrat in invatamant, agricultura, in sanatate si asistenta sociala. Citește articolul
ANAF atentioneaza: Declaratia 092 trebuie depusa pana maine. Tu ai aceasta obligatie?
Acest departament se ocupă de cumpărarea de bunuri și servicii de la furnizori. Deoarece articolul se referă la achizițiile din alte țări europene (achiziții intracomunitare) care pot schimba modul în care firma plătește TVA-ul, este important ca ei să înțeleagă consecințele fiscale ale deciziilor lor de cumpărare.
6 Septembrie 2012 | 4 | 11540 | Timp de citire: 2 min.
Contribuabilii mai au doar o zi la dispozitie pentru a depune declaratia 092, anunta Agentia Nationala de Administarare Fiscala intr-un comunicat de presa remis redactiei. Firmele care depasesc acest termen risca amenzi de pana la 5.000 de lei. Citește articolul
Romania, pe locul 5 in regiune: are 37 de companii Topul Deloitte 500 din 2012
Acest departament verifică stabilitatea financiară a marilor companii, în special a celor care ar putea fi furnizori sau parteneri, pentru a face alegeri bune la achiziții și la semnarea contractelor.
Romania este a cincea tara din regiune dupa numarul de companii reprezentate in clasamentul Deloitte Europa Centrala Top 500, cu 37 de companii. Veniturile lor totale s-au apropiat de 39,6 miliarde de euro, la sfarsitul anului trecut, fata de 37,49 miliarde de euro, la final de 2010. Citește articolul
Record de incasari la Autoritatea Nationala a Vamilor in august
Cei de la achiziții sunt interesați de taxele vamale, TVA și accize plătite la importul mărfurilor, pentru a estima costurile finale ale produselor cumpărate din străinătate și pentru a evita probleme la vamă, care pot afecta contractele.
Luna august 2012 este luna cu cele mai mari sume incasate din 2007 pana in prezent de Autoritatea Nationala a Vamilor, fiind atrasa la bugetul statului suma de aproximativ 954 milioane lei, informeaza ANV intr-un comunicat de presa remis redactiei. Banii provin, printre altele, din taxe vamale, TVA sau accize. Citește articolul
Cum se impoziteaza veniturile din arenda?
Dacă firma închiriază terenuri agricole (este arendaș), acest departament trebuie să înțeleagă detaliile contractuale și obligațiile fiscale care decurg din aceste contracte, inclusiv reținerea și plata impozitului la sursă.
Saptamana trecuta am publicat un comentariu scris de un expert contabil despre confuzia generala cauzata de noua modalitate de impozitare a veniturilor din arenda, aplicabila incepand cu 2012. Pentru a lamuri cat mai bine situatia, astazi va prezentam un ghid util in care incercam sa explicam care este regimul fiscal aplicabil unor astfel de venituri. Citește articolul
(P) Carti de vizita cu efect garantat, pe suport din polipropilena transparenta
Departamentul de Achiziții ar fi interesat de acest conținut pentru a identifica furnizori care pot oferi cărți de vizită de înaltă calitate, personalizate și durabile, necesare pentru toți angajații companiei.
Iata ca a sosit si toamna, anotimpul in care natura isi transforma culorile intr-o adevarata poveste. La Agrafa Print culorile si nuantele se impletesc neincetat, dand viata oricarui tip de suport, fie ca este vorba de hartie, carton, plastic, lemn, sticla sau chiar metal. Echipa bine cunoscutei tipografii digitale cu livrare personalizeaza materiale cat mai variate, unul dintre cele mai indragite suporturi ale lor fiind plasticul transparent, in special atunci cand vine vorba de imprimarea cartilor de vizita. Citește articolul
Vine o toamna furtunoasa in economie: viziunea politica lipseste, iar perspectivele sunt sumbre
Cei responsabili cu achizițiile pot folosi aceste informații pentru a înțelege cum ar putea fluctua prețurile materiilor prime sau ale serviciilor în funcție de evoluția economiei, ajutându-i să negocieze contracte mai bune.
Ne asteapta o toamna furtunoasa: politicul risca sa intre din nou pe culoarul economicului si sa destabilizeze economia in contextul alegerilor parlamentare. Consultantii si economistii reuniti la Intalnirile Wall-Street.ro au discutat despre perspectivele sumbre ale economiei, lipsa viziunii politice, tragedia nationala a fondurilor strucurale si despre schimbarea comportamentului investitional. Citește articolul
5,5 milioane lei, alocate pentru consolidarea unor cladiri cu risc seismic ridicat
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate contractele pentru lucrările de consolidare și modernizare, precum și de achizițiile de materiale și servicii necesare pentru aceste proiecte publice de anvergură.
Bugetul "Proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii calamitatilor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta" a fost suplimentat cu 5,5 milioane lei, suma ce va fi folosita pentru consolidarea a 11 cladiri publice cu risc seismic ridicat, anunta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) pe site-ul propriu. Citește articolul
Ce plati in valuta pot face firmele?
Acest departament trebuie să știe în ce monedă poate plăti furnizorii, mai ales pe cei străini (importuri), și cum să formuleze clauzele de plată în contracte pentru a respecta regulile valutare.
Desi majoritatea operatiunilor realizate de firmele din Romania trebuie sa se faca in moneda nationala, exista si o serie de exceptii, potrivit carora sunt permise si operatiuni in valuta. Citește articolul
(P) Biroul tau: ZERO consum de hartie
Permite semnarea și arhivarea rapidă și sigură a contractelor cu furnizorii și partenerii, eficientizând fluxul de documente și păstrarea acestora.
Doua solutii electronice accesibile oricarui IMM pot reduce cheltuielile de procesare a documentelor cu peste 75%, le elimina pe cele de transport si permit pastrarea documentelor in siguranta, la indemana, fara a-ti aglomera biroul. Citește articolul










