Departament: IT și Securitatea Datelor
Noi reglementari privind factura electronica intra in vigoare din 2013
Departamentul IT este responsabil cu implementarea și buna funcționare a sistemelor prin care se emit, se primesc și se stochează facturile electronice, asigurând că datele sunt sigure, accesibile și că se respectă standardele tehnice (cum ar fi semnăturile electronice).
16 Noiembrie 2012 | 4 | 12808 | Timp de citire: 5 min.
Desi in Romania exista o lege a facturii electronice, care se aplica de la 1 ianuarie 2013, autoritatile au reglementat aceasta modalitate de facturare si prin intermediul Codului fiscal si al normelor sale de aplicare, eliminand cateva dintre ambiguitati. Noile prevederi privind factura electronica intra in vigoare tot de la inceputul anului viitor. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Ce cheltuieli ar taia romanii pentru a-si plati datoriile si ce a tras PIB-ul in jos in trimestrul III
Utilizarea telefoanelor mobile și a rețelelor sociale în procesul de recrutare aduce în discuție aspecte legate de infrastructura IT și protecția datelor personale ale candidaților.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Reteta electronica: Care sunt cele mai intalnite erori intalnite in sistem?
Se interesează de problemele tehnice ale sistemelor informatice (funcționare lentă, erori, întreruperi) și de cum afectează acestea accesul la servicii esențiale și integritatea datelor.
Dupa primele 4 luni de utilizare a sistemului de prescriere electronica a retetelor compensate, sistem implementat de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, medicii de familie intampina o serie de probleme atunci cand prescriu retete electronice, anunta Societatea Nationala de Medicina Familiei (SNMF) si Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) intr-un document de presa pe site-ul propriu. Acest lucru se datoreaza, potrivit sursei citate, datelor eronate pe care sistemul le contine. Citește articolul
AvocatNet.ro organizeaza un targ online de produse si servicii pentru avocati
Având în vedere că articolul menționează 'softuri', departamentul IT este interesat de noi soluții software sau de oferte la pachetele existente, pentru a echipa compania și echipa juridică cu tehnologia necesară.
In noiembrie 2012, AvocatNet.ro lanseaza primul targ din mediul online - "Targul de produse si servicii pentru avocati - editia 1". Implementam un concept nou, menit sa vina in intampinarea nevoilor de achizitie a caselor de avocatura si a specialistilor din domeniul juridic. Citește articolul
Peste 8.500 de locuri de munca vacante in perioada 8-14 noiembrie 2012
Sunt interesați de disponibilitatea profesioniștilor precum programatori și ingineri de sistem, cruciali pentru echipele lor tehnice.
In perioada 8-14 noiembrie 2012, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 8.570 locuri de munca, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Reminder Astazi nu poti verifica nicio declaratie fiscala depusa pana acum. Recipisele de pe portalul ANAF sunt indisponibile
Echipa IT este interesată de modul în care funcționează sistemele informatice mari, mai ales când este vorba de modernizări (upgrade-uri) ale serverelor și stocării la o instituție guvernamentală importantă. Le poate oferi informații despre practici sau posibile probleme tehnice.
Pagina de vizualizare a starii declaratiilor de pe portalul online al Agentiei de Administrare Fiscala nu va putea fi accesata in prima parte a acestei zile, a anuntat Fiscul intr-un comunicat de presa remis redactiei. Astfel, contribuabilii nu vor putea verifica recipisele declaratiilor pentru a sti daca formularele au fost depuse corect si validate pe serverul central sau daca mai sunt necesare anumite corectii. Cititi in articol cat va dura aceasta situatie. Citește articolul
Peste 3 milioane de retete electronice prescrise in 4 luni. Au mai ramas 2 luni pana ce sistemul va deveni obligatoriu
Articolul se referă la un 'sistem' informatic, la 'investiții tehnice necesare' și la 'datele pacientului sunt protejate', fiind de interes pentru departamentele IT care gestionează implementarea, funcționarea și securitatea sistemelor informatice.
De la 1 iulie, medicii au inceput sa prescrie pacientilor medicamente prin retete electronice, in paralel cu cele vechi, clasice, urmand ca de la 1 ianuarie 2013, sistemul electronic sa devina obligatoriu. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) anunta intr-un document de presa remis AvocatNet.ro, ca, in cele 4 luni de cand a fost introdus noul sistem, au fost eliberate peste 3.000.000 retete electronice. Conform sursei citate, utilizarea sistemului se apropie de indicatorii de succes vizati. Citește articolul
Act normativ publicat in M.Of.
UPDATE E oficial: Numarul posturilor din instantele judecatoresti se suplimenteaza
Acest departament ar putea fi interesat de anunțul privind dezvoltarea și extinderea infrastructurii IT în sistemul judiciar, mai ales dacă există oportunități pentru furnizarea de servicii sau produse IT în viitor.
Intrarea in vigoare a noilor coduri ale sistemului judiciar presupune inclusiv organizarea procesului de adoptare a masurilor necesare in acest scop, se arata intr-o hotarare de Guvern publicata recent in Monitorul Oficial. Mai exact, potrivit actului normativ mentionat, una dintre aceste masuri necesare este suplimentarea posturilor din instantele judecatoresti. Citește articolul
Pontajul, un rau necesar?
Departamentul IT & Protecția Datelor este interesat de acest articol deoarece discută despre necesitatea și beneficiile utilizării aplicațiilor software pentru înregistrarea pontajului, alertelor și posibilitatea accesului online, necesitând implementarea și mentenanța unor astfel de sisteme.
Din ce in ce mai multi avocati incep sa perceapa avocatura ca un business in sine. Pana la urma, functioneaza dupa aceleasi reguli - eficienta, competitivitate, profit si pierderi. Diferenta intervine insa la modul specific de tarifare si facturare, la modul de gestionare a orelor lucrate. Citește articolul
Angajatii romani nu sunt profitabili: produc putin, dar costa mult
Înțelege tendințele pieței muncii pentru specialiștii IT, dificultățile de recrutare și impactul acestora asupra planificării resurselor și bugetelor departamentului.
Rentabilitatea Capitalului Uman in Romania continua sa scada, inregistrand anul trecut o reducere cu 9% comparativ cu 2010, potrivit studiului PwC Saratoga 2012, de la 1,34 la 1,22. Acest indicator analizeaza Rentabilitatea Capitalului Uman, exprimata ca venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetara (fie ea euro, dolar american sau leu) platita de angajator sub forma de remunerare. In acelasi timp, costurile cu forta de munca raportate la costurile totale ale companiilor au crescut cu 13%, de la 10,13% in 2010, la 11,45% in 2011. Citește articolul










