Departament: IT și Securitatea Datelor
Cum se procedeaza cu reteta electronica? Afla esentialul despre noul sistem de prescriere
Acest departament este interesat de modul în care funcționează sistemele informatice pentru rețete, de securitatea datelor medicale și de conformitatea cu regulile de protecție a datelor personale (GDPR), mai ales dacă firma dezvoltă sau utilizează astfel de sisteme sau gestionează date medicale ale angajaților.
15 Septembrie 2012 | 7 | 19613 | Timp de citire: 4 min.
De la 1 iulie medicii au inceput sa prescrie pacientilor medicamente prin retete electronice. Practic, ei completeaza reteta intr-un sistem informatic, o tiparesc, iar aceasta are un cod de bare, care este scanat la farmacie. Chiar daca pana la finalul anului, prescriptiile electronice se vor utiliza concomitent cu cele clasice, completate pe formularele cu regim special, incepand de la 1 ianuarie 2013, toti medicii vor elibera numai retete electronice. Pentru ca schimbarea este una majora, aflam astazi tot ce trebuie sa stie un pacient despre noul sistem de prescriere a medicamentelor. Citește articolul
UPDATE Ce noutati se aplica de maine in ceea ce priveste asigurarea RCA
Trebuie să se asigure că accesul la baza de date CEDAM și gestionarea informațiilor despre daune se fac în siguranță și conform regulilor de protecție a datelor personale.
15 septembrie este data de la care se pun in practica masurile anuntate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor la inceputul acestei luni in ceea ce priveste asigurarea obligatorie auto. Citește articolul
Reminder Declaratia Instrastat se depune pana maine. Cine are aceasta obligatie?
Se asigură că aplicațiile și sistemele informatice folosite pentru colectarea și transmiterea electronică a datelor Intrastat funcționează corect și că informațiile sunt gestionate în siguranță.
15 septembrie este termenul limita pentru depunerea declaratiei Intrastat, obligatorie pentru toti operatorii economici intregistrati in scopuri de TVA care realizeaza schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene, schimburi care depasesc anumite praguri valorice. Citește articolul
Formularul in care se declara impozitul retinut la sursa, modificat substantial de ANAF
Este relevant pentru ei că se introduce posibilitatea de a depune declarațiile online, deoarece trebuie să se ocupe de siguranța și buna funcționare a sistemelor informatice folosite pentru asta.
13 Septembrie 2012 | 8 | 14513 | Timp de citire: 3 min.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, printr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica, modificare declaratiei fiscale in care platitorii de venituri trebuie sa declare impozitul retinut la sursa de la beneficiarii de venit. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Bancile nu mai asteapta banii restantierilor si scot la vanzare mii de case si apartamente, iar Petrom scumpeste carburantii pentru a doua oara in mai putin de o saptamana
Trecerea la televiziunea digitală este o schimbare tehnologică importantă la nivel național, care poate avea implicații pentru infrastructura digitală și comunicații, fiind de interes pentru specialiștii IT.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Se schimba regulile privind "luarea in spatiu". Gazduitorii care nu declara date reale pot face pana la 2 ani de inchisoare
Departamentul se asigură că datele personale, inclusiv adresele angajaților sau clienților, sunt corecte și sunt colectate și stocate conform legii, iar acest articol arată cum se stabilesc legal aceste adrese, ceea ce ajută la conformitatea cu normele de protecția datelor.
13 Septembrie 2012 | 27 | 50893 | Timp de citire: 2 min.
Gazduitorii vor trebui sa declare cate persoane locuiesc efectiv la adresa unde intentioneaza sa mai ia in spatiu o alta persoana, potrivit unui proiect de lege lansat in dezbatere publica de MInisterul Administratiei si Internelor. Cei care declara date nereale vor fi acuzati de fals in declaratii si pot ajunge chiar si la inchisoare.
Citește articolulHG nr. 889/2012 - aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru organizarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2012
Oferă detalii despre achizițiile de echipamente IT și tehnică de calcul, aplicații software pentru centralizarea voturilor, precum și serviciile de comunicații speciale necesare pentru buna desfășurare a procesului electoral și prelucrarea datelor cetățenilor.
Hotararea Guvernului nr. 889/2012 privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 642, din 10 septembrie 2012. Citește articolul
Hotelierii cer anularea sau modificarea radicala a proiectului Big Brother in turism
Este esențial pentru acest departament să înțeleagă cum să protejeze datele personale ale turiștilor, mai ales când acestea trebuie transmise mai departe, și să se asigure că totul este sigur și conform regulilor de confidențialitate.
Hotelierii cer MDRT sa le explice motivul pentru care vor fi obligati sa transmita datele confidentiale ale turistilor prin sistemul electronic de evidenta, vor garantii legale asupra pastrarii confidentialitatii datelor si se opun introducerii sistemului in forma actuala. Citește articolul
UPDATE Implementarea sistemului electronic prin care turistii vor fi monitorizati in timp real se amana pana in 2013
Acesta este responsabil pentru implementarea și buna funcționare a sistemului informatic SIET, gestionarea sigură a datelor personale ale turiștilor și asigurarea conformității cu regulile de protecție a datelor (GDPR).
Implementarea aplicatiei electronice prin care turistii vor fi monitorizati constant se amana pana in primavara anului 2013, anunta Mediafax. Proiectul de ordonanta care introduce sistemul electronic de evidenta a numarului de turisti cazati a fost lansat in dezbatere publica de Ministerul Turismului (MDRT) la sfarsitul lunii august, unul dintre obiective fiind prevenirea evaziunii fiscale. Vezi in articolul urmator cum va functiona sistemul si ce date trebuie prezentate la cazare, odata ce proiectul de act normativ va intra in vigoare. Citește articolul
Calendarul de implementare a noului cod de procedura civila ar putea cuprinde o perioada de 3 ani
Menționarea îmbunătățirilor necesare pentru sistemul informatic ECRIS, care gestionează dosarele instanțelor, arată importanța infrastructurii IT în sistemul judiciar și poate oferi informații despre tendințele în digitalizarea serviciilor publice.
Calendarul de implementare a noului cod de procedura civila urmeaza sa fie intocmit de Ministerul Justitiei si ar trebui sa cuprinda o perioada de 3 ani, a declarat ministrul Justitiei, Mona Pivniceru la intalnirea pe care a avut saptamana trecuta cu sectia de judecatori a Consiliul Superior al Magistraturii (CSM). Citește articolul










