Departament: Strategie și Planificare
HG nr. 956/2013 - modificarea HG nr. 1680/2008 - instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltarii economice durabile
Acest departament folosește astfel de informații pentru a elabora strategii de creștere și dezvoltare a firmei. Cunoașterea schemelor de ajutor de stat și a condițiilor lor permite identificarea de noi oportunități de investiții, extindere sau dezvoltare durabilă, contribuind la planificarea pe termen lung a afacerii.
Hotararea Guvernului nr. 956/2013 privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 1680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltarii economice durabile a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 768 din 10 decembrie 2013. Citește articolul
Ministerul Muncii pregateste noi reguli in culise: Firmele cu peste 20 de angajati ar putea sa aiba cheltuieli suplimentare cu salariatii
Noile reguli ar putea influența deciziile strategice ale companiei (ex: închiderea firmei, disponibilizări colective), costurile de operare și modul în care se iau deciziile cheie, necesitând adaptarea planurilor pe termen lung.
Angajatorii ar putea fi obligati sa acorde anumite drepturi banesti unei noi categorii de reprezentanti ai salariatilor, care se va ocupa de informarea si consultarea angajatilor cu privire la activitatea firmei, se precizeaza intr-un proiect de act normativ aflat in lucru la Ministerul Muncii. Mai mult, angajatorii vor trebui sa puna la dispozitia acestora informatii confidentiale despre firma, insa in anumite conditii. Daca noile reguli vor fi aprobate de Guvern, atunci se vor aplica firmelor care au cel putin 20 de angajati. Citește articolul
EY Romania isi intareste echipa de avocati cu specialisti in gestionarea disputelor si litigiilor fiscale
Conducerea și echipa de strategie trebuie să înțeleagă cum riscurile legale și fiscale pot afecta planurile firmei și cum pot fi gestionate cu ajutorul experților.
Emanuel Bancila si Alex Slujitoru se alatura echipei EY Romania, in calitate de Director Executiv, respectiv Manager, in cadrul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, conform unui comunicat de presa remis redactiei noastre de compania de consultanta fiscala. Anterior, cei doi au ocupat pozitii similare in cadrul unei case de avocatura afiliata unei alte companii din Big 4. Citește articolul
AFEER: Taxele aplicate in sectorul energetic se transfera integral in factura finala
Informațiile despre ponderea taxelor în prețul final și necesitatea unei mai bune gestionări a acestei componente sunt esențiale pentru a stabili strategii de preț competitive, a planifica pe termen lung și a evalua impactul reglementărilor fiscale asupra modelului de afaceri al companiei.
Legislatia din sectorul energetic prevede ca orice taxa pentru companiile energetice va fi transferata integral in factura finala, a declarat, marti, Ioan Lungu, presedintele Asociatiei Furnizorilor de Energie Electrica din Romania (AFEER), in cadrul unei conferinte pe tema fiscalitatii in sectorul energetic. Citește articolul
Tuca Zbarcea & Asociatii, desemnata "Firma de Avocatura a Anului in Real Estate" in cadrul galei CIJ Awards Romania 2013
Când compania planifică investiții majore, extinderi sau schimbări legate de proprietăți, alegerea unui partener legal puternic în imobiliare este o decizie strategică esențială pentru succes.
Tuca Zbarcea & Asociatii a castigat saptamana trecuta premiul cel mare in categoria dedicata firmelor de avocatura active in domeniul imobiliar, in cadrul galei CIJ Awards Romania 2013, organizata de catre Central & Eastern European Construction & Investment Journal, conform unui comunicat de presa al acestei case de avocatura. Citește articolul
Peisajul bancar se va schimba radical in 2014
Acest departament utilizează analizele economice și tendințele din sectorul bancar pentru a-și ajusta strategia pe termen mediu și lung, planurile de investiții și deciziile de dezvoltare a afacerii, în funcție de condițiile pieței și de accesul la finanțare.
Un proces amplu de fuziuni si achizitii bancare, specializarea unor banci pe anumite segmente de clientela, stagnarea creditarii si schimbarile de actionariat se numara printre aspectele care vor caracteriza sistemul bancar in 2014. Citește articolul
Beneficiarii POSDRU pot depune actele pentru incasarea TVA
Informațiile despre recuperarea TVA sunt importante pentru planificarea strategică a companiei, ajutând la estimarea costurilor reale ale proiectelor cu fonduri europene și la realizarea unor planuri financiare corecte pe termen lung.
Beneficiarii Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) pot depune actele pentru a incasa taxa pe valoare adaugata (TVA) eligibila in cadrul acestui program, ca urmare a publicarii Instructiunii care reglementeaza detaliile necesare in vederea returnarii taxei, se arata intr-un document de presa al Ministerului Fondurilor Europene. Citește articolul
Sinteza legislativa: Cine va selecta persoanele fizice ce vor fi supuse verificarii fiscale prealabile si numarul notarilor publici, actualizat
Cei de la strategie analizează aceste ajutoare de stat pentru a decide unde, cum și când să își extindă afacerea sau să facă noi investiții, având în vedere sprijinul financiar disponibil.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, Partea I, din 9 decembrie 2013. Citește articolul
Sinteza legislativa: Cine va selecta persoanele fizice ce vor fi supuse verificarii fiscale prealabile si numarul notarilor publici, actualizat
Cei de la strategie analizează aceste ajutoare de stat pentru a decide unde, cum și când să își extindă afacerea sau să facă noi investiții, având în vedere sprijinul financiar disponibil.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, Partea I, din 9 decembrie 2013. Citește articolul
Legea nr. 52/2013 - transparenta decizionala in administratia publica
Ajută la înțelegerea modului în care se iau deciziile la nivel guvernamental și cum sunt elaborate actele normative, permițând companiei să își planifice mai bine strategia pe termen lung și să anticipeze schimbările legislative sau de politici publice.
Legea nr. 52/2013 privind transparenta decizionala in administratia publica a fostpublicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 749 din 3 decembrie 2013. Citește articolul









