avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 516 soluții astăzi
Forum Activitate DariusT

Activitate DariusT

Vorbiti despre o imprimanta de office sau o imprimanta industriala?
Buna ziua.

Sunt un angajator intr-o situatie ciudata si usor disperata. Am un angajat pe un post de conducere (director vanzari), la care as vrea sa renunt, insa nu in conditiile impuse de el. Este angajat de cateva luni. Nu a venit cu experienta in domeniul in care activam noi, insa are experienta de conducere pe un astfel de departament in alte domenii de 10-11 ani, conform CV si conform cartii de munca. Problema este ca de cand a venit in firma, a iscat foarte multe conflicte de munca si nu stie nici macar 1 produs al firmei. Activitatea lui, desi implica si munca de teren, consta in a sta in fata calculatorului si a se plange ca nici un clinet nu cumpara in perioada asta de criza. Nu a adus nici macar 1 client nou, iar firma a pierdut chiar si din clientii vechi. Colegii si subalternii lui muncesc si vand, iar el doar isi ia salariul.

Legislatia muncii il protejeaza pe angajat si mai putin pe angajator si este greu de dovedit ca un angajat este incompetent. Nu vreau sa desfiintez postul, pentru ca am nevoie de director de vanzari, dar as vrea sa renunt la acest angajat si sa gasesc unul competent. Actualul a venit prin recomandari. Nu avea de lucru de cateva luni, are familie, mi-a fost mila de el si am zis sa il ajut, pentru ca tot aveam nevoie. Cand i-am recomandat sa isi dea demisia, a refuzat si a amenintat cu ITM, estc.

Cum as putea sa procedez? Pot sa ma prevalez de vreun articol de lege si sa vacantez postul pentru a putea fi ocupat de cineva competent, iar pe el sa il trec pe un post normal si sa ii scad salariul (ia mult peste colegii lui si nu este corect fata de cei ca? Daca da, ce motive pot invoca pentru asta si ce ar trebui sa stea in spatele acestei decizii, in cazul unei eventuale reclamatii din partea lui?

Va rog frumos, ajutati-ma!!!!
Va multumesc mult pentru aprecieri.
Cererea de deschidere este anterioara publicarii in MO a legii 277. Se aplica legea cea mai favorabila sau care lege se aplica? In plus, cabinetul de avocatura care rea intentat aceasta cerere reprezentand 2 societati diferite: o parte din suma este datorie catre firma de leasing, iar alta parte catre firma care este broker de asigurari. Facturile au fost emise de 2 entitati diferite, cu coordonate distincte.
Buna ziua.
Datorita incasarilor dificile incepand cu februarie acest an, am intarziat plata ratelor de leasing la un autoturism achizitionat pe firma . Firma de leasing a facut o cerere de deschidere a procedurii de insolventa, inainte de aparitia legii 277. Primul termen este pe 1 octombrie, iar suma este de 18.500 lei. Trebuie sa platim integral suma pentru a evita insolventa sau exista si posibilitatea unei plati minime? Incasarile au fost mici in perioada de vara. Mentionez ca firma are inca activitate, iar in perioada care urmeaza avem posibilitatea de a revigora activitatea . Cum pot evita insolventa?