avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Activitate nenea_LomLom

Activitate nenea_LomLom

Actualizare:

Am primit mail după două zile!

Abonamentul dvs. nu va fi reînnoit. Nu veți mai fi facturați.


Ce am făcut e să procedez întocmai cum scrie acolo în Termenii lor, la care am agreeat așa prostește fără să citesc în detaliu (dar să fim sinceri, câți citim pagini de astfel de termeni și condiții, cine are timp pentru așa ceva?)
- am descărcat formularul lor și l-am scos la imprimantă
- l-am completat cum solicită ei, de mână, datat și semnat
- l-am scanat și l-am trimis pe mail-ul lor

Pe lângă asta, înainte să îmi vină confirmarea de la ei, am trimis prin poștă cererea pe hârtie la adresa lor din Luxemburg, recomandată cu prioritate și cu confirmare de primire. Le-am cerut să îmi șteargă toate datele conform GDPR. Am mai dat 27 de lei cu scrisoarea, dar m-am gândit că n-ar strica să mă acopăr cu dovada că am trimis cererea la adresa lor, în caz că ulterior mă trezesc cu cine știe ce probleme. Am anulat cardul, ca să nu fie surprize pe viitor.

Eu am pierdut 60+27 lei, + costul unui nou card, plus timp pe forumuri și la poștă, destul de puțin față de ceilalți, dar suficient cât să fie o lecție învățată. Situația mea e diferită pentru că mie mi s-a părut suspect site-ul după ce am devenit membru premium și am observat că nu am control asupra părții de plată, moment după care am început să caut mai mult pe net și astfel am acționat imediat, nu am lăsat timpul să treacă și să fiu taxat pentru sute de lei. Din păcate nu toți și-au dat seama în ce se bagă! Deasemenea acest thread mi-a fost de mare ajutor, pentru că am găsit informații de la oameni care au reușit să se dezaboneze și modul în care au procedat! Mulțumesc!

Impresia mea este că așa funcționează "afacerea" lor, iar dacă respecți contractul lor și ceri anularea așa cum specifică ei, se conformează, altfel probabil caută tertipuri să treacă timp și să taxeze suplimentar. Dar poate am avut noroc.... Doresc mult noroc și celorlalți!


Lucruri+Amuzante a scris:

Doriti sa va redau email ul pe care l-am primit de la ei? Vi l trimit pe adresa dumneavoastra de email daca doriti, e lung si stupid.

Eu consider că ar fi util de publicat aici pe forum unde sunt oameni de specialitate, să se pronunțe în acest caz de amploare destul de mare din ce văd. Desigur, eliminați datele personale din email. Această mizerie trebuie expusă cât mai bine cu tot modul lor de operare. Nu sunteți de acord?

Până acum nu am citit nimic de la oameni care să fi fost executați de pretinsele firme de recuperare. Există astfel de cazuri? Mie mi se pare ireal să existe așa ceva. Astfel oricine poate inventa un contract și hărțui oameni pe baza unor date personale care se pot obține ușor prin diverse metode deloc străine de astfel de indivizi.

Sunt surprins cum avocații și moderatorii acestui forum pe care îl apreciez de mulți ani, se limitează la niște comentarii seci și ușor ironice. Mă așteptam la niște comentarii mai constructive, decât dacă ați agreat ToC sunteți bun de plată, etc. Păi dacă termenii sunt frauduloși, se poate susține așa ceva într-o instanță sau undeva în UE? Pe ce bază poate să îmi pretindă cineva bani dacă eu mi-am exprimat dorința de a renunța la acel serviciu în repetate rânduri și este vădită reaua intenție în legătura cu beneficiarul prin îngreunarea procesului de renunțare la contract? Chestiunile acestea mi se par elementare!

Încă nu s-a pronunțat nimeni să mă ajute să înțeleg (pe mine sau pe ceilalți pățiți) ce valoare juridică au agreerea unor termeni și condiții printr-o bifă pe internet, fără act de identitate, fără transparență din partea furnizorului, etc. Se poate numi așa ceva contract în sens juridic, ca și cum îmi fac eu un contract la bancă sau la o firmă serioasă? În ce secol trăim??


Lucruri+Amuzante a scris:

Buna tuturor!
Va intreb, credeti ca e ceva de facut in plus? Nu dau niciun fel de date personale prin fax sau ce mai vor ei acolo, pot sa stea si in cap, este evident o frauda.
Imi pare rau insa de cei care sunt pe drept stresati de problema asta fiindca si eu m-am speriat putin cateva minute pana sa imi ordonez gandurile. Email ul lor este destul de amenintator si stufos. Maine voi merge si la politie sa depun o plangere desi nu am fost pagubit cu nimic, dar poate conteaza si voi grabi si eu intr un fel falimentul acestei mizerii.
Toate bune!


Ei au deja datele tale personale pentru că ți le-au cerut când ai făcut prima plată, pentru premium.

Ne poți reda aici mailul primit? Deasemenea și ce ai făcut la poliție, ce ți s-a spus? Au mai fost plângeri cu be2? Ce se poate face?

Mulțumesc
Am pățit-o și eu, doar că eu de abea ce mi-am făcut cont și am făcut prostia să plătesc pentru o lună, iar acum văd în ce plasă am intrat.

La Termenii lor, la punctul 11, se vorbește de dreptul de revocare, unde spune să folosești formularul de revocare tipizat (îl scoți la imprimantă și îl trimiți pe mail scanat sau pozat cu telefonul). Acuma eu sunt sceptic în a le trimite informațiile personale, adresă, etc.. dar ei le au deja din faza de înregistrare premium când mi-au solicitat în câmpuri obligatorii adresa și nr de tel. Mi s-a părut suspect, dar cum la noi în România se obișnuiește să ți se ceară o mulțime de date personale irelevante pt tot felul de nimicuri, nu m-a oprit.

Mai sus sunt pățiți care spun că au reușit să se dezaboneze trimițând formularul acesta completat și scanat pe mailul indicat în termeni și condiții. Tot la pct. 11 spune că ei trebuie să îți returneze și banii (puțin probabil, dar sunt persoane aici care spun că au primit și banii înapoi).

Ce am făcut e să îngheț cardul (eu am Revolut pt plăți neobișnuite pe net) și să comand altul. Îmi asum că am pierdut aprox 60 de lei (o lună), dar încerc să nu mai fiu taxat pe viitor.

Întrebarea pentru avocații de aici, este dacă e posibil să te poată "executa" o firmă așa zisă de recuperare de datorii, pe baza a mai nimic practic, adică înregistrarea pe un site, o plată cu cardul și niște date personale care pot fi obținute prin nenumărate mjiloace, dar nimic care să dovedească faptul că eu sunt cel care a făcut contul și a autorizat plata. La fel de bine putea să îmi facă cineva un cont și să plătească pentru mine. Pe ce bază poate veni o firmă într-o situație din asta, să îmi ceară bani?! Păi așa dacă am adresa oricui pot să îi trimit somații de plată! Nu trebuie să existe niște contracte scrise, semnate de ambele părți, pentru ca să vină o firmă fantomă și să mă "execute"? Nu trebuie o hotărâre judecătorească? Ce îmi pot face - întreb și pentru restul - de vreme ce nu văd cum se poate face legătura directă cu persoana mea decât prin niște demersuri online, în spatele cărora se poate afla oricine, dovadă chiar aceste site-uri dubioase.

Încă ceva... foarte grav după părerea mea, este că aceste siteuri (sunt o familie) au reclame la TV la ore de audiență bună, fapt care le dă o imagine de încredere, deci nu am ajuns la ei așa printr-un click din greșeală pe un banner și am pus botu' imediat.
Am aflat că există o lege, 17/2000 și modificată în 2010
[ link extern ]
prin care un angajat poate beneficia de program redus (4 ore) la locul de muncă, dacă are în îngrijire o persoană dependentă, diferența de bani fiind suportată de bugetul local. Din ce înțeleg, diferența nu este 50% din venit, ci jumătate al unui venit al unui asistent personal debutant.

Problema e că eu am sunat la biroul de beneficii sociale din orașul meu, iar acolo, mi s-a spus că ei nu au auzit de această lege și că până acum, de ani de zile, nu au fost astfel de cereri, în baza acestei legi.

Inutil să mai întreb, în ce țară trăim, așa că prefer să întreb specialiștii din comunitatea avocat net, care e situația acestei legi? Mai e în vigoare, sau este aplicabilă?

Deasemenea, aflu că pentru o persoană cu handicap mic, dar totuși, reținem cuvântul handicap, pentru o persoană semi-autonomă, ajutorul social ar fi undeva la 60 (șaizeci) de lei. Este adevărat și asta? Întreb pt că am aflat de la doamna cu care am vorbit la instituția asta, aceeași persoană care nu a auzit de legea respectivă, și mai țin o firavă speranță că nu asist la o altă absurditate românească.

Mulțumesc
Dupa ce am citit aici pe forum, inteleg ca presedintele asociatiei (presedintele de bloc, cum se mai spune), trebuie sa fie proprietar in imobil.

As vrea sa stiu daca este posibil ca presedintele, cu acordul asociatiei, sa mandateze pe altcineva (un tert), pentru a prelua atributiile presedintelui.

De ce intreb asta - in foarte putine blocuri exista cu adevarat oameni dedicati, seriosi, proactivi si cu interes pentru legislatie si comunitate, care sa aibe timp sau sa doreasca rolul de presedinte. De cele mai multe ori este aleasa o persoana neutra care nu deranjeaza pe nimeni, iar problemele asociatiei raman nerezolvate.

Sunt multe blocuri cu pensionari, studenti, chiriasi, firme, sau oameni simpli, unde e foarte greu de gasit cineva serios si capabil. Mie mi se pare ca presedintele are totusi o responsabilitate destul de mare, iar lumea in general accepta sa fie presedinte pentru ego sau pentru a-si rezolva o situatie personala cu locuinta.

Nu am inteles de ce presedintele trebuie sa fie din bloc, cu ce ar ajuta asta. Am avut un presedinte 20 de ani, un senior, dar dansul nu a facut absolut nimic, desi locuia in bloc. Cunosc persoane care pentru o suma de bani s-ar implica si ar face foarte multe.

La noi blocul e ca dupa razboi, sunt o multime de lucruri de facut, dar nimeni nu are timp sau dorinta ca sa faca ceva. De asta as vrea sa stiu daca exista o cale legala pentru a delega atributiile unui profesionist, asa cum inteleg ca se poate angaja cenzor.
mai am o intrebare: doresc sa il despagubesc pe fratele meu si sa facem acte la notar in acest sens. Practic agreem ca el sa primeasca o suma de bani si astfel sa renunte la partea sa de mostenire. Daca au trecut mai bine de 7 ani de la decesul tatalui, se mai poate face un astfel de act la notar? (nu stiu daca el a acceptat sau nu succesiunea si nu ma intereseaza, doresc sa il compensez oricum) Sau care sunt variantele la notar?

multumesc
deci din total, copii au 3/16 fiecare, iar sotia 5/8?
Situatia este in felul urmator: dorim sa facem pe cale amiabila, la notar, succesiunea dupa tatal meu.
La masa succesorala suntem cei doi fii ai lui si sotia supravietuitoare. Subiectul mostenirii este apartamentul dobandit de parinti in timpul casatoriei (au platit rate inainte si dupa revolutie la el).

Cat primeste sotia, si cat primesc copiii?

P.S. Inteleg ca de vreme ce apartamentul este bun comun, sotia va avea din start 50%, ma intereseaza mai mult cum se imparte cealalta jumatate si in final cat are fiecare in parti.

Multumesc anticipat!
In conditile noului cod civil, mai e valabil ce s-a discutat mai sus?

Ma refer la necesitatea acceptarii succesiunii.

In noul cod civil citesc:

Art.1122 - Succesibilul care nu a renunţat la moştenire în termenul de
opţiune succesorală este considerat că a acceptat în mod tacit
moştenirea.


Daca decesul tatalui meu a avut loc in 2005 si de atunci n-am deschis succesiunea (din lipsa de bani) inseamna ca toti mostenitorii au acceptat tacit succesiunea? Eu am facut un act la notar atunci de acceptare a succesiunii.