avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 367 soluții astăzi
Forum Activitate maraloiu

Activitate maraloiu

Buna ziua! Detin si administrez o microintreprindere, , SRL care are ca obiect principal de activitate 702 Activitati de consultanta in management si 7022 Activitati de consultanta pentru afaceri si management.
Nu am angajati si ma ocup doar cu modelul de afacere Amway . Eu cumpar doar produsele pe care le demonstrez sau le ofer spre testare. Eu NU revand produse ci conectez clientii sau alti membri, la platforma Amway de unde fiecare isi cumpara si isi achita marfa. II consiliez sa faca cele mai bune alegeri si sa aplice cele mai bune strategii. Ii indrum in activitatea lor. Sunt platita pentru rulajul creat de activitatea mea de consultanta. Pentru activitatea aceasta asta ma deplasez cu automobilul proprietatea firmei mele , si ma transport pe mine si produse din portofoliu , alte materiale necesare demonstratiilor si prezentarilor de produse sau de prezentare a afacerii.
Intrebarea me principala este : cum este corect sa procedez ca sa fiu in regula cu cheltuielile cu combustibilul, avand in vedere ca sunt platitor de TVA? Eu fac delegatie pentru mine, administrator.
1. Trebuie sau nu e obligatoriu sa am stampila din localitatea unde ma deplasez? De obicei mergem intr-o sufragerie la persoane fizice care nu au firma si stampila. Cum procedam in acest caz ?
2.Trebuie foaie de parcurs pentru deducerea TVA-ului ? Daca da, ce model de formular de foaie de parcurs sa folosesc ? Pentru transport persoane sau alta? Am vazut cum arata cea de transport persoane: este pentru microbuze, autocare,, adica pentru persoane care platesc transportul...
3. Ati putea sa-mi precizati ce formular de foaie de parcurs sa folosesc si sa-mi dati si un model de completare a foii de parcurs?
Contabila cu care colaborez a obtinut un raspuns vag de la un inspector care nu a fost dispus sa dea detalii si nu ma pot baza pe acest raspuns vag.
Eu vreau sa fiu in regula,.De aceea am apelat la dvs . Multumesc anticipat!
Sunt SRL. Am un automobil Matiz vechi , proprietatea SRL-ului. Nu mai face fata, ca volum de marfa, dar mai merge.....Am cumparat un alt automobil, second hand, de la o persoana fizica. L-am inmatriculat pe SRL-ul in discutie. Este legal sa pastrez in proprietatea SRL-ului, si vechiul automobil, sa nu introduc.in contabilitate nici-un fel de cheltuieli , chiar daca vor fi platite pe SRL? Vreau sa-l foloseasca fiica mea si am descoperit ca daca il vand, sa-l trec pe numele ei, trebuie sa platesc foarte foarte mult taxa de timbru...mai mult decat valoreaza masina acum...Ce-mi sugerati sa fac ca sa respect legea, ( inclusiv a circulatiei..din punct de vedere al Politiei,.) dar sa aleg si varianta optima.? Cu mult respect, va multumesc pentru tot ce faceti pentru noi sa ma intreb cum voi afla raspunsul... pe mail la mine?
Va rog sa-mi raspundeti si mie.... sau macar sa-mi spuneti daca o sa-mi raspundeti, sau nu, sau cand ..........va rog frumos!
Cu respect si cu uncredere,
maraloiu
inca mai astept raspuns la intrebarea 1, va rog mult....!
Multumesc frumos, pt raspunsul la intrebarea 2. Asa ma gandeam si eu.....
Domnule Mihai Grigore, sunteti un om de treaba ca raspunndeti cu rabdare nestiutorilor care au spirit intreprinzator si incearca sa-si croiasca drum prin hatisul legislativ sufocant din tarisoara asta!
Astept si la intrebarea 1 un raspuns : ma poate executa pe veniturile de la PFA? si care este temeiul legal?
Buna seara!
Sunt PFA , dar am si contract de munca, sunt profesor si sunt singura pesoana care are venituri in familie (avem si doi copii).
Acum 7 ani sotul meau avea un SRL si eu (ignoranta), am semnat un contract de fidejusiune ....SRL-ul a dat faliment in 2002.Am avut proprire pe salariu timp de 7 ani, si inca mai am.... 180 RON / luna.
Intre timp am deschis PFA si am doua intrebari :
1 . Ma poate executa pe veniturile de la PFA?
2 . Ce sanse am sa scap, si cand, de aceasta executare?
Am dreptul sa primesc o simulare de la executor? Iata situatia actuala :
Am fost socata la momentul falimentului, 2002 si nu am pastrat copiile dupa contractul de fidejusiune... nici nu am stiut ce am semnat....
.. Am cerut executorului, anul trecut, in oct 2008, soldul si era :
credit 19 165 RON
dobanda 3 762
creanta atasata 9 046
total datorie 31 119 (exact asa e in documentul primit, nu stiu de unde a iesit totalul acesta.....)
Am cerut acum, in noiembrie, 2009, copia dupa contract si soldul [/b]si am primit doar soldul:
credit restant 19 165 LEI
dobanzi restante 10 888 LEI
total 30 053 LEI cu 1 066 mai putin
Mi s-a spus pentru copii sa ma adresez Instantei de executare unde se afla dosarul de executare.
Multumesc mult! :)
La intrebarea 2 , sotul meu fiind angajat cu 2 ore / zi, cum e cu orele suplimentare ? Am nevoie de articolul care reglementeaza situatia lui.
Trebuie sa-i platesc ore suplimentare? Este vorba de cum vede organul de control, ca el saracu munceste cu drag!
Un exemplu real : 4 delegatii (15+22+17+ 10= 64 ore int-ro luna, deci mai mult decat 2x 22 zile lucratoare= 44 ore / luna))
Alt exemplu real : 3delegatii ( 11+ 15+13= 39 ore, deci mai putin decat total ore lucratoere / luna)
Alt exemplu real : durata de la seminarul de instruire , de 72 de ore, se considera durata de munca?
Apreciez ajutorul dvs.
Iertati-ma daca gresesc intreband.... am nevoie sa stiu...:)
Da, este platitoare de TVA dar eu cum sa justific banii pe care-i scot din cont?
Contabila mea zice ca trebuia sa am multi bani in cont....ca in primele luni nu am bagat nimic pe cheltuieli... nu am pastrat bonuri de benzina, nu am facut delegatii...nimic!
Si apoi, la anu, cand o sa- mi iau dividentele, tb sa mai dau si atunci 16% din suma ramasa dupa ce scad din incasari toate platile (cheltuielile), nu-i asa?
0 . Mai intai, va multumesc ca existati! Mai rar romani ca voi!
Imi cer scuze ca am mai multe intrebari:)
1 . Am o microintreprindere, sunt unic asociat, am un automobil proprietatea microintreprinderii. Am o activitate de publicitate si prospecti si clienti si in tara si in oras. M-am lamurit cu delegatiile in afara orasului.
Doresc detalii despre cum sa justific (in acte contabile) in fata organului de control, km parcursi in oras.....la prospecti sau clienti...mai mult persoane fizice .
2 . Sotul meu e angajat cu 2 ore/zi. El poate pleca in delegatii astfel incat , in total, pe luna, sa nu depaseasca nr de ore 2xnr de zile lucratoare?
3 . Daca am fost impreuna la un seminar de 3 zile ( 72 de ore total, din care doar 20 de ore a durat seminarul ) cum se trece in delegatie ca sa nu apara ore suplimentare, ca nu a fost munca, a fost instruire...?
4.. Pentru prezentarea produselor pe care le promovam noi facem demonstratii, dilutii, oferim testere, care este forma prin care le justificam contabil?
5. Pentru demonstrarea unui sistem de gatit , la prezentari se consuma carne sau legume... se pot trece in contabilitat? Contabila zice sa angajez o alta firma sa faca asta...:stunned:
6 . O alta activitate este sedinta de frumusete pe care o oferim gratuit, in scop publicitar, si la care se consuma produse......Contabila mi-a zis ca nu avem voie ptr ca e vorba de reguli de igiena, si nu are cum sa "le scada"
Noi facem cursuri interne si nimeni nu are voie sa faca aceste sedinte de frumusete fara curs si diploma. Mentionez ca sedinta inseamna : Doamna sau eu, aplic pe tenul dansei produsele cosmetice corespunzatoare. Respectam regulile de igiena recomandate de product -trainerii companiei..
Buna ziua!
Ordinul de deplasare tb completat in dublu exemplar?? Asa zice contabila mea.
Sunt microintreprindere " Intermedieri comertul electronic, publicitate, consultanta in afaceri....etc" si am de umblat mult cu masina, inregistrata pe firma.
si inca o intrebare: Contabila mea zice ca numai benzina corespunzatoare numarului de km rezultati din delegatii se scad pe cheltuieli. Cum facem cu cei care-i consumam in oras pt ca si aici am zeci de clienti...?