avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Forum Activitate myhkafe@yahoo.com

Activitate myhkafe@yahoo.com

Va solicit ajutorul in urmatoarea situatie:( suntem o societate SA
Am demarat o activitate de prestari servicii IT catre societati din UE si mai ales din afara UE.
Suntem la inceput si deja au aparut semne de intrebare din partea contabilului .
Noi incasam banii lunar (pt. gazduire sit-uri) pe baza de CEC sau virament bancar, dar contabilul inca se intreaba:
- cum sa factureze si sa inregistreze pt . clienti UE;
-cum sa facturam si sa inregistreze pt clienti din afara UE
- cand inregistram cu TVA sau fara TVA;
- care sunt documentele anexe la factura prin care se justificam suma incasata(noi incasam la nr. de afisari-accesari de pe site dar clientul este cel contorizeaza si nu stim practic cum sa justificam incasarea).
Se pare ca este o mare problema pt. TVA din stabilirea corecta a locului prestarii si din auto-facturarea serviciilor.Timpul trece si vrem sa fim corecti
Va rugam sa ne ajutati.
Patronul unei firme SRL doreste sa faca o colaborare cu un PFA ,
dar si PFA -UL este pe numele lui.
Apelez la experienta dvs. pt. a vedea daca e posibil.
Buna ziua! Suntem o firma noua si avem cateva probleme pt. inceput.
Dorim sa angajam o persoana cu studii superioare, sa alocam max.1500 ron
si in acest sens ne- am gandit la un contract de colaborare .
Va rugam sa ne spuneti care sunt demersurile, documentele si obligatiile noastre financiare la angajarea acestuia.
Sutem interesati si de procentele aferente sanatatii, somajului etc., cum si cine le plateste.
Persoana are acces la actul medical prin asigurarea in baza colaborarii?
Exista diferente in favoarea intereselor noastre, intre acest tip de contract si o angajare cu carte de munca?.
Pentru noi este important sa alocam numai 1500 ron la aceasta angajare si in acest sens daca aveti si alta idee , asteptam cu nerabdare un sfat de la persoane competente in domeniu.Va multumim.
.
Stimati specialisti -avocati,consultanti fiscali, colegi de breasla-va solicit de urgenta sfaturile in rezolvarea unei incurcaturi legislative.
Am functionat de mai multi ani -ca evaluator de intreprindere autorizat conform certificat emis de Anevar- pe baza unui Cod Inregistrare Fiscala obtinut de la ANAF.
Dupa emiterea OG 44/2008 am solicitat inregistrarea la Registru Comertului ,dar
mi s-a raspuns(verbal) ca ptc . detin DEJA un CIF si avand in vedere ca defasor o
PROFESIUNE LIBERALA nu este necesara inregistrarea.-se considera necesara inregistrarea ca PFA numai dupa anul 2008
Administratia Financiara afirma ca nu este necesara inregistrarea la RC avand in vedere natura activitatii .
Pe de alta parte in momentul de fata unii evaluator(dupa 20080) sunt inregistrati la RC, iar altii nu.
In momentul de fata doresc sa semnez un contract de prestari servicii-asa mi se cercere pt.o evaluare caz de insolventa- si doresc sa stiu daca este legal sa mai functionez , sa semnez contracte de prestari servicii si sa emit facturi numai pe baza de CIF emis ANAF.
Astept cu nerabdare sfaturile dvs,
Manea Mihaela