avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Activitate mihaelah

Activitate mihaelah

Multumesc frumos, acum am inteles.

Mult succes in continuare!
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu urmatorul caz:
Care este procedura in cazul retururilor de marfa dupa data de 1 iulie aferente marfii facturate initial cu tva 19% sau, de exemplu, stornarilor facturilor de avans? Factura storno va fi emisa cu tva 24% sau 19% conform facturii initiale? Cum se va reflecta acest lucru in decontul de tva.

Multumesc anticipat!
Multumesc pentru raspuns, insa inca sunt nelamurita..
Consider ca in situatia in care pentru acel bun constatat lipsa s-a exercitat initial dreptul de deducere a TVA la momentul achizitiei, productiei sau cumpararii (ex. achizitie interna la care se aplica regim normal de deducere a TVA: 371=401, 4426=401 19%), atunci da, trebuie colectata TVA la momentul constatarii lipsei acelui bun.
In cazul in speta insa la achizitia bunului s-a aplicat taxarea inversa (371=401; 4426=4427). Daca as colecta TVA si cu ocazia inregistrarii minusului la inventar nu ar insemna o dubla colectare a TVA-lui pentru bunul respectiv?

Multumesc.
Stimati domni,

Prin bunavointa dumneavoastra permiteti-mi sa va solicit consilierea in rezolvarea urmatorului caz:

Periodic societatea noastra efectueaza inventarieri partiale pentru diverse branduri, in urma carora se constata diferente, lipsuri/plusuri de gestiune. Marfa nu este asigurata,, iar cea constatata lipsa este neimputabila astfel ca, din punct de vedere fiscal in ceea ce priveste calculul impozitului pe profit, aceasta este tratata ca fiind cheltuiala nedeductibila.

Intrebarea care se pune este urmatoarea: contravaloarea bunurilor constatate lipsa se supune taxarii cu TVA colectata in conditiile in care marfa in speta este strict achizitionata intracomunitar, astfel ca la achizitie s-a aplicat regimul taxarii inverse (4426=4427), deci practic s-a colectat TVA inca de la achizitie?

Va multumesc anticipat pentru sprijinul acordat.