avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Activitate christi

Activitate christi

Noua L7/2020 aduce o serie de modificari L50/1991. Printre altele, modifica art. 27, alin. (6), dupa cum urmeaza: "[...] In cazul constructiilor pentru care executia lucrarilor s-a realizat fara autorizatie de construire, iar implinirea termenului de prescriptie prevazut la art. 31 nu mai permite aplicarea sanctiunilor, certificatul de atestare/adeverinta privind edificarea constructiei va fi emis/emisa in baza unei expertize tehnice cu privire la respectarea cerintelor fundamentale aplicabile privind calitatea in constructii, inclusiv cu incadrarea in reglementarile de urbanism aprobate, care sa confirme situatia actuala a constructiilor si respectarea dispozitiilor in materie si a unei documentatii cadastrale. In situatia in care in expertiza tehnica se constata neindeplinirea tuturor cerintelor fundamentale si a celor relative la incadrarea in reglementarile de urbanism, nu se elibereaza certificatul de atestare/adeverinta privind edificarea constructiei."

1. Ce inseamna/ presupune in acest context "incadrarea in reglementarile de urbanism aprobate"? Incadrarea in prevederile PUG-ului, sau a PUZ-ului?
Exista zone in care PUZ-ul nu a putut fi elaborat din varii motive, dar care au constructii ridicate fara autorizatie.


Tot in acest alin. se mentioneaza: "[...] In situatia in care in expertiza tehnica se constata neindeplinirea tuturor cerintelor fundamentale si a celor relative la incadrarea in reglementarile de urbanism, nu se elibereaza certificatul de atestare/adeverinta privind edificarea constructiei."

2. Ce inseamna "cerinte relative la incadrarea in reglementarile de urbanism"?

Conform art. IV al noii legi, "In termen de maximum 90 de zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei legi autoritatile administratiei publice locale impreuna cu emitentii de avize si acorduri aproba fluxurile si configurarea procedurilor specifice prin intermediul punctului unic de contact [ link extern ] /."

3. Inseamna ca fiecare administratie locala va decide propriile proceduri, inclusiv daca e nevoide de exemplu de PUZ (intrebarea aceasta este relevanta doar in cazul in care la intrebarea 1 raspunsul este PUZ)?
Multumesc de raspunsuri! Am citit intre timp si legea, se pare ca PFA-urile si II-urile trebuie sa se inregistreze in ROI doar daca factureaza unei entitati platitoare de TVA. In cazul in care se factureaza unor ONG-uri din UE, neplatitoare de TVA, inscrierea in ROI nu este obligatorie...
jester a scris:

- ...
- pentru a factura in UE trebuie sa va inregistrati in scopuri tva intracomunitar si ROI...


Asta inseamna ca orice PFA, II, care factureaza in UE trebuie sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari?! Daca da, care e procedura de inregistrare?

Multumesc anticipat pt raspuns!
Răspuns la discuția Facturare firma din Franta
simonaoprica a scris:

Contribuabilii, persoane impozabile si persoane juridice neimpozabile inregistrate in scopuri de TVA, care intentioneaza sa desfasoare dupa data de 1 august 2010 operatiuni intracomunitare, trebuie sa solicite organelor fiscale competente inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni.

Neinscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor care desfasoara operatiuni intracomunitare chiar daca acestea sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 153 indice 1 din Codul Fiscal conduce la nevalabilitatea codului de TVA pentru aceste operatiuni incepand cu 1 august 2010.

Efectuarea de operatiuni intracomunitare de catre persoanele care au obligatia inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari fara a fi inscrise, conform legii, in acest registru, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 la 5.000 lei, potrivit prevederilor art. 219 indice 2 din Codul de Procedura Fiscala, introdus prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 54/2010.

In vederea inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari, contribuabilii trebuie sa completeze si sa depuna, la organul fiscal competent, formularul 095 „Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari” si certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatea competenta din Romania ale tuturor asociatilor, cu exceptia societatilor pe actiuni, si ale administratorilor....


Asta inseamna ca orice PFA, I.I., care presteaza servicii de consultanta unor firme/ organizatii, etc. din alte tari ale UE, si le factureaza, trebuie sa se inscrie in "Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor care desfasoara operatiuni intracomunitare"?!
Eu tin contabilitate si sincer, pt diferenta aia de 3-5 % as prefera sa nu colectionez bonuri si bonulete, sa nu stau dupa facturi, sa nu ma milogesc de multe ori pt stampila pe delegatie, mai ales in strainatate (unde totul e digitalizat si se foloseste foarte rar stampila, drept pt care dureaza si cateva ore pana se gaseste, sau pur si simplu, nu au :) ..). Pe urma daca mai iei in calcul un eventual control, unde sigur ti se gaseste ceva....
Prin urmare pierzi o gramada de timp si chiar si bani. Cand aveam un SRL nu investeam cu mult mai mult timp in acte decat acum (dupa 1 iulie 2010).
In aceste conditii mai bine renuntam la PFA-uri, II-uri si ne infiintam SRL-uri, cu salariu minim pe economie si "scoatem" dividende (va fi necesara tinerea evidentei contabile, dar oricum, de la anul nu va mai fi decat o declaratie de completat si se va putea depune on-line :sticktongue:). O alta varianta, la ce ma gandesc tot mai serios, infiintarea unei firme sau a unui ceva.. intr-o alta tara, mai normala din toate punctele de vedere. Sau, emigrarea cu tot cu contracte :P
Răspuns la discuția PFA - deduceri
In perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010 sunt cheltuieli nedeductibile cheltuielile cu combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sint destinate exclusive pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care san u depaseasca 3500 kg si care san u aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzind si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului , cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
- Vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj,
- Vehiculele utilizate de agenti de vinzari si de agenti de recrutare a fortei de munca
- Vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusive pentru activitatea de taxi
- Vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusive pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi


In concluzie... va puteti deconta si cheltuielile cu combustibilul daca va incadrati in exceptiile de mai sus, cu conditia sa aveti documentele suport atasate (delegatie semnata si stampilata, invitatie daca e cazul, etc.).

Cheltuielile de reparatie si intretinere sunt deductibile si ele, cu mentiunea ca trebuie sa luati in calcul procentul de utilizare a autoturismului in scop personal (se scade proportional din valoarea facturii de service...).
Inseamna ca cei care au platit contributia in baza legii nr. 19/2000 in avans nu mai platesc cei 10,5% (pt lunile pt care s-a platit in avans in baza legii 19). Am sunat sa vad daca e adevarat si mi s-a confirmat. Mi s-a zis sa stau linistit acasa si sa astept o notificare scrisa din partea lor.
darkstar a scris:

@christi

de unde ti-a iesit tie acel procent de 32,5%?
treaba cu dependenta e una si cumulul de taxe e alta; un PFA care presteaza servicii catre persoane fizice, spre exemplu, nu are cum sa fie considerat dependent... el taie factura si eventual chitanta pentru banii incasati cash...e o aberatie

ref. CAS eu am si contract de asigurare pe legea veche cu 31,3% din cat am vrut eu sa ma asigur; azi am depus si pentru OUG 58 si asta e; fiind la NV am trecut la baza de calcul NV/12; s-a primit declaratia si am si platit.


asa e, acel procent de 32,5% reprezinta 16,5% contributiile sociale (CAS 10,5%, CASS 5,5%, somaj 0,5%) avand ca baza de calcul venitul venit (venituri incasate - cheltuieli deductibile) + 16% impozit pe venit (atentie, cheltuielile cu contributiile sociale sunt deductibile!).

ANAF Bucuresti cel putin trebuie sa fie la curent cu modificarile aduse de OUG 58 si ei ar trebui sa trimita notificari agentiilor din teritoriu. Eu am postat doar ce mi s-a zis la ANAF. De ce nu intrebati si voi prin tara? Trebuie sa-i dam oarecum de capat si sa vorbim toti aceeasi limba.
Am sunat la asistenta contribuabili la ANAF Bucuresti si mi-au zis (acelasi lucru ca cei de la ANAF Oradea) ca, I.I.-urile si PFA-urile nu pot fi considerate dependente. In OUG 58 este vorba doar despre persoanele fizice platite pe drepturi de autor, respectiv pe conventii civile.
Prin urmare, platitorii de venit in cazul nostru, nu vor avea cheltuieli cu contributiile la asigurarile sociale. Noi vom fi cei care vom plati 32,5% (CASS, CAS, somaj) lunar, trimestrial.. in functie de veniturile incasate, avand ca baza de calcul venitul net!
Ce se discuta in rest pe marginea acestui subiect sunt devieri, interpretari gresite sau speculatii.