avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 379 soluții astăzi
Forum Activitate Florin_30

Activitate Florin_30

Buna seara! Astazi, 5.10.2016, am fost verificat in trafic de o echipa RAR si Politia Rutiera in localitatea Fetesti. In urma controlului tehnic de rutina efectuat la directie, frane, lumini, lampi semnalizare, cauciucuri, etc singurul aspect consemnat in Raportul de Control Tehnic in Trafic al celui de la RAR, a fost o "eficacitate mica a franei de stationare". In urma acestui lucru, lucratorul de la politia rutiera a decis ca e cazul sa imi aplice o amenda in valoare de 1125 lei, retinerea certificatului de inmatriculare al masinii cat si al permisului de conducere pe o perioada de 90 de zile. Cand am intrebat motivul, cel de la politia rutiera mi-a comunicat ca in codul rutier e prevazuta contraventie fapta de a conduce un autovehicul cu probleme grave la sistemul de franare, si se pedepseste cu retinerea permisului de conducere pe o perioada de 90 de zile. I-am amintit faptul ca problema gasita la masina mea a fost o "eficacitate mica a franei de stationare", cea de mana, dar nu si a sistemului principal de franare. S-a consultat cu lucratorul RAR care a facut constatarea, si dupa ce acesta i-a confirmat acelasi lucu, mi-a spus sa astept sa caute din nou in codul rutier sa vada cum incadreaza asa ceva, apoi, dupa ce a rasfoit timp de 20 minute o carte mica, fara coperti, mi-a spus ca nu are cum sa incadreze nefunctionarea optima a franei de mana, codul rutier facand referire doar la defectiuni grave ale sistemului de franare. Prin urmare asta trebuie sa scrie si el in procesul verbal de contraventie (??), lucru pe care l-a si facut, pentru a fi in spiritul legii... De fapt a fost un abuz menit a avea acoperire legala, parerea mea... Momentan detin Raportul de Control RAR, unde este mentionata doar „eficacitatea mica a sistemului de franare stationar”, cat si PV de la politie, unde la mentiuni am adaugat de asemeni acelasi lucru. Proces-Verbal unde domnul politist a scris, cu de la sine putere ca sanctionarea survine in urma constatarii defectiunilor „grave” la sistemul de franare, fapt bazat pe declaratiile lucratorului RAR. Legea spune intr-adevar ca, in astfel de cazuri, raportul politistului se bazeaza doar pe concluziile lucratorului RAR, insa din concluziile acestuia aceste mentiuni lipsesc. Una scrie in Raportul lucratorului RAR, si cam alta in PV intocmit de politist. Legea aici: [ link extern ]
Intrebarea mea este, pot face contestatie asupra retinerii permisului de conducere in mod abuziv si asupra amenzii aplicate? Si daca da, in baza celor relatate mai sus, am sanse reale de a castiga aceasta contestatie? Nu agreez ideea ca la costul enorm al amenzii, sa adaug si cheltuieli de judecata plus numeroase drumuri catre Fetesti si inapoi.
Tin sa precizez ca nu contest masura retinerii Certificatului de Inmatriculare al masinii, certificat care va fi inapoiat proprietarului cu conditia remedierii defectiunii. Acest lucru il gasesc justificabil, atat moral cat mai ales dpdv legal, deoarece codul rutier face o referire clara (doar) asupra acestui aspect: certificatul de inmatriculare se retine atunci cand sistemul de franare de ajutor, sau de stationare, este defect (cu drept de circulatie 15 zile). Aici vad o specificare cat se poate de clara a legii, in acest caz. In ceea ce priveste insa masura retinerii permisului de conducere, personal o gasesc aplicata abuziv, fara un temei legal clar. Va multumesc!
Cu respect!
Buna seara! Sambata trecuta, 19.09.2015, am trecut prin urmatoarea intamplare: conduceam masina pe E85, prin localitatea Valea Mica, catre Bacau. Urmatoarea localitate pe acest sens de mers fiind Cleja. Fiind pe banda a doua de mers, iar pe banda I aflandu-se masini de tonaj greu, la iesirea propriu-zisa din localitatea Valea Mica, am vazut in treacat indicatorul rutier pe partea dreapta, la cativa metri dupa ultima casa. Am intuit, asa cum e normal, ca e indicatorul de iesire din localitate. A urmat apoi o portiune de camp de 1-2 Km, dupa care intrarea in satul urmator, Cleja, loc unde am fost oprit de un echipaj de politie cu un "radar". Unul dintre agenti mi-a spus ca circulasem "in localitate" cu 88 km la ora. Am intrebat care localitate, pt ca in localitatea din care iesisem circulasem cu 50 la ora, iar in asta nici nu intrasem. Raspunsul a fost: "asta"... Am intrebat unde e indicatorul de intrare in localitate, si mi s-a sugerat sa intorc si sa ma duc sa-l caut. Sincer eram un pic perplex pt ca pe moment nu intelegeam nimic. Nu mi s-au aratat nici imaginile cu autoturismul meu circuland cu 88 km/h pe acea portiune de camp numita "localitate". La intoarcere, am constatat ca in locul panoului de iesire din localitatea Valea Mica, era montat indicatorul de intrare in localitatea Cleja, care incepea, asa cum v-am spus, la mai bine de 1 km mai incolo. Iar indicatorul de iesire din localitate fusese pur si simplu eliminat. Cand am ajuns acasa m-am uitat si pe google maps, si initial, acolo unde in prezent se afla indicatorul de intrare in Cleja, la momentul filmarii celor de la Google, se afla cel de iesire din localitatea Valea Mica, asa cum e normal, iar indicatorul de intrare in Cleja, era amplasat dupa locul unde fusesem oprit, loc de unde incep si casele din acea localitate. Ceea ce vreau sa spun e ca, desi am precizat ca e prima mea greseala din toata "activitatea" mea de sofer, si ca, avand in vedere conditiile de la fata locului, nu pot fi acuzat de rea-vointa, agentul respectiv a considerat ca e cazul sa imi dea 6 puncte de penalizare si o amenda de 630 de lei! Intrebarea mea e, pot face contestatie intr-un fel anume si sa pot avea si castig de cauza? Ma pot lega de faptul ca drumul este incorect semnalizat, avand in vedere ca indicatorul de iesire din localitate a fost pur si simplu eliminat, iar in locul lui a fost montat cel de intrare in localitatea vecina (aflata la 1-2 km)? Dupa parerea mea e o aplicare abuziva a legii, dar astept cu interes si parerea dvs! Va multumesc!
Buna ziua! Tatal meu intentineaza sa isi achizitioneze un microbuz de maxim 9 locuri pt activitati personale, in speta pt a iesi din cand in cand cu familia, la un munte, iarba verde, mare etc. Ori, cand e nevoie, a-i scoate banchetele si a transporta marfa, eventual ceva produse agricole. Are undeva la tara, in apropiere de oras, un mic teren agricol. De curand insa, am inteles ca s-a publicat o lege prin care cei ce detin si conduc astfel de autovehicule, trebuie sa posede si un atestat care sa-i si permita un astfel de lucru. Pana acum, pentru conducerea unor astfel de autovehicule, era necesar detinerea unui permis de conducere categoria B. Doresc sa stiu, s-a schimbat ceva de curand in acest sens, si ce anume? Si e nevoie de anumite atestate profesionale, aprobari etc, pt a utiliza astfel de autovehicule in scop propriu?
Va multumesc!