Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Activitate DTonik

În anul 2022, ca împuternicit, la o adresă de la țară am reziliat contractul de energie electrică a două contoare, și contractul a fost trecut de la Restart Energy la Electrica Furnizare. Am plătit regulat facturile către Electrica Furnizare pentru ambele contoare când la începutul anului 2023 am primit facturi emise de către Eon Energie pentru unul din contoare. Nu i-am dat importanță, pentru că facturile de la Eon Energie deși au făcute corect pe numele titularului cu numărul contorului respectiv, dar adresa era din satul vecin precum și codul poștal,
Deci în cursul anului 2023 până aproape de mijlocul anului 2024 am plătit regulat facturile emise de către Electrica Furnizare și am omis facturile de la EON Energie. După multe telefoane și mail-uri am aflat că doar după o lună de la rezilierea contractului cu Restart Energy și trecerea la Electrica Furmizare, contractul mi-a fost transferat către EON Energie pe baza notificării primite de la Operatorul de Distribuție. După o perioadă, curentul mi-a fost deconectat. Datorită faptului că la Electrica Furnizare am avut facturi plătite pe o perioadă mai multă de un an și jumătate, am încercat să rezolv să fie trecut contractul înapoi la ei,neavând niciodată factură neplătită sau cerere de reziliere sau mutare a contractului la EON Energie. Locația fiind căteva luni fără energie după multe umblături, certuri neavând altă soluție de a-mi reconecta curentul , am fost nevoit să achit facturile retroactiv către EON Energie, urmând să cer de la Electrica Furnizare returnarea sumelor platite pe perioada 2022-2024.
Nu am reușit să recuperez aceste sume nici până astăzi. La mail-urile trimise ori nu vine răspuns, ori la insistențele mele se răspunde că se va verifica situația sau într-un mail mi-au scris cu data specificată că au trimis banii. Verificănd conturile de pe care le-am plătit facturile nicăieri nu am găsit sumele returnate. La cererea mea prin care am cerut să-mi trimită o dovadă cu plata efecttuată ca să pot verifica si eu mai bine, încă nu am primit nici un răspuns.

Aș dori să mă sfătuiți ce să fac și sunt hotărât de a apela la instanță pentru a se rezolva odată cazul.

Cu mulțumiri, Tony
Vă mulțumesc pentru mesaje.
Ca urmare a divorțului, copii au rămas în custodia soției eu având obligația de-a plăti pensia alimentară cuvenită pentru ei. Avem un apartament pe care l-am cumpărat împreună cu soția prin credit bancar, după nașterea primului copil. Creditul a fost acordat pe baza venitului soției și este plătit băncii lunar de către soție care încasează și alocațiile și ajutoarele pentru copii din partea statului.Eu încă locuiesc în apartament și contribui cu jumătate la tot ce înseamnă cheltuieli privind copii.
Neavând speranțe pentru a reglementa situația apartamentului amiabil, aș dori păreri, informații;
-conform legii la ce mă pot aștepta dacă se cere împărțirea apartamentului? Cât la sută din valoarea apartamentul îmi revine dacă s-ar vinde apartamentul, sau cum se poate rezolva acest caz, având în vedere că avem doi copii?
Vă mulțumesc mult.
Răspuns la discuția Locatar care ne face probleme
Mulțumesc mult.
În Asociația de Proprietari avem pierderi de apă la o țeavă care trece undeva sub, sau prin peretele unui apartament aflat la demisol al uni proprietar. Pentru a înlocui țeava, una dintre modalități ar fi pe sub un trotuar circulat ocolind acest apartament ceea ce ar costa aprobări, documentație multă, volum de lucru și costuri enorme, sau cu acceptul lui o țeavă prin spațiul lui, pe cheltuiala Asociației cu cheltuieli puține și termen de execuție rapid.
Proprietarul în cauză având încă un apartament la etaj, permite accesul pentru lucrări, doar dacă vecinii lui de la etaj îi aprobă cererea pentru a-i schimba destinația acestui apartament în spațiu comercial. Vecinii ar aproba doar pentru activitate cu flux mai redus de clienți ( galerie de artă, birou ) pentru că la apartamentul lui de la demisol deja funcționând un anticariat de ani de zile, toți locatarii au probleme cu el din cauza clienților, a porții deschise încontinuu, mizeriei din cauza traficului și a multor obiecte aduse de el și depuse pe aleea de trecere, probleme pe care nu le-a rezolvat la cerințele locatarilor.
În asemenea condiții poate el să ne pună piedici și să ne șantajeze atâta vreme cât cel puțin 7 apartamente suferă și plătesc cheltuieli mai mari la apă pe zi ce trece ? Deocamdată s-a hotărât notificarea lui de-a ne permite efectuarea lucrării prin spațiul lui de la demisol, dar ne temem că refuzând, ne va obliga să apelăm la instanță și prin asta să ajungem la un proces care poate să dureze mult și în acest timp să se agraveze situația și noi să plătim facturi tot mai mari la apă.
Răspuns la discuția Memorie fiscala nepredata
Multumesc, intr-adevar vin somatiile si are si executare, le si plateste cum poate, dar cum se poate opri calcularea datoriilor din data in care a renuntat la activitate ? Pentru ca de vreo 5 ani lucreaza ca angajat dar si pe perioada asta vin somatii de datorie ca si cum ar lucra si ca PFA !
Un angajat a avut PFA ca si taximetrist. Ca s-o vanda a transformat-o in firma pe care a vandut-o cuiva. Actele fiind facute de alte persoane, el nu mai are copii, nu stie nici numele firmei. De atunci ii vin somatii, impuneri pentru plata diferitelor sume datorate statului. La finante i s-a spus ca pana nu depune memoria fiscala, nu au cum sa-l ajute. Dar el nu mai are nici o idee unde si ce s-a intamplat cu memoria fiscala si cu ceasul de taxi.
V-as intreba, ce se poate face in cazul acesta ? De unde si cu ce trebuie inceput pentru ca trebuie sa existe o modalitate de a sterge aceste datorii atata vreme cat el nu mai lucra in acel domeniu din 2013 incoace . Intr-adevar memoria trebuia predata la acea vreme, dar totusi trebuie sa existe o modalitate de rezolvare a lucrurilor si in cazul in care o memorie s-ar fura, ar fi distrus de un incendiu, etc.
Cu multumiri Tony
Date proprietari Asociatie .
Administratia Asociatiei de proprietari a fost preluata de o firma de administrare autorizata.
Pentru a ne putea reactualiza datele Asociatiei la Judecatorie ( ele nefiind actualizate de zeci de ani ) si de a putea deschide cont la alta banca pentru Asociatie, ni se cere o copie a actelor de identitate de la fiecare proprietar.
Cam jumatate dintre ei au trimis datele, dar restul inca nu. Multi invoca protectia datelor personale, desi au fost instiintati despre scopul si modalitatea de colectare a datelor. Firma de administratie spune ca fara aceste date nici la Judecatorie, nici la banca, nu sunt aprobate actele.
Ca presedinte ce solutii am ?

Va multumesc mult!
Printr-o hotarare a Adunarii generale a proprietarilor drept onorariu, presedintele poate fi scos de la plata cheltuielilor de bloc?
Pentru unele servicii facute de catre unii proprietari ( curatenie, ingrijire gard viu, etc ) tot printr-o hotarare a Adunarii generale aceste persoane se pot scoate de sub plata taxelor pe o anumita perioada ?
La o Asociatie de Proprietari avem nevoie neaparat de o sedinta generala pentru a deschide un cont bancar la o alta banca.
Avand in vedere starea actuala din cauza Covid 19, pentru a putea pastra distantarea sociala am putea prezenta problemele oamenilor printr-o scrisoare trimisa fiecarui locatar, in care ei sa aiba optiunea de a vota cu un ”da” sau ”nu” propunerile dezbatute si apoi sa semneze ? Si pe baza acestor documente sa se faca un proces verbal cu rezultatul ”sedintei” astfel tinute ?
Va multumesc, cu respect. Tony