avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 440 soluții astăzi
Forum Activitate PetrescuP

Activitate PetrescuP

Bună ziua,
Vă rog să mă ajutați cu clarificarea câtorva aspecte legislative privind efectuarea de gărzi de către medici specialiști angajați cu contract de muncă în spital municipal de stat:

1. Câte gărzi sunt obligatorii pe lună coform reglementărilor în vigoare?

2. Sunt situații, reglementări legislative în care medicul poate fi obligat legal să efectueze mai multe gărzi decât cele obligatorii?

3. Care sunt afecțiunile medicale care absolvă medicul să desfășoare gărzi?

4. Care sunt prevederile legislative care se referă la timpul de repaus după gărzi?

5. Care este durata unei gărzi conform legislației în vigoare?

6. Care este legislația referitoare la activitatea în ambulatoriu? Ea se poate desfășura concomitent cu activitatea de gardă a medicului?

Mulțumesc pentru sprijinul Dvs.


Cum poate fi abordată următoarea speță?

1) Chiriașii (persoane fizice) anunță pe mail proprietarul (PF) că au reziliat contractul de închiriere, au predat apartamentul și intenționează să trimită procesul-verbal de predare și cheile prin poștă.

Menționez: Proprietarul nu a fost prezent la predare, nu a semnat procesul-verbal. Chiriașii nu au plătit utilitățile.

Contractul prevede că „In ziua expirarii/rezilierii contractului chiriasii vor preda apartamentul proprietarului sau unui reprezentant autorizat al acestuia, in starea in care l-a primit, curat si fara deteriorari si cu obiectele, bunurile stipulate in procesul verbal de predare-primire, aflate in stare buna si in stare de functionare.“
și că
„În cazul intenției de reziliere a contractului de închiriere chiriașii trebuie să notifice printr-o notificare scrisă (și transmisă prin E-mail sau curierat) proprietarul despre planurile lor privind rezilierea contractului. Notificarea se va face cu cel puțin 60 de zile înainte de data propusă pentru rezilierea contractului.“