avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 653 soluții astăzi
Forum Activitate TeoDora72

Activitate TeoDora72

Discuție Sindicat
Buna ziua,

Salariatii s-au constituit intr-un sindicat; stiu ca se tine contabilitate in partida dubla.
In situatia in care singurele venituri vor fi cele din cotizatiile membrilor si singurele cheltuieli vor fi cateva cheltuieli de protocol (agende de Paste de ex) si niste ajutoare umanitare/ sociale pt un membru aflat in dificultate, sindicatul are vreo obligatie de plata catre buget?
Eu cred ca nu, fiindca nu desfasuram activitate economica. Pur si simplu, noi cotizam si, de comun acord, facem niste cheltuieli.
Am depus si in anii anteriori (si depunem si anul acesta) bilantul si... atat. Niciodata nu am platit ceva la stat, dar as vrea sa fiu sigura ca e corect.

Multumesc,
Teo
Buna,

Incerc sa iti raspund, dar e necesar sa nu intri in panica.
Daca nu ai semnat niciun contract individual de munca, ci doar un contract de comision, atunci NU esti angajata: deci, nu ai nicio treaba cu ITM-ul, nici nu ai salariu, nici adeverinta pentru medicul de familie nu are cum sa iti dea, nici demisia nu ti-o poti da.
Incep cu sfarsitul: pentru a inceta colaborarea cu ei, uita-te in contractul de comision si vezi cum incetezi colaborarea - poate fi vorba de un preaviz de un anumit nr de zile.
Daca zici ca ti-au retinut lunar o suma, atunci cere-le o adeverinta in care sa iti scrie, pentru toata perioada in care ati colaborat, defalcat pe fiecare luna, suma retinuta (iti este necesara la administratia financiara).
Din cate stiu eu, trebuia sa te duci la Administratie cu contractul de comision si sa il inregistrezi; asteapta adeverinta de la firma cu care colaborezi si mergi la Administratie cu contractul (original si copie), adeverinta (original si copie) si copia C.I.
Ulterior, in functie de ce ti-au retinut (poate ti-a retinut doar impozitul...), s-ar putea sa fie necesar sa iti achiti si contrib la sanatate si la pensii.
Nu cred ca activitatea asta e ilegala (poate un jurist stie mai bine).

Succes!
Răspuns la discuția Intrebari PFA
Da; emiti factura si incasezi fie in numerar, fie prin transfer bancar.
Daca insa, vinzi unei persoane fizice, alege sa primesti banii prin banca, pt ca altfel, cred (nu sunt sigura!) ca ar trebui casa de marcat...poate stie altcineva mai clar.
Răspuns la discuția intrebare
Nu stiam ca se poate conduce evidenta contabila in partida simpla, in cazul descris de dvs... dar, daca e asa, atunci nu depuneti bilant.
Depuneti Declaratia 200, pana pe 15 mai 2011 (privind venitul efectiv realizat in 2010) si...ar mai fi trebuit sa depuneti Declaratia 392B
Răspuns la discuția INREGISTRARE CHELTUIELI PSI
Achizitie:
% = 401
303
4426

Dare in folosinta:
603 = 303
Răspuns la discuția Intrebari PFA
Il puteti vinde oricand.
Banii incasati din vanzare constituie venit incasat si se impoziteaza.
Daca il vindeti inainte de amortizarea completa, partea de cheltuiala neamortizata se deduce integral la data vanzarii calculatorului.
Maryusha a scris ca a semnat un contract de comision.
Deci, maryusha, nu ai ce face la ITM (pt ca nu ai avut contract individual de munca).
in contractul de comision trebuie sa scrie ce impozit ti se retine la sursa: 10% sau 16%.

Totodata, poti cere o adeverinta de la angajator in care sa ti se scrie ce venit brut ai avut si ce impozit ti s-a retinut.
Ceea ce nu mai stiu eu este daca:
- acest contract ar fi trebuit inregistrat de tine la administratia financiara, in 30 de zile de la incheiere;
- societatea iti retine sanatatea si CAS-ul sau le achiti tu, pe baza asigurarilor individuale (care sunt obligatorii); sanatatea e 5.5%, CAS (Pensii) este minim 222 RON luna (noua Lege a Pensiilor nu are, inca, norme de aplicare).
La a) se trece venitul net din D. 220 depusa pentru anul 2011.
Acest venit (sa zicem 5000 ron) se imparte la 4 si pentru fiecare trim se completeaza transa (ex: 1250 RON); contributia este 5.5% deci, trimestrial ai de platit: 1250 x 5.5% = 69 lei
Răspuns la discuția Intrebari diverse PFA
Buna,

1. Registrul Unic de Control NU este obligatoriu pt PFA. Totusi, daca il vrei, il cumperi direct de la Administratie, ar regim special, nu e snuruit si nu il duci la stampilat.
RJIP si RI trebuie numerotate si vizate; du-te acum, cu ele, la inspector (nu uita de cererea de vizare) si ti le va viza (de obicei, e fara probleme).
2. Da, puteti scoate bani din contul bancar PFA, puteti transfera bani etc. Il puteti folosi si la plati personale (vor fi neded.)
3. In RI se trec doar bunurile care tin de activitatea PFA : calculator, imprimanta, nu marfa,deci, nu stocuri.
Va rog, am o nelamurire: o PFA are sediul in sectorul 1 si si-a deschis un sediu secundar (inregistrat la ANAF) in sectorul 3. Unde va depune decl 200? La sectorul 1, nu? Multumesc