avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 535 soluții astăzi
Forum Activitate kutez

Activitate kutez

@alexa: nu exista niciun contract sau intelegere scrisa. Atat traducatoarea cat si eu am avut o intelegere directa cu editura. Banuiesc deci ca raporturile trad-reviz, trad-edit sunt irelevante in acest caz. Doar raportul revizor - editura. conteaza. Documentele prestarii sunt o factura emisa in conditiile descrise mai sus. Multumesc.
@avocatlascosky: intelegerea a fost asa: tu faci editarea (fara a defini ce inseamna, insa intelegandu-se corectura)
@zaharia65_2: factura zice: editare cutare carte; am vorbit deja cu o cunostinta avocat, si voiam sa mai vad cateva pareri.
@legally: eu am prelucrat toata cartea, dar din greseala le-am trimis mai putin.
@cermak: nu sunt sigur ca inteleg propunerea cu recuperarea pierderilor din primele vanzari.

@all: acel bun de tipar nu l-a dat revizorul/editorul, ci editura dupa ce a efectuat verificarile.
Salutari tuturor,

Am un caz mai aparte si as vrea sa am parerea domniilor voastre.
Sunt traducator. In 2008, ca reprezentant al firmei mele (care acum are activitatea suspendata), am realizat revizia unei carti pentru o editura din Romania.

Am primit cartea de la traducatoare, eu am revizuit-o in intregime. Cand am trimis-o editurii, am trimis-o, din greseala mea, cu doua capitole in minus (ultimele 2). Editura, din neatentie, a dat bun de tipar si a publicat cartea asa.

Azi, traducatoarea, tinand cartea in mana, m-a sunat sa-mi spuna ca romanul se sfarseste trist... iar ea stia ca are happy end. #-o

M-am uitat prin arhiva de pa calculator si am constatat ceea ce spuneam adineauri: le-am trimis romanul fara ultimele doua capitole. Am pus mana pe telefon si i-am sunat pe cei de la editura si le-am spus sa verifice, din buna-credinta. Au verificat si apoi am primit vestea ca ei sunt in pierdere cu cateva sute de mii de lei noi. Regretabil.

Inca nu au avut nicio pretentie. M-au intrebat politicos ce parere am despre situatie.

FACTS:
- Lucrarea a fost facuta pe baza de factura si chitanta.
- Nu a existat un contract intre parti.
- mai au 1200 de carti pe stoc

Intrebare: Pot sa transfere responsabilitatea pentru pierderile lor asupra mea? Cum ar trebui sa procedez?

Si daca... pun sediu doar intr-o incapere... sa zicem? (Stiiu... e garsoniera :rolleyes: , insa am bucatarie, baie...si astea sunt marcate in extrasul CF)

Ce parere aveti? Tot trebuie sa trec pe la vecini? Cu vecinii mi-e ca trebuie sa ii caut atat pe chiriasi cat si pe proprietari... iar asta e o adevarata expeditie in necunoscut. :help:


UPDATE

Am gasit pana la urma ca depinde destul de mult de cine iti analizeaza dosarul, si mai ales unde in tara esti.
De pilda: la Bucuresti toata lumea spune ca ti se cere acordul vecinilor fie ca ai, fie ca n-ai activitate. La Iasi in schimb, se pare ca nu se cere in cazul in care nu ai activitate la sediu.

As fi extrem de interesat sa aud parerea/experienta cuiva de la Cluj.
Multumesc Aba812002 si Analore. M-ati ajutat sa inteleg ca ceea ce vreau eu nu e legat de sediu cu sau fara activitate.

@Analore: Si se poate sa nu modific destinatia locuintei? Ca de fapt aici e necazul propriu-zis. Cum pot sa-mi infiintez un PFA si sa nu schimb destinatia locuintei? Exista o solutie?






4.Daca i la sediul social nu se desfasoara activitate, tot aveti nevoie de acrdul vecinilor directi
Aplauda


E cert? Dupa ce am rasfoit internetul, am gasit ca multi spun ca nu e nevoie de acordul vecinilor, daca sediul social nu are activitate. (A se vedea chiar subiectul "Subiect - Datorii la asociatia de proprietari !! Acord sediu valabil?" din forumul Societati Comerciale)

Stimati forumisti, ingaduiti-mi sa apelez la domniile voastre cu urmatoarea problema.

Contextul intai:
[+] Vreau sa-mi fac PFA (servicii pe care electronica - subtitrari si traduceri altele decat cele necesitand autorizatie MJ)
[+] Lucrez exclusiv cu parteneri externi via internet.
[+] Locuiesc intr-o garsoniera cu contract de chirie inregistrat la AF (in baza caruia am si domiciliu pe buletin pe adresa din contract)
[+] Vreau sa-mi fac sediu social PFA fara activitate (am aprobarea proprietarilor in scris sa-l fac). Am optat pentru "fara activitate" ca sa nu trebuiasca sa trec pe la vecini si asociatie - prea multi chiriasi si proprietari.
[+] Vreau sa-mi pot rezolva chestiunile legate facturi/contabilitate folosind adresa sediului social fara activitate
[+] Sunt din Cluj

INTREBARI:
1. Pot solicita sediu social fara activitate si sa fie treaba mea unde-mi desfasor activitatea (in parc, la mall, pe terasa etc), si astfel sa-mi pot face toate acele "activitati de birou" (contabilitatea/administrarea PFA) pe sediul social astfel constituit?
2. Cat m-ar costa mai tarziu o schimbare a sediului social?
3. In formula "sediu social fara activitate" (care nu-mi cere permisiunea vecinilor), ce solutie ar exista sa-mi pot deduce cheltuielile cu utilitatile? (excludem trecerea la "cu activitate")
4. In formula sediu social cu activitate la terti, trebuie sa cer acordul vecinilor si asociatiei?

Multumesc pentru orice raspuns.