avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 535 soluții astăzi
Forum Activitate kutez

Activitate kutez

@alexa: nu exista niciun contract sau intelegere scrisa. Atat traducatoarea cat si eu am avut o intelegere directa cu editura. Banuiesc deci ca raporturile trad-reviz, trad-edit sunt irelevante in acest caz. Doar raportul revizor - editura. conteaza. Documentele prestarii sunt o factura emisa in conditiile descrise mai sus. Multumesc.
@avocatlascosky: intelegerea a fost asa: tu faci editarea (fara a defini ce inseamna, insa intelegandu-se corectura)
@zaharia65_2: factura zice: editare cutare carte; am vorbit deja cu o cunostinta avocat, si voiam sa mai vad cateva pareri.
@legally: eu am prelucrat toata cartea, dar din greseala le-am trimis mai putin.
@cermak: nu sunt sigur ca inteleg propunerea cu recuperarea pierderilor din primele vanzari.

@all: acel bun de tipar nu l-a dat revizorul/editorul, ci editura dupa ce a efectuat verificarile.
Salutari tuturor,

Am un caz mai aparte si as vrea sa am parerea domniilor voastre.
Sunt traducator. In 2008, ca reprezentant al firmei mele (care acum are activitatea suspendata), am realizat revizia unei carti pentru o editura din Romania.

Am primit cartea de la traducatoare, eu am revizuit-o in intregime. Cand am trimis-o editurii, am trimis-o, din greseala mea, cu doua capitole in minus (ultimele 2). Editura, din neatentie, a dat bun de tipar si a publicat cartea asa.

Azi, traducatoarea, tinand cartea in mana, m-a sunat sa-mi spuna ca romanul se sfarseste trist... iar ea stia ca are happy end. #-o

M-am uitat prin arhiva de pa calculator si am constatat ceea ce spuneam adineauri: le-am trimis romanul fara ultimele doua capitole. Am pus mana pe telefon si i-am sunat pe cei de la editura si le-am spus sa verifice, din buna-credinta. Au verificat si apoi am primit vestea ca ei sunt in pierdere cu cateva sute de mii de lei noi. Regretabil.