Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 533 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale PFA - Servicii pe cale electronica - sediu
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

PFA - Servicii pe cale electronica - sediu

Stimati forumisti, ingaduiti-mi sa apelez la domniile voastre cu urmatoarea problema.

Contextul intai:
[+] Vreau sa-mi fac PFA (servicii pe care electronica - subtitrari si traduceri altele decat cele necesitand autorizatie MJ)
[+] Lucrez exclusiv cu parteneri externi via internet.
[+] Locuiesc intr-o garsoniera cu contract de chirie inregistrat la AF (in baza caruia am si domiciliu pe buletin pe adresa din contract)
[+] Vreau sa-mi fac sediu social PFA fara activitate (am aprobarea proprietarilor in scris sa-l fac). Am optat pentru "fara activitate" ca sa nu trebuiasca sa trec pe la vecini si asociatie - prea multi chiriasi si proprietari.
[+] Vreau sa-mi pot rezolva chestiunile legate facturi/contabilitate folosind adresa sediului social fara activitate
[+] Sunt din Cluj

INTREBARI:
1. Pot solicita sediu social fara activitate si sa fie treaba mea unde-mi desfasor activitatea (in parc, la mall, pe terasa etc), si astfel sa-mi pot face toate acele "activitati de birou" (contabilitatea/administrarea PFA) pe sediul social astfel constituit?
2. Cat m-ar costa mai tarziu o schimbare a sediului social?
3. In formula "sediu social fara activitate" (care nu-mi cere permisiunea vecinilor), ce solutie ar exista sa-mi pot deduce cheltuielile cu utilitatile? (excludem trecerea la "cu activitate")
4. In formula sediu social cu activitate la terti, trebuie sa cer acordul vecinilor si asociatiei?

Multumesc pentru orice raspuns.
Cel mai recent răspuns: Analore , utilizator 19:33, 23 Iulie 2009
1.In situatia in care spatiul destinat sediului profesional este un apartament intr-o cladire de locuinte (bloc) este obligatorie obtinerea acordurilor de functionare, si anume 1.- Acordul Asociatiei de Proprietari / Locatari, reprezentata de catre Presedintele Asociatiei; 2.- Acordul proprietarilor vecini direct afectati de rezultatele activitati pe care urmeaza sa o desfasurati, si anume, vecinul de sus/jos/stanga/dreapta.
2. In functie de taxele de registru de la vremea aceea Aprox.200-250 lei
3. Cheltuielile cu intretinerea spatiului sediului social se deduc daca exista prevedere contractuala, in acest sens (in contractul de comodat, inchiriere a spatiului) cheltuielile se deduc proportional (la un ap cu 2 cam se deduce cam 1/2 din chelt totale) plata se face pe baza facturilor de utilitati pin dispozitii de incasare din casierie emise pe numele proprietarului.
4.Daca i la sediul social nu se desfasoara activitate, tot aveti nevoie de acrdul vecinilor directi
4.Daca i la sediul social nu se desfasoara activitate, tot aveti nevoie de acrdul vecinilor directi
Aplauda


E cert? Dupa ce am rasfoit internetul, am gasit ca multi spun ca nu e nevoie de acordul vecinilor, daca sediul social nu are activitate. (A se vedea chiar subiectul "Subiect - Datorii la asociatia de proprietari !! Acord sediu valabil?" din forumul Societati Comerciale)

pentru stabilirea sediului este obligatoriu acordul asoc. propr si vecinilior direct implicati (cu pereti comuni in plan orizontal si vertical).
Una dintre formalitatile(care le gasiti pe sit-ul ONRC -uli) prevazute pentru infintarea unei PFA este " avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de
Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);" iar prevederea legala corespunzatoare este:" art. 42 din Legea nr. 230 din 2007 privind Asociatiile de proprietari care prevede ca "Art. 42. - Schimbarea destinaţiei locuinţelor, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă faţă de destinaţia iniţială, conform proiectului iniţial al clădirii cu locuinţe, se poate face numai cu avizul comitetului executiv şi acceptul proprietarilor direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării." ...dupa cum vedeti legea nu face nici o distinctie in privinta faptului ca firma sau PFA-ul nu isi desfasoara efectiv activitatea acolo......asa ca in opinia mea si nu numai :D, unde legea nu distinge nici noi nu putem..........in consecinta trebuie acord si daca nu se desfasoara activitatea, acordul este pentru stabilirea sediului(schimbarea destinatiei din locuinta in sediu )
Multumesc Aba812002 si Analore. M-ati ajutat sa inteleg ca ceea ce vreau eu nu e legat de sediu cu sau fara activitate.

@Analore: Si se poate sa nu modific destinatia locuintei? Ca de fapt aici e necazul propriu-zis. Cum pot sa-mi infiintez un PFA si sa nu schimb destinatia locuintei? Exista o solutie?






Alte discuții în legătură

Vreau sa fac sediu social,exclusiv, in ap andraanda andraanda Buna ziua!Va rog sa-mi spuneti ce treb sa fac mai departe,avand in vedere legea 230/2007.As vrea sa-mi fac sediu social in ap, proprietate personala si am ... (vezi toată discuția)
Asociatia de locatari mi-a refuzat avizul pt sediu social... someonedan someonedan Buna ziua. Revin cu o problema, chiar daca am mai discutat-o in topicul "Datorii la asociatia de proprietari !! Acord sediu valabil?". Nu mai repet problemele ... (vezi toată discuția)
Infiintare pfa - acord asociatie proprietari Bogdan.C Bogdan.C Buna ziua, Am si eu o mare problema si nu stiu cum sa procedez mai departe. Vreau sa-mi fac un PFA si am demarat procedura cu o firma specializata in ... (vezi toată discuția)