avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 152 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Buna ziua.
Sunt studenta in anul doi la IFR. In 2001 parintii mei au divortat si am primit pensie alimentara pana la 18 ani. la 18 ani n-am mai facut cerere sa primesc in continuare pensie alimentara. Dupa terminarea liceului am intrat la Cpnservator la taxa iar dupa jumatate de an am renuntat ;la facultate si m-am angajat. M-am angajat in martie 2008 si in septembrie 2008 m-am inscris din nou la facultate. In momentul de fata sunt in concediu de crestere copil si urmez in continuare cursurile facultatii. Mentionez ca m-am si casatorit in 2009. Intrebarea este as putea sa solicit tatalui meu pensie alimentara??
Cel mai recent răspuns: lavinia_cristiana , utilizator 21:00, 15 Mai 2010
nu. sunteti si angajata si casatorita, acum sotul e dator sa va acorde sprijin
parintele nu mai are obligatia de plata a pensiei din moment ce te-ai casatorit.
Nu e relevanta starea civila a persoanei care solicita sprijinul material concretizat in pensia de intretinere, ci nevoia acesteia.
Insa , in cazul de fata, de vreme ce sunt realizate venituri , starea de nevoie, conditie obligatorie pentru a fi incuviintat dreptul la aceasta pensie , nu mai e intrunita.
Situatia e diferita numai daca sumele de bani obtinute sunt infime.
Pai eu in total in momentul de fata primesc 600 lei indemnizatie de crestere copil si 200 lei alocatia pentru cea mica. deci in total ar fi 800 lei venitul realizat de mine.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie alimentara dong_yi dong_yi Doresc sa stiu daca mai am dreptul sa primesc pensia alimentara de la tatal meu, mentionez ca sunt studenta (22 ani) singurul venit propriu fiind indemnizatia ... (vezi toată discuția)