avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1156 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... studenta in anul 2 la zi, pot beneficia de ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

studenta in anul 2 la zi, pot beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului?

Buna ziua,sunt studenta la zi anul 2 la controversata Univer Spiru Haret#-o,nu sunt casatorita legal cu sotul meu,insa ne-am dori un copil,dar stiu ca odata cu venirea copilului pe lume cheltuielile sunt mult mai mari si din salariul sotului nu ne-am mai descurca ca si asa ne este destul de greu,eu de 1 an de zile imi caut de munca si nu gasesc
daca totusi am face copilul as avea vreo sansa sa i-au acea indemnizatie?
va multumesc si astept raspunsuile dvs!
Cel mai recent răspuns: anila22 , utilizator 11:58, 21 Mai 2010
~ Conținut șters la cerere ~
1. Daca sunteti studenta la zi veti beneficia de indemnizatie de CCC pana la 2 ani.
2. Din Normele de aplicare a OUG 148/2005:
Art. 4 - (1) Concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului, prevăzute de ordonanţa de urgenţă, se acordă persoanelor îndreptăţite, dacă acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, după caz, de la data la care s-a realizat încredinţarea în vederea adopţiei, s-a aprobat adopţia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază şi persoanele care realizează venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
...