avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 504 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Restructurare/disponibilizare 2010 - functionari, ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Restructurare/disponibilizare 2010 - functionari, contractuali, speciali...

Un topic care-si propune sa ofere suport legislativ pentru situatiile intalnite (legale si mai putin legale) in cazul restructurarilor/disponibilizarilor initiate conform OUG 63/2010 si a instructiunilor de aplicare a acestei OUG in cadrul insitututiilor publice...


Pentru fiecare situatie concreta va exista macar o sugestie legislativa...:rtfm: Orice persoana este invitata sa expuna situatii concrete care se incadreaza in team topicului si raspunsurile/sugestiile nu vor intarzia sa apara !:clapping:



PERSONALUL CONTRACTUAL DIN INSTITUTIILE PUBLICE (PRIMARII, CONSILII JUDETENE ETC..)

Partea 1 - de unde a pornit restructurarea si disponibilizarile aferente

OUG 63 / 2010

Ordonanta de urgenta 63 din 30 iunie 2010 (OUG 63/2010)
pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare


INSA


OUG 63/2010
"pentru încadrarea în cheltuielile de personal aprobate, până la împlinirea termenelor contractelor colective de muncă, conducătorul autorităţilor şi instituţiilor (...) va proceda, după caz, la renegocierea drepturilor salariale sau la reorganizarea ori restructurarea activităţii prin reducerea numărului de posturi, în condiţiile legii"

Deci orice masuri sunt luate in cadrul unei institutii / ordonator de credite pentru a restructura sau a reduce posturile personalului contractual angajat, trebuie sa se faca in acord cu legile in vigoare (cum este legea 53 / 2003 - codul muncii)


Partea 2 - care sunt legile care reglementeaza raporturile de serviciu ale personalului contractual angajat in insitutii publice (prin raporturi de serviciu se subinteleg atat angajarile, cat si concedierile, indiferent de situatie)



Legea nr. 477/2004 privind personalul contractual din autoritatile si institutiile publice

Cap 1

Art. 4. - Termeni
In intelesul prezentei legi, expresiile si termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) personal contractual ori angajat contractual - persoana numita intr-o functie in autoritatile si institutiile publice in conditiile Legii nr. 53/2003, cu modificarile ulterioare (ale acestei legi);
b) functie - ansamblul atributiilor si responsabilitatilor stabilite de autoritatea sau institutia publica, in temeiul legii, in fisa postului.


Astfel personalul contractual se supune numai legii 53 / 2003 (codul muncii), atat privind angajarea, derularea atributiilor de serviciu cat si concedierile in cadrul insitutiei publice unde activeaza.

Conform codului muncii, legea 53 / 2003, personalul contractual a fost angajat in institutia publica, tot conform aceleiasi legi 53 acesta poate fi concedia, in toate situatiile.

La acesta lege 53 / 2003 se adauga si reglementarile stipulate in Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007 - 2010, chiar daca in institutie a fost sau nu incheiat un Contract Colectiv.

Partea 3 - concedierile sau reducerile de posturi in cazul personalului contractual


Personalului contractual angajat in insitutii poate fi concediat (prin restructurari, prin reduceri de posturi etc.) numai cu aplicarea legii 53 / 2003 si a reglementarile Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007-2010.

Temei legal


a. pe site-ul Agentiei Nationale ale Functionarilor Publici, www.anfp.gov.ro apare Avizarea OUG 63 / 2010, cu Planificarea Avizarii si cu Instructiuni.

La capitolul Instructiuni de aplicare a prevederilor OUG 63 / 2010, referitor la personalul contractiual, ANFP pune la dispozitia publicului interesat Procedura de Concediere a Personalului Contractual...In acesta Procedura este specificat clar, de catre ANFP, ca aceste concedieri ale contractualilor se vor face cu aplicarea legii 53 / 2010 si a Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007 - 2010.

Deci personalului contractual NU se aplica nicio alta lege decat cele precizate mai sus (NU se aplica legea 188 / 1999 privind Statutul Functionarilor Publici si NICI Ordinul 614 / 27 iulie 2010).

FAC ABUZ Acele insitutii care aplica alte modalitati de concediere in cazul angajatilor contractual (fie din cauza reducerii de posturi, noua organigrama etc...) decat cele prevazute de legea 53 / 2003 si CCMUNN 2007-2010...cazurile se vor rezolva in instanta...



b. In cazul in care in insitutii se reduc posturi ale personalului contractual, exemplu din 4 posturi mai raman doua, modalitatea de a fi ocupate cele doua posturi ramase este cea reglementata prin legea 53 / 2003 si Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007 - 2010, astfel:


- legea 53 / 2003, conform art 241 si art 247, in cazul concedierilor (colective) se aplica art. 81 din Constractul Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007-2010.

- daca in cazul personalului contractual concedierile in urma restructurarilor nu se fac cu respectarea prevederilor legale, conform legii 53 / 2003 art 76, concedierea este lovita de nulitate absoluta, iar conform art 77 si 78 aceeasi lege 53, angajatul va fi repus in drepturile anterioare concedierii si va primi si despagubiri...



In cazul contractualilor NU SE ORGANIZEAZA CONCURS pentru re-ocuparea posturilor ramase dupa restructurare (daca din 4 posturi raman 2, cele 2 posturi vor ramane ocupate conform legii 53 / 2003 si aplicarii criteriilor minimale in cazul concediilor colective din Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel National 2007-2008, art 81).

Concursurile, conform legii, se organizeaza numai pentru posturile Vacante, nu pentru cele deja ocupate, conform legii 53 / 2003, art 30, aliniat 2.

Iar ca un post sa fie vacant, trebuie ori sa fie liber din start, ori sa fie liber in urma unei concedieri, iar acea concediere inn urma restructurarii blocheaza ocuparea postului pentru 1 an de zile conform legii 53 /2003 art 72.

Conclusie - pe cale de consecinta:

Organizarea de concursuri in cazul personalului contractual, pentru ocuparea posturilor ramase mai putine in urma restructurarilor in institutii, este ilegala.



Ultima modificare: Marți, 31 August 2010
radu_mc, utilizator

Alte discuții în legătură

Restructurea legea 63/2010 - personal contractul in institutii radu_mc radu_mc Buna ziua. Daca pentru restructurea (OUG 63/2010) posturilor functionarilor publici institutiile / ordonatorii de credite s-au folosit de art 100 legea ... (vezi toată discuția)
Restructurare la primarie unei comune dana81 dana81 Buna ziua. Va rog sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema. Conform OG 63/2010 la o primarie trebuie sa ramana un nr de 43 posturi, in conditiile in care ... (vezi toată discuția)
Disponibilizari in institutiile aflate in subordinea ministerului muncii camelia iosif camelia iosif sunt functionar public de 20 de ani, studii superioare de lunga durata, master in politici publice si administratie publica, in functia de consilier superior ... (vezi toată discuția)