avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 732 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... pensie de urmas sau bursa sociala
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

pensie de urmas sau bursa sociala

Buna ziua!In conditiile in care iau pensie de urmas de pe urma tatalui meu mai pot beneficia si de bursa sociala de la facultate?(sunt studenta in anul 1 la master iar mama nu are nici un venit) Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Marți, 19 Octombrie 2010
sandika888, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:16, 20 Octombrie 2010
1. Legea 19/2000 spune:
Art. 92 - (1) Plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care:
...
d) beneficiarul unei pensii de urmaş realizează dintr-o activitate profesională venituri brute lunare mai mari de o pătrime din salariul mediu brut pe economie...
...
2. Salariul mediu brut pe economie pe anul 2010 = 1836 lei
3. Bursa sociala nu este un venit profesional, deci veti primi in continuare pensia de urmas.

Multumesc pentru raspuns!...pentru aceasta pensie am avut de refacut anul acesta dosarul si mi s-a cerut pe langa alte acte si o declaratie de la notar din care sa reiasa ca nu am venituri profesionale si AJUTOR SOCIAL,oare acest ajutor social nu se refera si la bursa sociala de la facultate?
1. Aici nu ma mai pricep sa va raspund. Poate o face un coleg de al meu mai priceput.
2. Sau puteti intreba direct la Casa de Pensii sau la notar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas D@nutzu D@nutzu Buna seara, Am si eu o nelamurire cu privire la pensia de urmas, am inteles ca pensia de urmas se sisteaza in momentul in care incepi sa lucrezi cu carte de ... (vezi toată discuția)