avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 484 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... cum rezolv o reclamatie de la un client
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

cum rezolv o reclamatie de la un client

un client a cumparat un articol de imbracaminte, care s a rupt dupa 2 saptamani. ruptura a rezultat in urma une fortari a materialului, asa parea si de aceea nu i am dat banii, nici nu i l-am inlocuit.

Am procedat corect?
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 16:48, 20 Decembrie 2010
Nu prea cred ,s-ar putea ca produsul vandut de dvs sa fie de proasta calitate.Eu cred ca aveati obligatia sa-l schimbati intrucat s-a prezentat in termen scurt la dvs.Poate va face reclamatie la O.P.C.
De unde ati tras dvs concluzia ca "ruptura s-a datorat unei fortari a meterialului" ?
Este dreptul clientului sa reclame la OPC,iar al OPC sa verifice.
Daca materialul a fost de proasta calitate sau prost confectionat va raspunde direct producatorul.
Totusi sa nu uitam ca primul raspunzator in fata consumatorului este vanzatorul.
Astfel spus cf. OG 21/1992 , art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate.

Legea 449/2003
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

In fapt dvs. aveti obligatia sa faceti dovada neconformitatea a aparut din vina clientului ( consumatorului ), cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
exemplu : Produsul prezenta unele taieturi care au fost facute cu foarfeca si se vede clar ca nu este o ruptura survenita in urma utilizarii corecte conform destinatiei produsului.






~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorilor lary10 lary10 Buna ziua. am cumparat o motocoasa din bucuresti de pe un site online si nu mi sa trimis certificatul de garantie,iar dupa 2 luni sa stricat si nu doreste ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop catalin. catalin. Buna seara, Am cumparat anul trecut un laptop ACER dintr-un magazin autorizat pentru care am primit garantie doar 1 an. Este legal termenul de un an sau ... (vezi toată discuția)
Nelamurire garantie telefon aniry aniry buna ziua, am achiyitionat un telefon sony ericsson w660i in data de 24 dec. 2008, in februarie 2009, am sesizat vanzatorului defectarea acestuia (procesul ... (vezi toată discuția)