avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 414 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cat timp este obligat angajatorul sa aiba raporturi de ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cat timp este obligat angajatorul sa aiba raporturi de munca cu un angajat- fost somer

Sunt inginera, am 41 ani, sunt divortata de 6 ani si am in intretinere un copil de 17 ani. Am fost angajata intr-un loc de munca timp de 22 ani. De acolo am beneficiat de ajutor de somaj; perioada de somaj inca nu s-a terminat, expira in ianuarie 2011. In septembrie m-am angajat la o firma in care domneste haosul iar directorul ameninta ca o sa ma dea afara. Vreau sa-mi spuneti pe ce perioada nu are voie sa ma dea afara si daca ma da afara, mai beneficiez de ajutor de somaj?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 22:06, 19 Decembrie 2010
ati spus ca perioada de somaj expira luna viitoare. conform legii daca v-ati angajat trebuia sa renuntati la somaj.
1. Din ce spuneti inteleg ca ati beneficiat de o perioada de somaj de 12 luni din care ati primit indemnizatie numai 8 luni pentru ca ati fost angajata cu CIM la actualul angajator.
2. Angajatorul va poate concedia oricand daca desfiinteaza postul ocupat de dvs. Daca va fi vorba de concediere colectiva abia atunci se va putea tine cont de situatia dvs. particulara daca nu sunteti pe post unic, adica sunt mai multi salariati care ocupa posturi similare cu al dvs.
3. Legea 76/2002 spune ca puteti beneficia de indemnizatie de somaj daca vaconcediaza din motive neimpuitabile dvs. si daca in ultimele 24 de luni aveti 12 luni lucrate si cotizate la somaj.
4. Legea 233/2010 a venit cu o completare la Legea 76/2002 si spune asa: