avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Inventarierea la sfarsitul anului
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Inventarierea la sfarsitul anului

Buna ziua,
Va rog sa ma lamuriti si pe mine in 2 probleme:
1. daca firma are 2 salariati: 1 contabil si 1 reprezentant comercial( are si functia de administrator al firmei), din cine se formeaza comisia de inventariere?
2. in listele de inventar se trec doar bunurile intrate in firma in cursul anului respectiv sau si cele existente din anii anteriori?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Popa Adrian , Contabil 14:15, 6 Ianuarie 2011
Buna ziua.
2, Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.


1, Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari.

Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie.

Membrii comisiilor de inventariere nu pot fi inlocuiti decat in cazuri bine justificate si numai prin decizie scrisa, emisa de catre cei care i-au numit.

In conditiile in care entitatile nu au niciun salariat care sa poata efectua operatiunea de inventariere, aceasta se efectueaza de catre administratori.
Deci, daca am inteles bine in cazul meu, inventarierea trebuie facuta de administrator si procesul verbal trebuie semnat tot de administrator, iar in ceea ce priveste bunurile inventariate trebuie si cele existente deja si cele intrate in cursul anului?
Deja v-am raspuns

Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rapundere pt un inventar nesemnat clauddy clauddy Salut! Ma confrunt cu o problema si as vrea niste sfaturi...legale. lucrez la o gradinita si mi s-a dat un cabinet, cu diverse lucruri, etc. De curand s-a ... (vezi toată discuția)
Inventar ContSters60781 ContSters60781 Buna ziua, ce s-a schimbat de anul trecut in inventarierea patrmoniului ? Sunt lucruri noi de stiut/de facut ? Multumesc (vezi toată discuția)
Valorificarea unui inventar vali_mira19 vali_mira19 as vrea sa stiu in cat timp se poate valorifica legal un inventar?este normal ca valorificarea unui inventar sa se faca in absenta gestionarilor,sa fie ... (vezi toată discuția)