avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 584 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... rapundere pt un inventar nesemnat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

rapundere pt un inventar nesemnat

Salut! Ma confrunt cu o problema si as vrea niste sfaturi...legale. lucrez la o gradinita si mi s-a dat un cabinet, cu diverse lucruri, etc. De curand s-a efectuat o renovare si am constatat niste lipsuri din materialele didactice care erau in incapere. Mentionez ca sefa dupa vrea sa faca un inventar si c gaseste lipsa m va pune sa platesc. Mai arat faptul ca exista o fisa d inventar, dar eu nu am semnat.o si nu am preluat inventarul cand mi s.a dat cabinetul in cauza. E corect ca eu sa platesc pt ceva c nu am semnat? Pot fi obligata sa platesc un inventar pe care eu nu l.am preluat si cu siguranta il are altcineva, ce l-a preluat de la predator si pe care nu mi l-a predat mie? Multumesc mult de tot.
Cel mai recent răspuns: ContSters145137 , utilizator 17:05, 20 Octombrie 2010
Retinerile salariale cu titlu de daune cauyate angajatorului nu pot fi facute fara acordul d-voastra decat daca exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila.
in primul rand pt. a plati valoarea bunurilor care lipsesc, trebuie sa se emita o decizie sau un proces verbal de constatare a situatiei (lipsa obiecte). Daca nimeni nu a facut acest lucru pana acum, faceti f.f.f.f. repede un raport sau proces verbal ceva, in care aratati ca dupa curatenia ce s-a efectuat ......ati constat lipsa unor obiecte. Nu semnati sub nici o forma inventarul la aceasta data, sau semnati daca este datat exact cu ziua in care vi se pune la dispozitie si cuprinde numai ceea ce mai exista in cabinet, altfel refuzati. Daca se emite decizie de imputare, atacati-o in instanta de contencios administrativ, in termenul care trebuie sa existe in mod obligatoriu trecut in decizie. SUCCES!
Nu este corect sa va traga la raspundere atat timp cat nu ati semant un inventar de predare primire.
legislatie
Norma din 9 octombrie 2009 (Norma din 2009)
privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii

Publicat in Monitorul Oficial 704 din 20 octombrie 2009 (M. Of. 704/2009)

(4) Toate elementele de natura activelor trebuie sa fie date in raspundere gestionara sau in folosinta, dupa caz, salariatilor ori administratorilor entitatii.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
2 - (1) In temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
5 Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, si in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii. In vederea efectuarii inventarierii, aceste persoane aproba proceduri scrise, adaptate specificului activitatii, pe care le transmit comisiilor de inventariere.
6 - (1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se efectueaza de catre comisii de inventariere, numite prin decizie scrisa, emisa de persoanele prevazute la pct. 5. In decizia de numire se mentioneaza in mod obligatoriu componenta comisiei (numele presedintelui si membrilor comisiei), modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizata, gestiunea supusa inventarierii, data de incepere si de terminare a operatiunilor.
(2) La entitatile al caror numar de salariati este redus, inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana. In aceasta situatie, raspunderea pentru corectitudinea inventarierii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(3) Comisiile de inventariere sunt coordonate, acolo unde este cazul, de catre o comisie centrala, numita prin decizie scrisa, emisa de persoanele prevazute la pct. 5. Comisia centrala de inventariere are sarcina sa organizeze, sa instruiasca, sa supravegheze si sa controleze modul de efectuare a operatiunilor de inventariere. Comisia centrala de inventariere raspunde de efectuarea tuturor lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor legale.
Pentru desfasurarea in bune conditii a operatiunilor de inventariere, in comisiile de inventariere vor fi numite persoane cu pregatire corespunzatoare economica si tehnica, care sa asigure efectuarea corecta si la timp a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, inclusiv evaluarea lor conform reglementarilor contabile aplicabile.
(4) Inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se pot efectua atat cu salariati proprii, cat si pe baza de contracte de prestari de servicii incheiate cu persoane juridice sau fizice cu pregatire corespunzatoare.
(5) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari.
Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie.
(6) Membrii comisiilor de inventariere nu pot fi inlocuiti decat in cazuri bine justificate si numai prin decizie scrisa, emisa de catre cei care i-au numit.
(7) In conditiile in care entitatile nu au niciun salariat care sa poata efectua operatiunea de inventariere, aceasta se efectueaza de catre administratori.

cred ca e de ajuns sa iti faci o parere de cum trebuiau sa se desfasoare de fapt lucrurile cu gestiunea.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Grav adam. adam. buna.. am o intrebare .. as vrea sa plec cu preaviz de la locul meu de munca actual ... sunt gestionar la un depozit iar directorul vrea sa ma puna sa semnez ... (vezi toată discuția)
Inventar adrian nicolae adrian nicolae 1 ) Inventarul ptr.predare/primire a gestiuni se poate face in lipsa gestionarului ?( cand gestionarul este la servici). 2 ) Se poate desface contactul de ... (vezi toată discuția)
Inventarierea la sfarsitul anului Cristina Vasile Cristina Vasile Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti si pe mine in 2 probleme: 1. daca firma are 2 salariati: 1 contabil si 1 reprezentant comercial( are si functia de ... (vezi toată discuția)