avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Retroactivare,ultraactivare?
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Retroactivare,ultraactivare?

In momentul de fata in invatamant exista 2 tipuri de titulari;
1. Cu diploma de licenta "acreditata";
2. Fara diploma de licenta "acreditata";

Acum "vine " o noua lege in care se precizeza ,"titularii existenti in mometul intrarii in vigoare in sistem isi pastreza dreptul dobandit prin concursul national de titularizare"...intrebarea mea este daca acest drept se pastreza si pentru situatia nr. 2...asta in conditiile in care si legea veche referitoare la acreditarea universitatilor se schimba
Cel mai recent răspuns: arhontele , utilizator 11:11, 8 Ianuarie 2011
Art. 234. – (1) Personalul didactic titular în sistemul de învăţământ preuniversitar, la
data intrării în vigoare a prezentei legi, îşi păstrează dreptul dobândit la concursul naţional unic de titularizare.
Art. 235. – Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursul
naţional unic de titularizare în ultimii 3 ani, anteriori intrării în vigoare a prezentei legi, care au obţinut cel puţin nota 7 şi au ocupat un post/catedră devin titulari ai şcolii respective dacă:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al şcolii respective este de acord.
Art. 236. – (1) În unităţile de învăţământ sau în consorţiile şcolare poate fi angajat
personal didactic cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată de cel mult un an şcolar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv în plata cu ora, în condiţiile legii.
(4) Deciziile privind vacantarea posturilor didactice, organizarea concursurilor pe
post şi angajarea personalului didactic se iau la nivelul unităţii de învăţământ de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, la propunerea directorului, conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(5) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte posturile
didactice/catedrele disponibile pentru angajare, statutul acestora: vacante, rezervate, precum şi condiţiile şi modalităţile de ocupare a acestora.
(13) Candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ, profesori cu drept de
practică, şi au ocupat prin concurs validat, în condiţiile metodologiei, de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, un post didactic vacant sunt titulari pe postul ocupat.
Directorul unităţii de învăţământ încheie cu aceştia contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată.
In absenta metodologiei specifice, e greu de gasit un raspuns. Dar, cf. art. 230 (3) Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare,institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor în baza finalizării
studiilor medii pedagogice/postliceale sau a colegiilor universitare de institutori, au obligaţia ca, în termen de cel mult 15 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să finalizeze studiile universitare în profilul postului.. Aceasta ar insemna ca ramane in vigoare titularizarea, cu obligatia de a-si sustine licenta in cadrul unei universitati acreditate. Sau, decizia apartinand efectiv scolii, CA poate realiza profilul postului dupa candidat pana la definitivarea studiilor. Posibilitati ar fi... acum depinde cum vor intocmi metodologia.
La multi ani ,doamna Elena:)

pai..poate o metodologie sa schimbe intelesul unei legi? sa retroactiveze,de exemplu!
La multi ani!
Poate introduce derogari, prorogari s.a, nu ca ar fi normal, dar e obisnuit deja.
De fiecare data cand se face trimitere la metodologia specifica, e lesne de observat ca sensul initial al legii suporta nuantare.
De retroactivat, nu poate, dar poate introduce o litera la un alineat care sa sune ca preverile x se aplica in mod corespunzator. Mai adauga niste conditii si apare alt continut. Pe mine ma scoate din minti faptul ca descentralizarea merge pana la nivelul PJ, in contradictie cu conceptul de educatie nationala. MECT isi rezerva dreptul de elaborare si implementare a politicilor educationale, dar cu cine?! Poate sunt eu obosita, dar e ceva ce-mi scapa...Fac parte din CA tot felul de personaje de prin administratie, finantarea nu apartine scolii, dar decizia privind politicile de personal este de competenta scolii, cu exceptia restrangerii de activitate care poate fi solutionata de a) scoala; b) ISJ.
Apoi, n-am vazut ca nu e conducere politica...
Aveti dreptate ...si daca se pastreaza si "ceata" din actualale metodologii totul devine si mai complicat
de exemplu ...In Metodologia miscarii aflata in vigoare se spune :
1.(2) Cadrele didactice titulare care au decizia de numire/transfer/repartizare în mai multe unităţi de învăţământ sau pe mai multe specializări sunt vizate de completarea normei didactice în alte unităţi de învăţământ/specializări, în cazul în care la nivelul uneia dintre unităţi/specializări se reduce numărul
de ore.
(3) Cadrele didactice titulare care au decizia de numire/transfer în mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar sau pe mai multe specializări sunt vizate de restrângere de activitate, în cazul în care la nivelul uneia dintre unităţi/specializări există restrângere de activitate.

Care este diferenta dintre numire/transfer/repartizare?...Repartizarea este "repartitia guvernamentala"? Sau completarea de norma?
Juridic nu este niciuna. Toate sunt acte de numire in functie. Diferenta vine, intr-adevar, din denumirea actului : repartizare=repartitie sau repartizare computerizata, transfer = schimbarea locului muncii cu pastrarea statutuluianterior , numirea le include pe ambele, in sensul ca cele doua acte sunt acte de numire in functia didactica/pe post. In baza lor se incadreaza titularii (prin cim), neexistand vreo diferenta de atributii (drepturi si obligatii) aferente functiei didactice pe care o ocupa.
Completarea de norma didactica inseamna ca se pastreaza statutul de titular, dar din cauza numarului mai mic de ore decat prevede norma didactica, se completeaza cu ore in scoala (dar pe alta specialitate) sau in alta/alte scoli(ore in specialitate). Pe toate aceste ore este titular (chiar si cand sunt mai multe scoli).
Pentru rezolvarea situatiilor de "catedra faramitata" (nu este scris in lege asa), se organiza o etapa premergatoare pretransferului/transferului pentru restrangere de activitate si, in masura in care era posibil, se acordau ore intr-o singura scoala sau la nivel de PJ. In noua lege n-am gasit nimic legat de transfer sau completare de norma. Ramane de vazut cum vor reglementa aceasta situatie (parerea mea este ca solutia va fi restrangerea de activitate, iar institutia transferului va disparea, dupa cum nu mai exista in relatiile de munca reglementate de Codul muncii). Eu nu mai vad acel statut al cadrelor didactice distinct de codul muncii.

Alte discuții în legătură

Restrangere activitate invatamant nicascoala nicascoala Buna ziua, In situatia cand o scoala se arondeaza la alta scoala (datorita nr, de elevi scazut) vor exista 2 cadre didactice la o specializare( cadrul de la ... (vezi toată discuția)
Completare norma in invatamant viorelnd viorelnd Sunt profesor titular cu decizie pe doua specializari: fizica si informatica. Situatia catedrelor/titularilor este urmatoarea: - pe informatica sunt 2,07 ... (vezi toată discuția)
Completare norma didactica Maruka Maruka Buna Ziua, Am intrat in completare de norma la nivelul inspectoratului judetean. Exista jumatati de norma cu care as putea sa-mi completez norma didactic, ... (vezi toată discuția)