avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... Dubla impozitare Germania ?!
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

Dubla impozitare Germania ?!

Buna ziua,

Am urmatoarea problema si va cer ajutorul deoarece nu cunosc legislatia in vigoare aplicabila in aceasta situatie:

Sunt inginer petrolist specializat in proiectarea rafinariilor. De curand am primit o oferta de munca din Germania, dar vreau sa ma duc nu ca angajat al firmei germane ci ca PFA in Romania.
Intrebarea mea este:

Daca in Romania ma transform in PFA si plec in Germania sa lucrez, in baza unui contract semnat intre mine (PFA) si firma germana, cum trebuie sa procedez in Germania?!
Ma duc efectiv si lucrez? Am nevoie de rezidenta? Trebuie sa platesc ceva taxe catre statul german din moment ce platesc taxe ca PFA in Romania?!

Va rog sfatuiti-ma cat mai repede posibil deoarece trebuie sa dau un raspuns in Germania in cateva zile.

Va multumesc anticipat.

Alexandru
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 00:34, 26 Ianuarie 2011
Daca puteti emite factura din Romania, cu toate datele necesare beneficiarului german, atunci nu platiti nimic in Germania. Veti presta un serviciu firmei germane, in calitate de firma straina, deci trebuie sa puteti emite factura.

Ramane de vazut daca firma germana accepta, sau daca legea germana ii permite sa accepte un astfel de contract, intru-cat acest fel de colaborare in Germania este asimilata cu un contract de munca.

Atentie mare asadar la redactarea contractului.
Eventual vedeti daca va puteti anunta in Germania ca si prestator al unei profesii libere si inregistrati-va in Germania ca si PFA.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură