avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical


Buna ziua,
Sunt in concediu medical, pe perioadele:
-21.02.2011-28.02.2011 cod 01
-01.03.2011- 10.03.2011 cod 01
din 11.03.2011 intru in prenatal cod 08
intrebarea : Suplinitorul, care este in locul meu incepand cu data de 22.02 2011, nu poate fi platit pe motiv ca nu-l poate incadra pe perioada concediului meu medical cu codul 01, ce e de facut........???
Va multumesc anticipat.

Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:24, 10 Martie 2011
De cand are importanta codul concediului medical al unei persoane pentru plata alteia?
Nu stiu daca are sau nu vreo legatura, dar as dori sa stiu daca poate fi platit suplinitorul. Mentionez ca lucrez in invatamant.
Normal ca poate, chiar trebuie platit cel ce va suplineste, doar nu face munca benevol. Dar nu de catre dvs. va fi platit, ci de institutie.
1. Pe perioada concediului medical CIM este suspendat de drept si pe aceasta perioada poate fi angajata alta persoana cu CIM pe perioada determinata pana la expirarea suspendarii CIM.

2. Iata ce spune Codul muncii:

Art. 50 - Contractul individual de muncă se suspendă de drept în următoarele situaţii:
...
b) concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
...
Art. 81 - Contractul individual de muncă poate fi încheiat pentru o durată determinată numai în următoarele cazuri:
a) înlocuirea unui salariat în cazul suspendării contractului său de muncă, cu excepţia situaţiei în care acel salariat participă la grevă;
...

3. Fiind vorba de invatamant este posibil sa aveti alte precizari in CCM al unitatii sau al ramurii, dar nu in afara Codului muncii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură