avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Schimbare sediu social
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Schimbare sediu social

Buna ziua,

Doresc sa schimb sediul social al unor firme, dintr-un judet in altul. S-a incheiat un contract de inchiriere pentru noul sediu, apoi 2 contracte de subinchiriere.
Problema mea este urmatoarea: in cazul in care, din certificatul de sediu, eliberat de Administratia Financiara competenta, rezulta ca a mai fost inregistrat un sediu la adresa respectiva, atunci trebuie sa duc la dosar o declaratie pe propria raspundere in forma autentica, privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social.
Intrebarea mea este urmatoarea: cine trebuie sa dea aceasta declaratie ? In toate formularele si indicatiile nu am gasit o instructiune certa, iar la registrul comertului parerile sunt impartite (fie proprietarul, fie asociatul / administratorul societatii care face inregistrarea).
Va rog sa aveti amabilitatea sa ma ajutati cu o informatie in acest caz.
Va multumesc si va doresc o zi racoroasa.
Cel mai recent răspuns: leuca_luminita , utilizator 11:43, 9 Septembrie 2011
Nu are importanta daca sediul "a fost". ci doar daca "este" AF trebuie sa elibereze certificatul doar in forma "La adresa respectiva nu este, sau este inregistrat un sediu" Adica doar pentru prezent.
Daca la adresa exista deja un sediul atunci procedati potrivit L 31/90,art 17 (2)

(2) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati, daca este indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) imobilul, prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite;
b) cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati;
c) daca cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii.
Declaratia o poate da oricare din persoanele de mai sus

Declaratia pe propria raspundere nu trebuie autentificata.
Autentificarea este necesara in cazul unui asociat unic, potrivit Art 17 (1)
alin39 a scris:

Buna ziua,

Doresc sa schimb sediul social al unor firme, dintr-un judet in altul. S-a incheiat un contract de inchiriere pentru noul sediu, apoi 2 contracte de subinchiriere.
Problema mea este urmatoarea: in cazul in care, din certificatul de sediu, eliberat de Administratia Financiara competenta, rezulta ca a mai fost inregistrat un sediu la adresa respectiva, atunci trebuie sa duc la dosar o declaratie pe propria raspundere in forma autentica, privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social.
Intrebarea mea este urmatoarea: cine trebuie sa dea aceasta declaratie ? In toate formularele si indicatiile nu am gasit o instructiune certa, iar la registrul comertului parerile sunt impartite (fie proprietarul, fie asociatul / administratorul societatii care face inregistrarea).
Va rog sa aveti amabilitatea sa ma ajutati cu o informatie in acest caz.
Va multumesc si va doresc o zi racoroasa.


Buna ziua!
In primul rand declaratia nu trebuie sa fie in forma autentica iar de dat o da proprietarul spatiului pentru ca el trebuie sa stie cui a inchiriat , iar in contract ar fi trebuit sa se specifice care camera a dat-o lui X si si care lui Y. Cand am astfel de situatii il pun pe proprietar sa declare ca sediile firmelor nu se suprapun.
administratorul o da si la NOTAR, este idem vechea declaratie data de administrator ca isi asuma responsabilitate privind preluarea SPATIULUI cu destinatie de sediu social si nu o instraineaza in alte scopuri....NUUUU! adica sti ca la adresa x e sediul social al firmei pe care tu o administrezi si nu ai habar ce se intampla in acel spatiu (acte fictive!) , nu are legatura cu PROPRIETARUL el nu mai are voie sa folosesca acel spatiu conform contractului incheiat.
Ultima modificare: Duminică, 24 Iulie 2011
ovidiu7676, utilizator
Buna ziua
Proprietarul este cel care va da declaratia spunand ca nu se suprapun spatiile.
Este bine sa se identifice pentru fiecare societate in parte o incapere camera 1 firma A camera 2 firma B.
Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, va multumesc pentru raspunsuri.
In final, Proprietarul mi-a dat declaratiile de nesuprapunere in forma de inscris sub semnatura privata.
Insa depinde foarte mult de registru: la Ilfov iti cere declaratie autentificata a asociatilor (!!!???), iar la Bucuresti o declaratie a Proprietarului (inscris sub semnatura privata).

Alte discuții în legătură

Pot inregistra o firma la acelasi sediu social ca si alta firma, prima firma avandu-l expirat. trismegist100 trismegist100 O persoana a inchiriat un sediu social acum 8 luni de zile pe o perioada de 6 luni altei unei persoane, pentru inregistrarea firmei, persoana data nu si-a ... (vezi toată discuția)
2 firme in acelasi apartament. Catalinasd Catalinasd Buna ziua. Am un SRL care are sediul social intr-un apartament de bloc, apartamentul avand 2 camere. Apartamentul este proprietatea parintilor. Cand am ... (vezi toată discuția)
Declaratie nesuprapunere sediu social ContSters130254 ContSters130254 Buna ziua, Am intampinat o mica problema astazi la depunea dosarului pentru constituirea unui SRL. In momentul in care am primit certificatul de la ANAF il ... (vezi toată discuția)