avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Declaratie nesuprapunere sediu social
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Declaratie nesuprapunere sediu social

Buna ziua,

Am intampinat o mica problema astazi la depunea dosarului pentru constituirea unui SRL.
In momentul in care am primit certificatul de la ANAF il el erau mentionate ca mai sunt sedii sociale la acea adresa.
Prin urmare mi-au cerut o declaratie de nesuprapunere...
Intrebarea mea este urmatoarea:
1. Aceasta declaratie trebuie data de catre mine ca Administrator al societatii in curs de constituire?
2. Aceasta declaratie trebuie data de administratorul societatii cu care am facut contractul de inchiriere al spatiului?
3. Aceasta declaratie este ceruta in forma autentica ...cine da pana la urma declaratia eu, sau el?

Va multumesc pentru atentie si astept raspunsurile dumneavoastra.

Ionut Pindaru
Cel mai recent răspuns: Loredana_84 , utilizator 15:27, 10 Februarie 2014
legea prevede ca administratorul da o declaratie in fata NOTARULUi cu privire la indeplinirea conditiilor de sediu social

Declaratie a proprietarului privind
acordul pentru stabilirea sediului social
al societatii comerciale in imobilul sau


S-a cerut autentificarea prezentului inscris:


Declaratie


Subsemnatul ............................ cetatean ................................., nascut la data de ..............., in localitatea ......................., de sex ............, casatorit/necasatorit, domiciliat in ........................, str. .................................................... nr.............., bloc ........, scara ........, etaj ........, apart. ........., sector/judet ............................., posesor al ............., seria ............ nr. .................. eliberat de ...................la data de ..................., cod numeric personal ...................................................., declar urmatoarele:

Sunt de acord ca Societatea comerciala „ .....................................“ S.R.L. al carui asociat unic sunt1), cu sediul social in ......................, str. ............................... nr. ......, bloc ........, scara ........., etaj ......., apartament ......., sector/judet2) ............, cod unic de inregistrare ................................ atribut fiscal ............................, numar
de ordine in registrului comertului .................., si cont nr. ...................... deschis la sucursala ....................... a Bancii ............................. cu sediu in ..........................,
sa-si stabileasca sediul social si sa functioneze in apartamentul nr. ............... situat
in ........................... , str. ........................ nr. ........, bl. ........, sc. ....., ap. ........., judet/sector ......................................, al carui proprietar sunt, conform contractului de
vanzare-cumparare autentificat sub nr. ..../..... de notar public .........................., cu sediul in .........................., transcris sub nr. ......./............la Judecatoria ................ .

Dau prezenta declaratie spre a fi depusa la Oficiul Registrului Comertului de pe langa ................

Redactata si dactilografiata in ............. exemplare, la Biroul Notarului Public ........., astazi, data autentificarii.
S-au eliberat partii .............. exemplare.



DECLARANT,
(nume, prenume si semnatura)



1. Declaratia o poate face si proprietarul unui spatiu pus la dispozitia societatii comerciale, fara ca acesta sa aiba vreo calitate vis-à-vis de persoana juridica in favoarea careia da declaratia.
2. Daca societatea este in curs de constituire vor lipsi aceste atribute de identificare ale acesteia.
ORDIN nr. 2.112 din 30 iunie 2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare

MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 1 iulie 2010


undeva la sfarsit este:
3.6. Se utilizeaza: pentru certificarea faptului ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz

deci nu scrie undeva de vreo declaratie
totusi daca vi s-a cerut sa faceti o declaratie nu vad unde ar fi o problema
o faceti dv personal, specificati ca unitatea isi desfasoara activitatea in x metrii patrati sau in camera x, nu in acelasi loc fizic cu alta societate
vi se da adeverinta si certificatul si va prezentati la ONRC
Temeiul il gasim in Legea nr.31/1990 la art. 17 a societatilor comerciale:
(1) La autentificarea actului constitutiv in cazurile prevazute la art. 5 sau, dupa caz, la darea de data certa a acestuia, se va prezenta dovada eliberata de oficiul registrului comertului privind disponibilitatea firmei si declaratia pe propria raspundere privind detinerea calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata.

(2) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati, daca este indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) imobilul, prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite;
b) cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati;
c) daca cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii.

(3) Notarul public va refuza autentificarea actului constitutiv sau, dupa caz, persoana care da data certa va refuza operatiunile solicitate, daca din documentatia prezentata rezulta ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1).

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligatia ca, la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.(3) La inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
(4) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
(5) Informatiile privind calitatea de asociat unic si indeplinirea conditiilor privind sediul social se inregistreaza in registrul comertului pe cheltuiala solicitantului.”
iubestedariarta a scris:

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, au obligatia ca, la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.(3) La inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
(4) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
(5) Informatiile privind calitatea de asociat unic si indeplinirea conditiilor privind sediul social se inregistreaza in registrul comertului pe cheltuiala solicitantului.”


o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
(4) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.

Alte discuții în legătură

Doua firme la aceeasi adresa ? nicol_stnn nicol_stnn Buna ziua, intampin urmatoarea problema, vreau sa infiintez o firma pe caen 6202 ca sa pot incheia un contract, problema este ca as dori sa folosesc ca si ... (vezi toată discuția)
Mutarea sediului social pe o parcela de teren este legala ? GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL Sediul social al unei firme cu multi actionari, cotata pe Piata de Capital urmeaza a fi mutat pe o parcela de teren . Este legala aceasta mutare a sediului ... (vezi toată discuția)
Stabilire sediu societati cu asociati diferiti in acelasi imobil Iulia Malis Popa Iulia Malis Popa am o intrebare: conform noilor modificari, pot mai multe societati comerciale sa aiba sediul in acelasi imobil, acestea neavand nici un asociat ... (vezi toată discuția)