avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Inregistrare in scopuri de TVA
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Inregistrare in scopuri de TVA

Buna ziua

Am infiintat acum o saptamana un SRL cu 3 asociati si 3 administratori. Am optat sa fim platitori de TVA si sediul social este fara activitate. Sediul social este casa unuia dintre asociati. Activitatea este un magazin online.
Am mers la ANAF pt a depune formularul de inregistrare fiscala si am aflat ca ne trebuie sediu social cu activitate sau punct de lucru pentru a obtine codul TVA. Am inteles de asemenea ca va veni Garda Financiara in control. Ce inseamna acest control? Vor sa vada daca exista fizic acel sediu social/punct de lucru sau vor sa gaseasca toate autorizatiile de functionare si asa mai departe?
Cum se poate deschide punct de lucru la sediul social?
Multumesc anticipat
Razvan
Cel mai recent răspuns: autohut , utilizator 17:05, 17 Mai 2012
Deschiderea unui punct de lucru (sau a mai multora) dupa etapa infiintarii firmei se realizeaza prin introducerea si inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului - ceea ce mai este cunoscut sub numele de “mentiuni”, sau sub numele de “acte aditionale”.

Acte necesare pentru punct de lucru
Pentru mentiunile privind inregistrarea si autorizarea de puncte de lucru aveti nevoie de urmatoarele documente:

Copie dupa contractul de spatiu - pentru locatia in care se va afla punctul de lucru (cu datele de identificare ale proprietarilor)
In situatia in care veti inchiria un imobil, de la o persoana fizica, pentru punctul de lucru, este necesar Contractul de Inchiriere vizat de Administratia Finantelor Publice. Daca veti inchiria de la o persoana juridica, vom avea nevoie si de o copie a titlului de proprietate sau de administrare a respectivului imobil
Dosarul se va completa cu Hotararea Adunarii Generale, Act Aditional/Decizie Asociat Unic, Delegatie (redactate de catre noi), Contractul de Comodat - daca este cazul (redactat de catre noi),
Adeverinta Acord Asociatie de Propietari pentru spatiul in care doriti sa deschideti punctul de lucru - daca este cazul (redactata de catre noi)
Este nevoie de prezenta asociatului/asociatilor, a stampilei si de copii ale tuturor actelor societatii comerciale.

Termenul pentru un astfel de demers este de 5-7 zile lucratoare din momentul in care dosarul este complet.

Declararea punctului de lucru la Administratia Financiara
Dupa deschiderea punctului de lucru (adica dupa ce au fost eliberate documentele referitoare la acest lucru de catre Registrul Comertului), punctul de lucru trebuie declarat la Administratia Financiara in raza careia va aflati cu sediul social al societatii. Aceasta se va face in termen de 30 de zile. Daca punctul de lucru are mai mult de 5 angajati, este vorba de un sediu secundar ce va trebui declarat si la administratia financiara in raza careia se afla sediul social al societatii si la administratia financiara in raza careia se afla sediul secundar (adica punctul de lucru).

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
auras2705, utilizator
In OMFP 2795/2011, apar urmatoarele noutati (cel putin pe acestea le-am identificat):

1. Controlul faptic nu mai este efectuat de Garda Financiara;
2. In cazul firmelor nou-infiintate care doresc sa devina platitoare de TVA:
- trebuie sa depuna o cerere (formularul 098) + alte documente la administratie, in aceeasi zi cu depunerea cererii de inregistrare la ONRC.
- in termen de o zi de la data comunicarii certificatului de inregistrare la ONRC, administratia trebuie sa emita decizia de aprobare a inregistrarii firmei ca platitoare de TVA, daca firma indeplineste criteriile (deci de la data depunerii formularului 098 si pana la data eliberarii certificatului de inmatriculare, administratia trebuie sa efectueze controlul documentar, controlul faptic, sa calculeze procentajul etc)
3. In cazul firmelor neplatitoare de TVA, care opteaza pentru a deveni platitoare de TVA:
- vor depune formularul 010 + alte documente
- in termen de trei zile de la depunerea formularului 010, administratia trebuie sa emita decizia de aprobare (deci in trei zile administratia trebuie sa efectueze controlul documentar, faptic, sa calculeze procentajul etc).

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Joi, 17 Mai 2012
auras2705, utilizator
Multumesc pentru raspunsul prompt. Mai am cateva intrebari:
1. Ma pot inregistra in scopuri de TVA daca nu am punct de lucru si sediul social este fara activitate?
2. Unul din asociati / administratori mai detine calitatea de administrator si asociat intr-o alta societate care momentan este suspendata si urmeaza sa intre in lichidare. Poate fi o problema?
Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

O.m.f.p. nr. 2795/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de tva  Gabriela Monica Ionescu Gabriela Monica Ionescu [b]In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 824 din data de 22 noiembrie 2011 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2795/2011 ... (vezi toată discuția)
Punct lucru anamariacelik anamariacelik buna ziua am o problema ! o firma inregistrata in judetul botosani deschide punt de lucru in judetul cluj. ce documente prezinta la admistratia cluj?ce acte ... (vezi toată discuția)
Punct de lucru udangiu udangiu Pasii si documentele necesare deschiderii unui [b]punct de lucru (magazin alimentar)[/b][i] (vezi toată discuția)