avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 627 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Nelamurire PFA: act proprietate, sistem CAS
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Nelamurire PFA: act proprietate, sistem CAS

Buna ziua

Incerc sa imi fac PFA pe Bucuresti si am cateva intrebari:
- actul de proprietate este pe numele de fata al mamei, locuiesc la aceeasi adresa dar acum avem numele ei de casatorie. (taica-miu a murit,si pe apartament inca nu am facut masa succesorala). Ideea e ca pe actul de vanzare e doar mama trecuta dar pe numele ei vechi, pentru ca imobilul a fost cumparat inaintea casatoriei. In acest caz, am nevoie si de certificatul de mostenitor ?
- nu pot scoate certificat de atestare fiscala pentru ca am destule amenzi (1100 ron) si nici extras de CF pentru ca nu e facuta intabularea/cadastru iar pentru asta tot iti trebuie certificat fiscal. Ce variante am ?

- ce anume nu platesc ca PFA daca sunt si angajat cu norma intreaga ?
- ce trebuie sa adaug la dosar in afara de diploma de studii, pentru cod caen 6209 Alte activitati privind tehnologia informatiei, avand in vedere ca nu am nicio diploma profesionala, tot ce stiu si ce folosesc unde lucrez am invatat singur. Trebuie sa adaug copia dupa contractul de munca , care totodata si atesta ca sunt calificat pentru acest cod caen ?
- daca adresa din CI e in Bucuresti, iar sediul social/profesional este in Ilfov, trebuie sa ma inscriu la ANAF Ilfov ?

Multumesc !
Cel mai recent răspuns: radumalica , utilizator 00:05, 8 Iunie 2012
- actul de proprietate este pe numele de fata al mamei, locuiesc la aceeasi adresa dar acum avem numele ei de casatorie. (taica-miu a murit,si pe apartament inca nu am facut masa succesorala). Ideea e ca pe actul de vanzare e doar mama trecuta dar pe numele ei vechi, pentru ca imobilul a fost cumparat inaintea casatoriei. In acest caz, am nevoie si de certificatul de mostenitor ?
Faci un Contract de comodat pentru sediul social, fara activitate desfasurata la sediu.

- ce anume nu platesc ca PFA daca sunt si angajat cu norma intreaga ?
Nu platesti CAS (pensie).

- ce trebuie sa adaug la dosar in afara de diploma de studii, pentru cod caen 6209 Alte activitati privind tehnologia informatiei, avand in vedere ca nu am nicio diploma profesionala, tot ce stiu si ce folosesc unde lucrez am invatat singur. Trebuie sa adaug copia dupa contractul de munca , care totodata si atesta ca sunt calificat pentru acest cod caen ?
Cel mai sigur iti vor sune la Registrul comertului, insa poti aduce ca dovada copie de pe Cartea de munca sau extras din REVISAL (de la locul de munca) pentru a dovedi calificarea.

- daca adresa din CI e in Bucuresti, iar sediul social/profesional este in Ilfov, trebuie sa ma inscriu la ANAF Ilfov ?
Te vei inregistra la Ilfov, daca sediul este in ilfov.

Multumesc pentru claritati. Unde specific ca acela va fi doar sediu social? Din cate am intrebat in stanga si in dreapta, vor neaparat extras CF sau rol fiscal, pot sa imi incerc norocul doar cu actul de proprietate + contract de comodat ? E necesar sa fie copie legalizata sau e de ajuns as scrii conform cu originalul si sa te semnezi?
Este de ajuns o copie, nelegalizata, dupa Contractul de vanzare-cumparare si contractul de comodat .Eventual, puteti face si o copie dupa certificatul de casatorie al mamei.
In cererea de infiintare, daca la sediu nu desfasurati activitate, veti mentiona aceasta situatie.
Unde veti desfasura aceasta activitate, totusi? La clienti?
Atunci veti autoriza desfasurarea activitatii in afara sediului social.
M-am uitat prin cererea tip si nu gasesc ceva care sa spuna ca nu fac activitati la sediul social, peste tot scrie de sediu profesional. Eu acolo vreau doar sa inregistrez PFA, practic activitatea o fac tot la biroul unde sunt angajat tot pentru aceiasi oameni si emit doar o factura pe luna. Documentele de angajare pentru reducerea plafonului cu 50% trebuie sa le depun la ANAF, presupun ca la ORC nu au treaba.

Multumesc
In Declaratia pe propria raspundere, Model 2, la punctul 4.3.3., veti declara ca la sediul profesional(social) sunt doar activitati de birou, iar la punctul 4.3.4. Activităţi desfăşurate în afara sediului social/profesional.
Aveti insa grija, ca in cazul unui control, daca veti fi gasit la sediul firmei unde aveti si CIM, activitatea PFA poate fi considerata dependenta si atunci firma careia ii furnizati serviciile trebuie sa plateasca aceleasi contributii ca si pentru un CIM pentru sumele pe care vi le plateste pe PFA.

Alte discuții în legătură

Adaugare cod caen la un pfa existent AncutaGLAV AncutaGLAV Buna ziua! Detin un PFA eliberat de Registrul Comertului, pe numele de fata, cu CAEN 4619 - intermedieri in comertul cu produse diverse, sediu social - adresa ... (vezi toată discuția)
Contract comodat deschidere srl/pfa yonut_scuriu yonut_scuriu Buna ziua, Daca doresc sa fac sediul social in apartament dar fara sa am vreo activitate acolo e necesar de acceptul vecinilor si a asociatiei de ... (vezi toată discuția)
"sediu profesional fără desfășurare de activitate" sunt obligata pentru un pfa sa imi deschid si un punct de lucru? Elena1313 Elena1313 Buna ziua, Vreau sa imi infiintez un pfa. Pentru sediul social am gasit solutia unui contract de comodat, cu o firma care se ocupa cu infiintari societatii ... (vezi toată discuția)