am un contract de inchiriere de la persoana juridica in care se specifica compensarea chiriei cu cheltuielile de imbunatatire spatiu.care sint inregistrarile contabile la chirias si la proprietar? cum se inregistreaza compensarea?
am un contract de inchiriere de la persoana juridica in care se specifica compensarea chiriei cu cheltuielile de imbunatatire spatiu.care sint inregistrarile contabile la chirias si la proprietar? cum se inregistreaza compensarea?
In opinia mea, daca societatea-chirias are in obiectul de activitate constructii, iar conform contractului de inchiriere, cv amenajarilor facute de chirias se vor compensa cu cv chiriei, procedati la fel ca si pentru ceilalti clienti, facturand in baza situatiei de lucrari (deviz)amenajarea facuta: 4111=704, descarcati gestiunea de materialele folosite 3028=6028.
Ulterior, veti compensa sumele de plata reciproce 4011=4111.
Compensarea se face folosind Ordine de compensare, formulare tipizate cu regim special, emise de Imprimeria Nationala.
Nu se raporteaza la IMI compensarile pentru facturi ce nu depasesc 30 de zile de la emitere si care depasesc valoarea de 10.000 lei si pentru cele sub valoarea de 10.000 lei.
Contul 301 materii prime, se foloseste in cazul retetelor.
La o societate de constructii, spre exemplu:
Daca fabricati in regim propriu BCA, veti folosi 301 pentru materiile prime folosite.
231=722 veti folosi daca cv amenajarii nu se compenseaza cu cv chiriei si lunar, veti calcula pentru investitia facuta (231), amortizare. In acest caz, planul de amortizare va fi pe toata perioada contractului de inchiriere.
Lucrari de modernizare
bri77
Speta:
O societate care inchirieaza un spatiu, face lucrari de modernizare ( reparatii, gresie, faianta, zugravit, etc). Contractul de inchiriere este pe 3 ... (vezi toată discuția)