Este cu adevarat aberant. OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu nu a fost aprobata prin lege. Mai mult, a fost modificata tot printr-o ordonanta: OG 16/2013 si era sa fie modificata tot printr-o OUG, asa-zisul "Noul Cod Rutier" ! Art. 4 din OUG nr.9/2013 prevede:
"Obligaţia de plată a timbrului intervine o singură dată, astfel: c) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării" Societatea de leasing ar fi trebuit sa aiba achitata taxa auto, potrivit reglementarilor legale in vigoare in 2008 si sa va predea documentul de plata, ca sa puteti obtine adeverinta de la ANAF necesara transcrierii auto. Puteti ridica pretentii impotriva firmei de leasing, fostul proprietar, in raport de clauzele contractului dvs. Oricum timbrul de mediu nu este batut in cuie. Ordonanta de urgenta prezinta deficiente de ordin legislativ: odata prevede obligatia de plata o singura data, si apoi stabileste retroactiv obligatia de plata la transcriere, chair si a doua oara in cazul taxei restituite. Recomandarile Comisiei Europene cuprinse in comunicarea din 14 decembrie 2012, au fost doar invocate in ordonanta de urgenta si in fapt partial ocolite : "Statele membre ar trebui sa faca uz pe deplin de flexibilitatea oferita de Directiva 83/182/CEE de a aplica prevederi mai liberale care sa permita utilizarea temporara a vehiculelor in statele membre fara aplicarea de taxe de inmatriculare si de circulatie".
Desi abordarea propusa de Comisie in 2005,
si anume eliminarea taxelor de inmatriculare si integrarea acestora in taxele de circulatie existente, intr-un mod neutru din punctul de vedere al veniturilor, nu a fost pâna in prezent adoptata, unele state membre au luat deja, in mod voluntar, anumite masuri prevazute de propunere, o initiativa salutata de Comisie. Cu toate acestea,
persista o serie de probleme care sunt incompatibile cu ideea unei piete unice reale si, prin urmare, necesita o solutie pe termen scurt.
Read more at
[ link extern ]
Va puteti adresa Avocatului Poporului sau societatii de leasing, pana cand Parlamentul va hotara in ce fel ordodanta respecta recomndarile Comisiei Europene si Directiva CEE. Parlamentul ca autoritate legislativă, poate valida sau invalida O.U.G 9/2013, vadit neconstitutionala. Speram ca se va respecta RECOMANDAREA:
COMISIA EUROPEANA
Bruxelles, 14.12.2012
COM(2012) 756 final
COMUNICARE A COMISIEI CATRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU SI COMITETUL ECONOMIC SI SOCIAL EUROPEAN
Consolidarea pietei unice prin eliminarea obstacolelor fiscale transfrontaliere pentru autoturisme