avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 556 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Declaratii si contributii PFA, nou infiintat
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Declaratii si contributii PFA, nou infiintat

Buna ziua,

Saptamana care tocmai s-a incheiat am infiintat PFA-ul meu, am obtinut certificatul de la ONRC. Sunt angajata cu contract de munca pe perioada nedeterminata , cu 8 h, la o alta societate comerciala, care imi plateste toate contributiile lunare.

Va rog frumos sa-mi spuneti ce declaratii am de depus in aceasta luna la Anaf si ce alte declaratii trebuie sa mai depun in cursul anului.

De asemenea, ce contributii sunt obligata sa platesc la stat ( doar cele obligatorii, nu doresc sa platesc altele optionale...) si cum le calculez, la ce baza de calcul ma raportez ?

Multumesc anticipat pentru ajutor,

O zi buna!
Ioana Matei



Cel mai recent răspuns: ionam_2002 , utilizator 20:34, 26 Ianuarie 2014
Pentru ca deja aveti un alt contract de munca valabil in alta parte, va ramane de platit pe pfa doar impozit pe venit 16% si contributie la sanatate 5,5%. Pentru acestea, in timpul anului veti plati rate trimestriale in contul impozitului si contributiei, raportate la venitul estimat din declaratia 220 pe care trebuie s-o depuneti in maxim 15 zile de cand v-au iesit actele de la registrul comertului. Tot acum depuneti si formularul 070.
In acest an nu mai aveti de depus alte declaratii.
Am inteles, multumesc frumos!

Mai am o nelamurire. Deoarece m-am declarat PFA in sistem real , trebuie sa inregistrez cat mai multe cheltuieli ca sa diminuez impozitul.
Eu locuiesc intr-un ap cu 4 cam. Cat pot sa-mi deduc din chitanta de la intretinere ? O sa fac un contract de comodat , dar nu stiu ce procent sau cum stabilesc suma care este deductibila. Si apoi chitanta de la intretinere o atasez la dosarul cu chitante si facturi ?
Pai nu aveti acest contract de comodat de la deschiderea sediului profesional? Acolo trebuie sa fi trecut la infiintare cat din apartament e folosit pentru pfa.
Inca nu am facut contractul de comodat, v-am spus ca saptamana trecuta mi-au iesit actele de la Reg. Comertului. In afara de certificatul de la REg Com , nu am niciun alt act, contract sau declatie intocmita.
Sa inteleg ca din contract reiese procentul ? Daca eu vreau 80% sau 90 % din valorea intretinerii este corect ? Este deductibil dpv fiscal ?

Multumesc!
Treceti ca veti folosi o camera din cele patru si atunci cheltuielile de intretinere deductibile sunt 25% din valoarea chitantei lunare de plata.
In registrul jurnal de incasari si plati treceti toata suma platita din chitanta si din fisa de operatiuni diverse pentru acest tip de cheltuiala pe care o tineti, preluati doar 25%. Da chitanta o puneti la dosar.
Ultima modificare: Duminică, 26 Ianuarie 2014
george-neagu, moderator

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa smioana smioana Buna ziua, Anul trecut am infiintat un PFA in luna ianuarie care are ca obiect de activitate \"Alte transporturi terestre de calatori\". Acum a venit timpul ... (vezi toată discuția)
Completare registru incasari si plati SPANU CORINA SPANU CORINA Buna ziua , as avea o intrebare in legatura cu completarea registrului incasari si plati, si anume: cand il voi completa vor trebui sa reaiasa toate ... (vezi toată discuția)
Intocmire nir pfa productie eleni16 eleni16 buna ziua,pentru PFA cu domeniul de activitate productie mobila de intocmeste nir si raport de productie sau nu este obligatoriu ? in acest caz cum se ... (vezi toată discuția)