Saptamana care tocmai s-a incheiat am infiintat PFA-ul meu, am obtinut certificatul de la ONRC. Sunt angajata cu contract de munca pe perioada nedeterminata , cu 8 h, la o alta societate comerciala, care imi plateste toate contributiile lunare.
Va rog frumos sa-mi spuneti ce declaratii am de depus in aceasta luna la Anaf si ce alte declaratii trebuie sa mai depun in cursul anului.
De asemenea, ce contributii sunt obligata sa platesc la stat ( doar cele obligatorii, nu doresc sa platesc altele optionale...) si cum le calculez, la ce baza de calcul ma raportez ?
Dar folosesc cel putin 2 camere, intr-una lucrez, am biroul si dosarele clientilor si in alta camera se tin intalnirile cu clientii, discutii,etc. Deci pot deconta 50% ? Eu nu inteleg daca este prevazut in lege acest procent, sau daca se justifica de mine...
Uitandu-ma acum prin acte, am vazut ca pe chitantele de infiintare este numele meu, dar nu PFA-ul. Pe acestea le atasez la dosar , ca , cheltuieli deductibile? Si daca nu am inca incasari la acest moment din ce le scad ? Sau nu trebuie sa am un sold pozitiv ?
Imi cer scuze ca va bombardez cu aceste intrebari dar acum sparg gheata si sper ca pe viitor sa ma descurc mai usor. Am incercat sa citesc codul fiscal... :)
Da, daca folositi doua camere e 50%. Totul e ca la un eventual control sa puteti dovedi ca folositi acele doua camere in interesul activitatii autorizate. Nu e in lege un procent trecut dar pe de alta parte se spune ca se admit ca fiind deductibile doar acele cheltuieli care duc la obtinerea veniturilor inregistrate. Nu va vor accepta sa deduceti pentru tot apartamentul cand de fapt o parte e pentru locuit.
Da, cheltuielile de la infiintare sunt deductibile total, chiar daca platile sunt pe persoana fizica si nu pe pfa.
La completarea RJIP nu se pune problema de sold. Asteptati sa mai treaca lunile si apar si incasari si vedeti la finele anului cum e.
Daca aduceti bani de acasa ca aport, de exemplu pentru plata ratelor la platile anticipate pentru impozitul pe venit si contributie la sanatate, nu le treceti in RJIP.
Adica daca fac un contract de imprumut intre mine si pfa-ul meu de 100 lei ca sa am bani sa platesc impozitele si cand obtin incasari sa fac restiture imprumut, acest contract nu este valabil , nu este corect ? RJIP se poate tine electronic pe calculator sau trebuie sa-l cumpar neaparat de la administratie ? Multumesc
Faceti contractul de imprumut dar nu treceti valorile si nici restituirea in RJIP.
Din art. 48 din codul fiscal :Nu constituie venit brut următoarele:
- aporturile făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
- sumele primite sub formă de credite bancare ori de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;...
RJIP se poate tine si pe calculator, listati la fiecare sfarsit de luna iar totalul lunii il treceti in RJIP achizitionat si vizat la finante.
Contabilitate pfa
smioana
Buna ziua,
Anul trecut am infiintat un PFA in luna ianuarie care are ca obiect de activitate \"Alte transporturi terestre de calatori\". Acum a venit timpul ... (vezi toată discuția)