avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 555 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Completare date privind ,,Modificarea citirilor la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Completare date privind ,,Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura"

Va rog, din nou sa ma ajutati cu prvire la problema sesizata mai demult referitoare la modificarea citirilor la repartitoarele de caldura, pentru ca am primit noi date.
Modificarea a fost facuta de administratoarea asociatiei de proprietari, fara sa fim instiintati si fara ca aceasta sa fi venit sa constate ,,defectiunea"aparuta la repartitorul instalat pe corpul de incalzire din bucatarie.
In urma numeroaselor sesizari facute acelor institutii care am considerat ca ma pot ajuta, firma mi-a dat in sfarsit un raspuns si anume: ''Repartitorul nu este un A.M.C. In momentul in care pe display apare F-7, C-1 sau nimic, repartitorul se considera defect. si trebuie schimbat. Deoarece deficientele au fost constatate de administratorul asociatiei, regularizarile se fac numai prin adresa de la asociatie. In cazul in care proprietarul refuza inlocuirea repartitorului defect se aplica prevederile alin. 3 lit. e din Ordinul ANRSC 343/2010".
In concluzie, repartitorul meu nu poate fi considerat defect atata timp cat pe display nu apar aceste date si nu este ,,mort".
Nimeni nu a venit sa citeasca si macar sa verifice cele ce am spus. Consumul era ,,0", pentru ca asa am declarat si stiam de mult ca probabil la robinetul termostat sunt depuneri de piatra. Chiar daca l-am porni, caloriferul ne se poate incalzi, probabil din cauza acestui aspect. Si pentru asta imi trebuie expert ? Chiar nu se poate constata ca depunerile nu sunt de azi de ieri, ci sunt de ani de zile, timp in care noi nu am pornit robinetul termostat ?
Statul ,,a uitat" sa prevada obligativitatea unui serviciu de mentenanta pentru repartitoarele de caldura ? La noi in tara nu exista persoane autorizate sa efectueze citirea bateriei repartitorului, mai ales ca perioada de postgarantie pentru aceasta este de 10 ani ? Nu este o incalcare a drepturilor cetatenilor ?
Referitor la debransarea caloriferului, am aflat de la Radet ca singura posibilitate este debransarea totala sau sigilarea robinetului termostat. In cazul meu, solicitarea sigilarii robinetului termostat se poate face pe baza unui protocol semnat de presedintele de asociatie, proprietarul si cineva de la Radet. De ce acest lucru nu este agreat de administratoare? Chiar se poate interzice acest lucru in vreo hotarare a Consiliului de administratie ? Nu pot sa cred ca au facut acest lucru, este in defavoarea locatarilor. Singura care a venit sa verifice repartitoarele a fost presedinta de asociatie, in perioada de resetare a lor. De atunci nimeni desi am sesizat ulterior acest aspect si biroului de sprijin al locatarilor. Aceasta acum da din colt in colt si spune ba ca toate erau 0, ba ca cel din bucatarie ar fi fost defect. In mod normal nu ar fi trebuit sa fim instiintati in mod legal (exista avizier) ? si atunci nu am fi fost nevoiti sa platim niste servicii de care nu am beneficiat. Am vreo sansa, in acest caz, sa merg pana in instanta cu asociatia de proprietari si sa castig procesul ?
Cu multumiri si astept orice ajutor sau sfat,
Aceeasi.
Cel mai recent răspuns: sesa10 , utilizator 09:53, 28 Iulie 2014
De ce acest lucru nu este agreat de administratoare?

Conform norme in vigoare administartorul de imobil are competenta de executie prevederi legale,hotarari ale adunari generale,ale presedintelui si comitetului executiv,neavand autoritatea sa dispuna aplicarea sau neaplicarea dispozitiilor furnizorului de utilitati
Singura care a venit sa verifice repartitoarele a fost presedinta de asociatie, in perioada de resetare a lor.

Verificarea si resetarea reoartitoarelor de cost se executa de catre persoana autorizata competenta sa constate si sa verifice starea tehnica a robinetului termostat si a repartitorului de cost
In conditiile in care nu exista incheiat PV constatare stare tehnica la data x ,este greu pentru ambele parti proprietar - asociatie/furnizor de utilitati/firma care asigura service repartitoare -starea de fapt a componentelor individuale
”Statul ,,a uitat" sa prevada obligativitatea unui serviciu de mentenanta pentru repartitoarele de caldura ? La noi in tara nu exista persoane autorizate sa efectueze citirea bateriei repartitorului, mai ales ca perioada de postgarantie pentru aceasta este de 10 ani ? Nu este o incalcare a drepturilor cetatenilor ?„

Domnule va inteleg nedumerirea ,dar repartitoarele sunt proprietatea dumneavoastra?Ce legatura are statul?
In aceeasi ordine nu vi se incalca drepturile.

In contractul pe care l-ati incheiat cu firma ce a montat repartitoarele ce scrie?Cine face
service-ul acestora?


Firma nu are obligatia sa constate defectiuni ale repartitoarelor si nici service-ul din moment ce s-a stabilit ca repartitorul nu este un AMC. Noi platim doar serviciile de facturare si citirea ( care de fapt nu se face, probabil nu aveau nici o persoana autorizata). Inca astept deciziile OPC-ului Voi mai citi inca o data Conventia, si am sa va anunt cu exactitate. Administratoarea a spus ca vine o singura factura pe asociatie, care nici macar nu e postata la avizier, probabil ca lumea sa nu se sperie de costurile ridicate ale ,,serviciilor" ce le presteaza aceasta firma si ca nu ar exista un contract cu asociatia. Se poate factura pe asociatie doar pe baza conventiei cu fiecare locatar? . De fapt ce servicii, doar facturare......?!. La noi in tara nu exista servicii de mentenanta, metrologie , nu se poate inlocui sau citi bateria repartitorului desi are o perioda de post garantie de 10 ani. A cui e vina? De ce s-a permis intrarea pe piata romaneasca a acestor firme cand cetateanul nu este protejat de abuzuri ? Orice om care nu se lasa prostit de aceaste firme parazit , se va intreba, probabi, cat s-a cotizat si la ce partid ? Cine raspunde de aducerea lor pe piata romaneasca in conditiile in care nu sunt respectate drepturile cetatenilor.?
Astept in continuare orice ajutor sau raspuns,
Aceeasi.
Va multumesc. Nu s-a intocmit niciodata P.V. de constatare. La noi in tara nu exista service, mentenanta, metrologie, sau cum vreti sa -i mai ziceti.....pentru ca repartitorul nu este A.M.C. Nu se poate citi memoria unui repartitor de costuri si putem ajungem in situatia sa fim facuti hoti si sa platim niste servicii de care nu am beneficiat, fara ca macar cineva sa poate sa verifice daca este adevarat sau nu. Daca dau firma in judecata, am vreo sansa sa-mi recuperez banii, in conditiile in care ei nu si-au respectat prevederile legale ? Probabil ca nici nu au persoana autorizata.
Aceeasi.
sesa10 a scris:

Va multumesc. Nu s-a intocmit niciodata P.V. de constatare. La noi in tara nu exista service, mentenanta, metrologie, sau cum vreti sa -i mai ziceti.....pentru ca repartitorul nu este A.M.C. Nu se poate citi memoria unui repartitor de costuri si putem ajungem in situatia sa fim facuti hoti si sa platim niste servicii de care nu am beneficiat, fara ca macar cineva sa poate sa verifice daca este adevarat sau nu. Daca dau firma in judecata, am vreo sansa sa-mi recuperez banii, in conditiile in care ei nu si-au respectat prevederile legale ? Probabil ca nici nu au persoana autorizata.
Aceeasi.








Subiect: Continuare la subiectul ,,Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura"
Revin cu rugamintea de a ma ajuta din nou si de a-mi raspunde la intrebarile referitoare la ,,Modificarile citirilor efectuate de administratia asociatiei de proprietari" si totodata va multumesc tuturor pentru raspunsurile date.
In urma celor doua sesizari facute la cele doua institutii la care inca mai astept raspuns, firma care a montat repartitoarele mi-a adus la cunostinta ca modificarile s-au facut in registrul administratiei iar cei de la primarie mi-au prezentat ca singure dovezi, copiile dupa citirile date de noi precum si o copie cu semnaturile noastre (acelasi fluturas ca si cele ale citirilor noastre) a verificarii facute de presedinta de asociatie in perioada de resetare . Aici, cu scrisul dansei dar cu semnaturile noastre, apare la rubrica citirilor la caloriferul din bucatarie 0 iar la rubrica observatii ori defect ori blocat, in conditiile in care nimeni nu a venit sa faca vreo constatare a defectiunii si sa intocmeasca asa cum ar fi trebuit un P.V. Noua acum ni s-a adus la cunostinta ca de fapt repartitorul era defect inca de atunci, desi in inregistrarea mea , a recunoscut ca aparea 0. Pentru ca si in 2004 am fost furata de 80 lei,plus penalitatile pentru ca nu am vrut sa platesc, bani care mi-au fost restituiti in urma a numeroase plangeri, am avut inspiratia sa le inregistez pe cele doua (administratoarea si presedinta de asociatie) binenteles fara ca acestea sa stie. Chiar daca a trebuit sa suport (cam jumatate de ora) acuzatiile ca suntem hoti, intr-un final au recunoscut ca ele au modificat citirile. Am chemat o alta firma care avea personal autorizat si care pe baza unui Raport de service a mentionat faptul ca robinetul termostat este blocat pe inchis si ca urmare, caloriferul nu se poate incalzi. A mai facut si o alta oservatie pe care insa nu a trecut-o in raportul de service si anume ca toata coloana din bucatarie este colmatata, tevile de aici fiind reci in comparatie cu coloanele comune din celelalte camere. Mentionez ca stam intr-un bloc confort 2 si probabil ,din aceeasi dorinta de a mai reduce din cheltuieli si ceilalti locatari au avut caloriferul oprit.
Un lucru bun, a fost faptul ca macar pe luna ianuarie nu am mai fost trecuta in sistem pausal la acest calorifer.
Va rog din suflet, este suficient acest raport de service si pentru lunile ce vor urma? Ce inseamna persoana autorizata care sa verifice starea de functionare a pieselor componente , adica orice instalator autorizat? Mi s-a spus ca persoana care a venit la noi este un inginer autorizat si eu nu mi-am permis sa-l iau la intrebari in acest sens. Acest lucru a fost sesizat de administratoarea asociatiei desi stia ca aceasta firma este o societate serioasa, agreeata si de primarie si de toti locatarii si care a facut si reparatiile, in subsolul blocului, pe partea de instalatii.
Ca sa-mi recuperez banii si pe cele doua luni din urma ( luni in care am fost nevoita sa platesc fara ca sa mi se constate vreo defectiune, fara sa fiu instiintata, si fara nici un proces verbal) ce mai trebuie sa fac? Singura modalitate este de a apela la un mediator si mai apoi in instanta, pentru a dovedi falsul in hartii? In acest sens am si CD-ul cu inregistrarea facuta de mine. Pentru a respecta dorinta firmei care a intocmit ,,Raportul de service" de a nu fi tarata prin tribunale, este suficient sa chem un instalator autorizat care poate face dovada ca robinetul termostat este blocat pe inchis si ca urmare caloriferul nu se poate incalzi? M-ar ajuta cu ceva daca as face si o lista in care sa semneze locatarii pentru schimbarea coloanei comune colmatate? Noi oricum platim incalzirea pentru acestea.
Multumesc si astept raspunsuri cat mai multe . Orce sfat imi poate fi de folos pentru a nu fi nevoita sa platesc abuziv, un serviciu de care nu am beneficiat.

Aceeasi

Alte discuții în legătură

Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Revin cu rugamintea de a ma ajuta din nou si de a-mi raspunde la intrebarile referitoare la ,,Modificarile citirilor efectuate de administratia asociatiei ... (vezi toată discuția)
Sesizare abuz privind modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Va rog sa-mi acordati sprijinul pentru solutionarea acestui caz si anume: Mi s-a modificat din luna decembrie si pana in prezent, fara sa fiu anuntata, ... (vezi toată discuția)
Alte solutii legale pentru a nu mai plati un nou repartitor montat pe un calorifer care este oprit de la robinetul termostat sesa10 sesa10 Va rog, care sunt alternativele legale in cazul defectarii unui repartitor, pentru a nu mai fi nevoita sa platesc un seviciu de care nu am beneficiat ? Suma ... (vezi toată discuția)