avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Legea 443/2003
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Legea 443/2003

Salut,
Ma intereseaza mai multe aspecte ale legii:

-vanzarorul este obligat sa preia un produs pentru a-l trimite in service,chiar daca exista service in oras(sau peste strada)?
-cand produsul defect primeste negatie,cat timp am ca sa-l inlocuiesc cu acelasi,altul sau sa restituiesc banii?Poate am produsul inlocuitor in alt magazin/oras...multi vor rezolvare pe loc
-daca produsul cu negatie a primit la achizitie alt produs drept cadou si ii returnez banii,acel cadou trebuie returnat sau il pastreaza?
-daca produsul cu negatie s-a cumparat cu extragarantie si se inlocuieste cu altceva sau se restituiesc banii....ce se intampla cu extragarantia?
-daca un produs este preluat pentru a fi trimis in service si acolo se constata ca are un defect indus de utilizator,care nu este specificat in procesul verbal de predare,cum poate vanzatorul sa se protejeze,caci nu poate decat vizual sa-si dea cu parerea asupra aspectului estetic?
Cel mai recent răspuns: unombun , utilizator 01:33, 25 Martie 2014
-daca produsul cu negatie este adus incomplet,fara toate accesoriile sau complet, dar fara ambalaj si nu este acceptat de furnizor inapoi?
Cum se poate proteja un magazin online?

-daca un client cumpara online sa zicem 100 de baterii si in maxim 10 zile vrea sa le returneze...desi sunt toate cu ambalajele rupte(blistere)

-daca isi cumpara o imprimanta si isi printeaza ce are nevoie(consuma cartusele) si o da inapoi in cele 10 zile

-daca un produs preluat si trimis in service este reparat in a 15 a zi, dar mai trec 2 zile prin curier(inseamna ca se depaseste termenul sau nu?)
Ultima modificare: Joi, 20 Martie 2014
unombun, utilizator
Interpretare lege:un produs care primeste negatie nu poate fi inlocuit cu unul identic din lipsa stoc(iesit din fabricatie).Produsul a primit cadou la achizitie un produs de 400 ron.Are dreptul vanzatorul, bazandu-se pe art.11 alin. (1 si 2) sa impuna consumatorului sa isi aleaga alt produs, cu caracteristici asemanatoare ,pentru a nu fi o varianta disproportionata, cu costuri nerezonabile?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produse livrate cu defecte shimp shimp Buna, Am comandat 5 produse de la un magazin online ( produse electrocasnice). Dupa livrare ( in aceeazi zi ) unul din produse ( plita pe gaz ) prezenta o ... (vezi toată discuția)
Garantie la un produs consumator_09 consumator_09 buna, am si eu o intrebare acum un an si 2 luni am luat un lcd de la un magazin mare ce incepe cu a si se termina cu ex cu garantie 2 ani. i-au aparut niste ... (vezi toată discuția)
Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)