avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 169 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produse personalizate
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produse personalizate

Buna ziua,

mi-am cumparat un produs personalizat si m-am razgandit.
Mai pot face ceva?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: icoman , utilizator 19:04, 17 Octombrie 2016
In calitate de consumator aveti dreptul de a notifica în scris societatea despre faptul ca doriti sa renuntati la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului.
Regula de mai sus se va aplica numai in cazul in care produsul este returnat in stare buna, in ambalaj original, nedeteriorat, fara sa prezinte lovituri sau alte semne de folosire necorespunzatoare, şi sa nu fi folosit din produs. Singurele costuri care pot cadea în sarcina dumneavoastra sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Termenul de 10 zile începe sa curga de la data primirii produselor. În cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre dumneavoastra, societatea noastra va va rambursa sumele achitate, fara a va solicita taxe suplimentare. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 zile de la data denuntarii contractului.
Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.
Produsele achizitionate la distanta:
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.G. 130/2000. Acestea se pot returna, in ambalajul original si in aceeasi stare in care au fost receptionate, in termen de 10 zile lucratoare de la primire fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.
Firma la care ati facut si achitat comanda va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, șocuri etc. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire.

În calitate de consumator nu puteti denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte:
- contract de furnizare produse executate dupa specificatiile dumneavoastra, sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care prin natura lor nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid.

Cititi ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, modificata si completata.
Nu se vor livra produse fara o comanda prealabila din partea dumneavoastra daca aceasta livrare implica solicitarea efectuarii unei plati.
În cazul livrarilor pentru care nu exista o comanda prealabila, sunteti exonerat de orice contraprestatie.
Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.

O.G. 130/2000 nu mai e in vigoare, a fost abrogata la intrarea in vigoare a OUG 34/2014. Acum termenul de retragere este de 14 zile.

Acest termen nu se aplica produselor personalizate:
Art. 16
Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9 - 15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
[...]
c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

Mai nou OPC cere pe OUG 34/2014 informarea (scrisa: email, sms) inainte de a primi produsele personalizate --- catre client.
Ultima modificare: Luni, 17 Octombrie 2016
icoman, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Comert online aartist aartist BUNA ZIUA, VA ROG SA-MI SPUNETI DACA IN CAZUL ACHIZITIONARII DE PE INTERNET A UNEI CARTI, BROSURI, LUCRARI AM DREPTUL DE A DENUNTA UNILATERAL CONTRACTUL DE ... (vezi toată discuția)