Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2181 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Dreptul consumatorului de a returna produsele
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Dreptul consumatorului de a returna produsele

Salutare tuturor,

Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea 51/2003):
[ link extern ]

si anume daca un consumator ce comanda si cumpara niste produse (amplificator hi-fi) de la un magazin online (comert electronic) are dreptul sa ceara sa returneze produsul fara nici o alta obligatie, pentru ca nu-i place!

Mentionez ca produsul este perfect functional si in parametrii specificati de producator si afisati pe site-ul comerciantului online. Dar clientului nu-i place cum suna ... in cazul de fata un amplificator.

Imi pare totusi o aberatie sa ajungem la a returna cum, ce si cand vrem, doar ca nu ne place. Aceste produse, din momentul in care au fost desigilate, se mai pot vinde doar cu reduceri considerabile de pret, ceea ce ne duce la pierderea notiunii de adaos comercial.

Tot in legea mentionata mai sus, apare notiunea de "Contract la distanta". Nu a fost incheiat nici un contract, a fost un schimb de emailuri intre consumator si comerciantul online, acesta din urma i-a livrat acasa (atentie, personal! nu prin curier) produsul si i-a dat factura, chitanta si certificatul de garantie eliberat de importator.

Si apropo, importatorul ce da aceste produse spre vanzare catre comerciantul online, are vreo obligatie in afara certificatului de garantie?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Reala , utilizator 13:43, 18 Martie 2008
Contractul la distanţă reprezintă contractul pentru produse sau servicii încheiat între un comerciant şi un consumator, în cadrul unui sistem de vînzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă.
Înainte de încheierea contractului, comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet despre identitatea sa, caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului, preţul acestuia, cheltuielile de livrare dacă este cazul, modalităţi de plată, dreptul de denunţare unilaterală la contract, costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă (în cazul în care costul este diferit de tariful de bază), perioada de valabilitate a ofertei, termenul-limită de executare a obligaţiilor prevăzute în contract. Dacă părţile nu convin altfel, momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.

Returul produselor se supune Ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 completata prin Legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului.
Produsul poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte inclusiv ambalajul si accesoriile aferente, adica acestea sa nu prezinte sub nici o forma semne de uzura.
Multumesc pt raspuns. Asta am citit si eu, dar gasesc pe diverse site-uri de comert online, urmatoarele atentionari asupra dreptului consumatorului de returnare a produselor:
------------------------------
"Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/200 art. 2 lit.e.

NOTA: In toate cazurile de mai sus produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului."

----------------------------------

Ceea ce pana la urma pare a fi ceva mai corect, sunt ambalaje la produse electronice, ce nu mai pot fi refacute ca prima oara. Deci produsul nu mai poate fi vandut de nou (dealtfel asa si este, daca a fost folosit cateva zile) si prin urmare va fi necesara o reducere apreciabila pt a-l vinde. De ce ar trebui comerciantul sa suporte aceste reduceri? Care este vina lui?

In textul de mai sus se prevede posibilitatea unei taxe catre consumator care sa acopere "pierderea" de catre comerciant prin vanzarea produsului returnat, ca second-hand.

Intrebarea "cheie" care se pune: este legal acest mod de a primi inapoi un produs returnat? Cine stabileste cat sa fie acea taxa ce-i va fi imputata consumatorului, pt revanzarea produsului returnat ca si second-hand?

Drepturile pot si ar trebui sa fie ale ambelor parti implicate. Din pacate si abuzurile la fel ...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lege returnare produse VioricaTanase VioricaTanase Buna ziua, In data de 16.07.2014, am achizitionat online un laptop. Doresc sa returnez acest produs deoarece are probleme. Azi am trimis un email catre ... (vezi toată discuția)
Comanda electrocasnice - returnare produs claudiui claudiui Buna ziua, Am facut o comanda care a fost si livrata Sambata 2 februarie. Comanda continea mai multe produse iar eu vreau sa returnez unul. Este vorba ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)