avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 651 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... radiere inscriere in cazierul fiscal
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

radiere inscriere in cazierul fiscal

Buna ziua,

Mi s-a facut o inscriere in cazierul fiscal pentru nedepunerea declaratiilor pe 0. La momentul declararii societatii ca fiind inactiva nu am primit nici o notificare, desi cei de la anaf in raspunsul la contestatia pe care am formulat-o imi raspund sec "procedura a fost indeplinita cu respectarea art. 44 Cod procedura fiscala". Intrebarea mea este urmatoarea: trebuia, sau nu, sa imi faca dovada respectarii procedurii comunicarii prin remiterea unei copii a scrisorii expediate, in conditiile in care am contestat expres tocmai lipsa comunicarii faptului ca societatea a fost declarata inactiva? incerc sa apreciez, care ar putea fi rezultatul in cazul in care as merge in instanta. nu am mai formulalt niciodata o actiune, si desi cred ca am dreptate iar implicatiile acestei inscrieri pe care o consider abuziva sunt f mari, apar indoieli cu privire la modul de solutionare a unor chestiuni care pot fi privite de unii doar de forma.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:01, 16 Octombrie 2014
Contribuabilii care au înscrise date în cazierul fiscal se scot din evidenţă dacă se află în următoarele situaţii:
a) faptele pe care le-au săvârşit nu mai sunt sancţionate de lege;

b) a intervenit reabilitarea de drept sau judecătorească constatată prin hotărâre judecătorească;

c) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate ca infracţiuni şi nu au mai săvârşit fapte de această natură într-o perioadă de 5 ani de la data rămânerii definitive a ultimului act prin care au fost sancţionate aceste fapte;

d) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate drept contravenţii, cu excepţia faptelor prevăzute la lit. e), şi nu au mai săvârşit fapte de natura celor prevăzute la art. 2 într-o perioadă de un an de la data rămânerii definitive a ultimului act prin care au fost sancţionate aceste fapte, cu condiţia achitării cuantumului amenzilor contravenţionale.

În situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidenţă se realizează la data achitării amenzilor sau după împlinirea unui termen de 5 ani de la data rămânerii definitive a ultimului act prin care au fost sancţionate aceste fapte, în situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat;

e) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate drept contravenţii la regimul produselor accizabile şi nu au mai săvârşit fapte de natura celor prevăzute la art. 2 într-o perioadă de 5 ani de la data rămânerii definitive a ultimului act prin care au fost sancţionate aceste fapte;

f) au fost stinse creanţele fiscale datorate ca urmare a atragerii răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent. Data scoaterii din evidenţă este data stingerii creanţelor fiscale, însă nu mai devreme de un an de la data comunicării deciziei organului fiscal competent rămase definitivă în sistemul căilor administrative sau judiciare de atac. În situaţia în care creanţele fiscale nu au fost stinse în termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenţă se realizează începând cu această dată;

g) contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat;

h) decesul, respectiv radierea contribuabilului.
([ link extern ] /)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cazierul fiscal,cum se radiaza inainte de cei 5 ani? alexalexiadis alexalexiadis mai nou,AFP-ul,de ceva timp a introdus \"cazierul fiscal\" si fac ei in asa fel ca sa fie \"inactive\" foste firme ale unor proprietari,in baza unei ordonante ... (vezi toată discuția)
Cazier fiscal - inactivitate fiscala razvandmn razvandmn Ca administrator al unei societati am primit de la Finante o Decizie de Declarare In Inactivitate datorita faptului ca nu am depus declaratiile conform ... (vezi toată discuția)
Cazier fiscal adminstrator gelu86 gelu86 Am urmatoarea situatie: am fost adminsitrator la o firma, din 2008 nu s-au depus declaratii, firma a avut 2 angajati la inceput si nu a avut nici o activitate, ... (vezi toată discuția)