Sunt la inceput de drum in tainele fiscalitatii PFA si ma confrunt cu cateva probleme a caror rezolvare sper sa ma puteti ajuta sa o gasesc.
Ma aflu in urmatoarea situatie:
Sediul PFA este in casa parintilor cu care am incheiat contract de comodat in care am specificat obligatia PFA-ului de a achita si cota-parte (20%) din facturile la utilitati. Acestea sunt pe numele parintilor mei. Am inteles cum se face intregistrarea unei facturi de utilitati care ar fi pe numele meu, dar nicaieri nu scrie precis cum se procedeaza cu o factura care este pe numele unui tert.
M-ar interesa urmatoarele:
1. Ce anume inregistrez in RJIP (chitanta cu suma totala achitata de tert care ulterior va fi dedusa in procent de 20% sau o dispozitie de plata intocmita pe 20% din chitanţa care ulterior va fi dedusa 100%);
2. In cazul in care raspunsul este dispozitia de plata, aceasta mai trebuie inregistrata si in alta parte (de ex. in fisa operatiuni diverse, respectiv jurnal pentru operatiuni diverse)?
Si inca o intrebare:
Odata cu achizitia unui obiect de inventar (o multifunctionala) am achizitionat pe aceeasi factura si "garantie extra 1 an" pentru acest produs. Cum procedez cu aceasta garantie extra? Trebuie inregistrata sau nu in inventar? Daca da, este considerata "obiect de inventar" sau "serviciu prestat de terti"?
Va multumesc anticipat pentru rabdare si intelegere!
1. suma totala in RJIP si se deduce proportional ( in fisa operatiuni diverse)
2. da, proportional
3. Val de inventar este val totala a facturii (inclusiv garantia extinsa)