avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie de proprietari - fond reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie de proprietari - fond reparatii

Buna ziua
Detin o garsoniera intr-un bloc unde pe scara sunt 11 garsoniere si 44 de apartamente de 2 camere
Am 2 probleme:
1. Mi se cere sa platesc fondul de reparatii la egalitate cu ap. de 2 camere ceea ce nu este normal dar administratora a specificat ca asa s a luat hotararea in sedinta
2.Avem restantieri in bloc si deci a fost anagajat un avocat si din nou cotizez la onorariu avocatului la acelasi nivel cu cei care detin ap. cu 2 camere.

Daca ma puteti ajuta pentru a inderpta aceste erori
Multumesc

Cel mai recent răspuns: Dr.Virgil Dan Amza , Evaluator 20:49, 19 Iulie 2015
Trebuia sa participati la sedinta cu locatarii. Acum dupa ce hotararea este gata luata e putin cam tardiv. Trebuie sa va supuneti unanimitatii.
Ambele contributii se repartizeaza in functie de cota-parte indiviza, adica asa cum stiti dv.
Nu stiu in ce sedinta s-a luat aceasta decizie, dar este clar o incalcare a normelor de aplicare a legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, norme descrise in HG 1588/2007.

Fondul de reparatii serveste la cheltuieli cu reparatiile, intretinerea si modernizarea cladirii, chelruieli care se fac asa cum se stie pe cota-parte indiviza.
Iata ce scrie in norme:
SECŢIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate

Art. 43. - Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, in functie de suprafata utila a apartamentelor si a spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, reprezinta cheltuielile efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate comuna.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

Ultima modificare: Duminică, 19 Iulie 2015
elga50, moderator
Discutati cu presedintele asociatiei si aratati-i legea 230/2007 si HG 1588/2007 in care se prevede ca fondul de stabileste in functie de cota indiviza de proprietate, adica proportional cu suprafata utila a fieacarui apartament si nu pe alte criterii.
Iata ce prevede HG 1588/2007:
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună,


Onorariul avocatului se achita din banii pe care-i are asociatia in casa ori in banca si se vor recupera de la restantierul actionat in judecata atunci cand se va castiga procesul. Nu se colecteaza bani de la proprietari pentru onorariul avocatului. Daca asociatia nu are suficienti bani pentru a acoperi cheltuielile curente si a plati onorarii de acest fel, poate hotari cresterea fondului de rulment tuturor proprietarilor.

Asociatia poate lua orice fel de hotarari dar cu o conditie: sa fie conforma cu legea.
Fondul de reparatii se creaza si se consuma dupa cota parte indiviza, nu egal pentru toate apartamentele.
Puteti sa tipariti raspunsurile de pe acest forum si sa cereti sa fie afisate ca drept la replica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Este obligatoriu fondul de rulment? bibanel433 bibanel433 Buna ziua, O cunostinta de a mea are cateva asa zise nelamuriri mai mult sau mai putin legislative si mi-o cerut ajutorul.Si din moment ce nu am habar la ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)
Interfon bloc 61dan 61dan buna ziua. incep prin a multumi celor ce monitorizeaza aces site. sunt abonat si chiar am gasit articole destul de interesante. din \"multilogia\" ce mai ... (vezi toată discuția)