avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Modificare instalatie electrica hotarata doar de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Modificare instalatie electrica hotarata doar de presedinte si administrator

Buna ziua,
Am descoperit in subsolul blocului doua persoane care lucrau la instalatia electrica .La intrebarea fireasca _ce faceti si cu acordul cui?_ au raspuns ca au fost angajati de presedintele asociatiei de proprietari sa faca modificarile respective la instalatia de 24 volti. Din raspunsul primit de la presedinte a rezultat ca asa a hotarat el impreuna cu administratorul si ca vor fi platiti cu 300 de lei din fondul de reparatii. Este corecta aceasta hotarare doar a celor doi, fara a se comunica proprietarilor prin sedinta? Cine da acordul pentru aceste lucrari? Cei doi muncitori care gaureau peretii in subsol si trageau fire erau cunoscuti ai presedintelui si nu erau de la firma autorizata. Cum vor fi platiti si daca va fii afectata reteaua electrica cine acorda garantia pentru lucrare si pentru ce perioada? Daca toate aceste fapte sunt un cumul de nereguli cui ne adresam pentru remedierea lor? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adi_01 , utilizator 10:27, 27 Octombrie 2015
Nu exista dispozitie in vigoare care sa prevada obligativitatea luarii deciziilor necesare bunei administrari tehnice si contabile a asociatiei de proprietari numai prin sedinta
Legiutorul a dispus ca reprezentantii asociaiei de proprietari,comitetul executiv,in temeiul disp HG nr 1588/2007
Art. 17. — (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce Ia indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului
si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea Ia indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire Ia consumurile aferente proprietatii comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
e) intocmeste sau propune planuni de masuni ai activitati, conform cu responsabiIitatile ce le revin, si urmareste realizarea Ior;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si a pIatiIor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatiIor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, incheie si reziliaza contracte cu pensoane fizice/juridice;
h) isi asuma obligatii, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociaiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabiIeste sistemul pnopriu de penalizani al asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevedenilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
I) asigura completanea Ia zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asiguna urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiiIe exceptionaIe si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie Ia plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotararii adunarii generale;

Referitor la conditiile de executie si la garantia lucrarii,in temeiul disp L nr 230/2007
Art. 10 Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei şi au
acces, la cerere, la orice document al acesteia.

Silicitati oficial presedintelui de asociatie sa clarifice aspectele care va suscita interesul
Este de regretat aspectul ca apreciati ca o interventie de intretinere si reparatie parte comuna de imobil poate fi apreciata drept "cumul de nereguli "
Intr-o asociatie de locatari/proprietari reprezentantii legali se pot confrunta cu o mutume de probleme,pentru solutionarea carora fie nu este nevoie de acordul proprietarilor,fie nu urgenta executiei nu permite timpul necesar convocarii de sedinte cu proprietarii
Este normal ca intre adunarile generale sa se ocupe de treburile asociatiei oamenii pe care i-ati ales: presedintele, membrii comitetului...
Daca s-a stricat instalatia de 24 V de la subsol, este firesc sa se repare si nu se va convoca adunarea generala pentru asta.
Repartrizarea cheltuielilor pentru reparatii se face copnform legislatiei, pe cota parte indiviza de proprietate.
Cu tot respectul, ma vad dator sa revin!
Instalatia electrica din subsol nu este defecta, exista si este functionala dar s-a dorit prelungirea acesteia la proprietarii care detin boxe. Consider ca nu este o reparatie ci o investite. Nu era normal sa fim anuntati si ceilalti proprietari. Poate hotari administratorul si presedintele in locul nostru cum cheltuim banii din fondul de reparatii. Se poate interveni de catre doi muncitori la aceasta instalatie fara un proiect tehnic si daca in timp poate lua foc si instalatia care exista, chiar daca are 24 volti, cine plateste pagubele si garantia lucrarii?
Va multumesc!
Vad ca sunteti impotriva acestei prelungiri a instalatiei, impotriva presdintelui, a administratorului si probabil ca aveti motivele dumneavoastra.
Dar o prelungire a instalatiei electrice din subsol nu poate fi considerata investitie ci doar o repartie, eventual o modernizare.
Termenul de investitie se foloseste in general pentru o imbunatatire a parametrilor tehnici initiali, superiori celor existenti, estimandu-se obtinerea de beneficii economice in perioada viitoare superioare celor estimate initial. Investitia necesita fonduri mari si se amortizeaza in perioade masurate adesea in zeci de ani.
Prelungirea unei instalatii electrice se face cu electricieni (muncitori) si nu necesita specialisti titrati cu diplome universitare...
Dar sigur ca cei ce vor nu-i opreste nimeni sa faca un caiet de sarcini, sa apeleze la concurs de proiecte, sa contracteze o firma mare, cu specialisti,...., cu preturi pe masura.
salut ,dar tabloul acela electric ,din cate banuiesc apartine electrica,enel sau a unor firme de furnizare a enegiei electrice, chiar daca este la parter sau subsol.
faceti reclamatie la electrica pt ca indivizii aceia umbla la tablou ,
aceii proprietari care isi trag curent pentru boxe au contoare separate pt boxe? sau platesc toti din bloc ca sa aiba lumina acei proprietari?
PS. tabloul acela de 24 de volti stiti cumva la ce serveste?
chiar daca e de 24 de volti curent o sa se consume si cine o sal plateasca?
Ultima modificare: Duminică, 25 Octombrie 2015
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Furt de energie electrica la asociatia de proprietari m.belu m.belu Am informatii certe ca in boxele aflate la subsolul blocului, proprietarii si- au improvizat prize si si- au instalat lazi frigorifice , care consuma nonstop ... (vezi toată discuția)
Gradina de la bloc marsib marsib Buna ziua.Am si eu o intrebare: In spatele blocului niste vecini au montat un cort destul de mare in care joaca table. sah, etc si au tras curent din casa ... (vezi toată discuția)
Instalare lumina in boxe narciisa narciisa Buna seara, In asociatia din care fac parte ma confrunt cu urmatoarea situatie, pentru care as avea nevoie de raspunsul dumneavoastra. Acum cativa ani ... (vezi toată discuția)