Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 11276 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... 1 numar de telefon..2 utilizatori!
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

1 numar de telefon..2 utilizatori!

Buna seara!
In luna septembrie am portat nr meu de telefon ( pe care il am de 6 ani) in alta retea. Am specificat fostului furnizor ca voi PORTA numarul, nu renunt la el! Pe nr de telefon imi vin coduri secrete de la banca, pt a accesa contul bancar online. De vreo 2 saptamani am observat intarzieri in recepti mesajelor, dar dat fiind ca alta data le primeam repede, nu m-am alarmat.
Saptamana trecuta m-a sunat un domn, din Ardeal(n-am nici o legatura), sa ma intrebe daca nu cumva utilizez numarul de telefon( si mi-a dictat nr meu de telefon), deoarece de 2 saptamani are acel numar de telefon, sub forma de abonament de date, de la fostul meu furnizor, si tot primeste niste mesaje cu coduri de la banca...CODURILE MELE SECRETE de acces al contului!!!
Am sunat la fostul operator sa sesizez problema, iar raspunsul lor a fost: DA! acelasi nr este dat atat mie cat si acelei persoane...eu am telefonie mobila, iar el abonament de date. Ei nu pot face nimic, decat daca ma duc sa depun o reclamatie la un sediu al lor, in Timisoara, (ceea ce dureaza, deoarece am specificat ca locuiesc la sat si sunt in ingrijire sugar) si sa-mi CUMPAR ..EU...O CARTELA...pt a schimba numarul de telefon pe care primesc mesajele, ceea ce tot un drum la oras insemna, deoarece banca nu il schimba decat daca merg personal..pana una alta...drumuri din partea mea, costuri suplimentare, schimbare de coduri si parole, etc pt o greseala A LOR!!!
Acele coduri de acces la contul bancar sunt confidentiale si totusi au ajuns la nu-stiu-cine...si tot eu trebuie sa repar greseala!!
Vreau sa-mi spuneti va rog, in cazul acesta, ce se poate face din punct de vedere legal.
Multumesc!
O zi buna!
Cel mai recent răspuns: dany3l89 , utilizator 22:38, 6 Februarie 2017
Nu e normal să fie alocat același număr la două sim-uri diferite, indiferent că unul este doar de date, în timp ce altul este de voce. În mod normal rețeaua nici nu permite înregistrarea simultană în sistem a aceluiași număr de pe două dispozitive distincte (identificate după IMEI-ul lor unic). E bine să nu fi aruncat cartela (sau contractul) pe care era trecut numărul de telefon prin care ați dovedi că dvs. sunteți posesorul de drept al acelui număr. Au existat suficiente cazuri de fraudă în care posesorilor de abonamente cu numerele așa zise „gold” - ușor de reținut, li s-a furat numărul odată ce au trecut de la abonament la cartelă prepay sau au încercat să porteze numărul. Mai erau și clienți care au avut norocul de a primi un număr preferențial la cartela prepay și, pentru că aruncaseră cartela, nu au mai putut să-și recupereze numărul (el se poate fura prin raportarea cartelei ca pierdută, se blochează în sistem și se alocă ulterior altcuiva).

Mai bine vă adresați operatorului la care v-ați portat pentru că practic numărul dvs. este acum și proprietatea lor. Să continue Orange (de exemplu) să folosească un număr portat la Digi (tot ca exemplu) are aceeași semnificație pentru Digi ca și în situația în care Orange ar în începe să aloce direct numere cu prefixe rezervate Digi. În general, din ce am observat și din propria experiență, și din experiența împărtășită de alții, sesizarea operatorului în privința unor nereguli pe care el însuși le-a cauzat nu duce la o soluționare favorabilă clientului, ci îi determină să îmbrace în legalitate neregularitatea cauzată.

6 luni e perioada minimă care trece înainte ca un număr care a fost desființat să fie alocat altui client. Ați urmat procedura standard de portare (cerere la operatorul nou care se ocupă el de portarea propriu-zisă)? Dacă da, vechiul operator a furat practic un număr de la alt operator. Puteți să sesizați și vechiul operator, dar sesizați în același timp și operatorul curent, și ANCOM (autoritatea responsabilă de reglementarea telecomunicațiilor) în care le expuneți problema și-i rugați să verifice utilizarea aceluiași număr de telefon în mod simultan de doi operatori distincți, în condițiile portării acestuia. Nu-l informați pe vechiul operator de sesizarea la ANCOM că poate grăbi lucrurile în găsirea unei soluții pentru cleintul actual (deși nu e obligatoriu să se întâmple așa).
Multumesc!
Si eu am aceiasi problema :(
Numarul meu portat din vodafone catre digi
astazi descopar ca vodafone a realocat numarul meu unui client nou
de si numarul meu ie in abonament la digi
Sunt stresat de telefone de la persoane ne cunoscute
Acelasi numar La doi operatori !!!!
Ultima modificare: Luni, 6 Februarie 2017
dany3l89, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telekom romania Rrs Rrs M-am lovit de o problemă care, cel puţin mie, mi se pare puţin absurdă. Pe la sfârşitul lunii Ianuarie, m-a contactat un reprezentant Telekom care ... (vezi toată discuția)
Urgent! teapa la portare!!! irinairina13 irinairina13 Ce se poate face pentru reziliarea contractului cu noua firma in cazul in care portarea nu se poate realiza, din cauza ca abonatul se afla inca in perioada ... (vezi toată discuția)
Legea portabilitatii. probleme cu orange romania! alinagava alinagava Buna ziua, Eu si sotul meu avem o nelemurire legata de furnizorul de servicii de telefonie ORANGE. Sotul meu lucreaza in Politie. Acum aproape 2 ani, pe ... (vezi toată discuția)