avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 610 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Studenta insarcinata
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Studenta insarcinata

Buna ziua,
Sunt studenta la medicina anul 5 si am ramas insarcinata.
Lucrez part time pentru a-mi plati asigurarile medicale.
Intrebarea mea este: "De ce fel de indemnizatii beneficiez?Sau daca beneficiez de indemnizatie de la stat dupa ce nasc?
Cu stima,
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:20, 1 Octombrie 2016
PalyAlexandra a scris:

...
Lucrez part time pentru a-mi plati asigurarile medicale.
Intrebarea mea este: "De ce fel de indemnizatii beneficiez?Sau daca beneficiez de indemnizatie de la stat dupa ce nasc?
Cu stima,


In acest caz, puteti beneficia de :
1. indemnizatia si concediu de maternitate
Beneficiaza de indemnizatia de maternitate salariatele care, in ultimele 12 luni anterioare primei zile de concediu medical inscrise in certificatul de concediu medical, au un stagiu de cotizare de cel putin o luna sau fractiuni de luna totalizand minimum 22 de zile.

Singurul document necesar pentru concediul de maternitate este certificatul de concediu medical emis de catre medicul de familie si/sau de medicul de specialitate obstetrica-ginecologie care asista gravida.

OUG 158/2005
art. (1)
Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcină şi lăuzie, pe o perioadă de 126 de zile calendaristice, perioadă în care beneficiază de indemnizaţie de maternitate.