avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 229 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Gravida in 7 luni pot fi trimisa in somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Gravida in 7 luni pot fi trimisa in somaj

Buna seara. Sunt insarcinata in 7 luni. Lucrez part-time la o firma. Pot intra in somaj si sa beneficiez de CCC ? Daca am lucrat part-time, cum se calculează concediile maternal si crestere copil? Si de catre cine sunt plătite?
In acelasi timp sunt si studenta . Am inteles ca pot primi indemnizatie crestere copil si in acest caz.
Se pot cumula cele 2 indemnizații? Cea ca urmare a serviciului si cea de pe urma faptului ca sunt studenta?
Cum ar trebui sa procedez, cand pot depune actele?
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:26, 19 Ianuarie 2017
1. Daca sunteti de acord cu concedierea dvs., atunci puteti intra in somaj , iar din somaj in concediu de maternitate si apoi in CCC.

Nu primiti doua indemnizatii , ci doar una singura.

Indemnizatia pentru CCCse stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului, şi nu poate fi mai mică de 85% din cuantumul salariului minim brut pe ţară garantat în plată (de la 01.02.2017 ,valoarea este de 1233 lei)

2. OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:
Art. 15
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta reprezentand indemnizatii si stimulent de insertie se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;