avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 155 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... RADET ne-a oprit apa pt ca administratorul nu a ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

RADET ne-a oprit apa pt ca administratorul nu a plătit facturi din feb 2018

Buna ziua. Pe scurt va povestesc ca, RADET Bucuresti ne-a oprit apa pt facturi neplătite din feb 2018 in prezent figuram cu restante de 27 000 RON. Administratorul nu poate justifica de ce nu a plătit in condițiile in care nu avem restanțieri in bloc (valoarea restantelor fiind 7000ron) in plus exista un fond de rulment care nu este justificat . Președintele nu știe nici el nimic și in concluzie de o săptămâna stam fără apa calda. Primul pas l-am făcut ieri și am convocat noi, locatarii adunare generală ( Menționez ca in bloc de 15ANI nu s-a făcut adunare generală) , și am ales alt președinte și alt comitet . Acum urmează sa vedem ce cai legale avem și cum recuperam prejudiciul. Întrebararile sunt următoarele: Care sunt pașii pentru a recupera prejudiciul? Ar fi bine sa apelam la un cenzor sa verifice asdministratorul? Primăria sector 3 poate trimite control pentru verificare? Va mulțumesc mult
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 15:20, 9 Iulie 2018
Sesizati primăria si căutați si avocat deoarece veti avea nevoie...
Probabil ca a delapidat și ă cheltuit banii.
Nu are ce explicații sa dea...
Ultima modificare: Duminică, 8 Iulie 2018
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Echipa manageriala destituita nu avea si cenzor/comisie de cenziori?
Normal aceasta ar fi trebuit sa constate ca in documentele asociatiei nu se regasesc chitante/
factori/ordine de plata prin care sa fie achitate lunar factuturile la gaze
Teoretic in temeiul disp art 55 L nr 230/2007 primariile pot exercita control asupra activitatii finaciar contabile ale asociatiilor de proprietari
Aspectul ca 15 ani nu a fost convocata adunare atesta dezinteresul proprietarilor pentru problemele imobilului de locuit in comun
Cum a fost permis in acest interval acordarea de indemnizatii pentru reprezentantii asociatiei de proprietari ?
Initial pentru rapiditate si fara efort financiar suplimentar ,actulul presedinte si comitet executiv pot solicita cenzorului intern/comisiei de cenzori sa realizeze raport de activitate al administratorului de imobil
Daca nu exista cenzor intern se poate angaja persoana specializata si acreditata sa realizeze expertiza financiar contabila
Administratorul de imobil,conform disp L nr 230/2007
Articolul 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract . Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
(3) Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare.

Ex administratorul de imobil detinea depusa garantie materiala?
Presedintele in exercitiu poate incheia angajament de plata cu furnizorul de utilitati
Daca exista fond de rulment suficient se poate achita parte din debit
Presedintele de asociatie trebuie sa stranga probe concrete ca ex administratorul de imobil este raspunzator pentru debitul acumulat la furnizorul de utilitati sa demareze procedura de recuperare suma de la acesta
Recuperarea prejudiciului este insa conditionata de starea de solvabilitate a persoanei
Exista frecvente situatii cand administratorii de imobile se fac vinovati de sustragere sume din gestiunea asociatiilor de proprietari dar din cauza ca nu detin nici garantie materiala nici bunuri in evidenta ,debitele nu pot fi recuperate ,proprietarii fiind obligati sa acopere prejudiciul pentru a beneficia de utilitati
Totul este straniu in aceasta asociatie. Eu nu locuies de foarte mult timp si cred ca nu doar eu, nimeni nu stie sau nu a vazut documente ale asociatiei, nimeni nu a fost informat , dar intr-adevar este si un dezinteres total al proprietarilor. Daca pana acum nu s-a oprit apa, nu s-au oprit gazele si totul functiona , atunci nimeni nu a fost interesat de asociatie, de absolut nimic ce are legatura cu asta . Prin urmare, noii membrii si presedintele ales trebuie sa o i-a de la 0, iar partea proasta este ca nu s-au pus in posesie actele asociatiei. Cenzor exista, si la adunarea generala a ridicat din umeri cand a fost întrebată de ce a semnat daca actele nu erau in ordine. Dar o sa incercam sa facem aceasta solicitare sa vedem ce raspuns primim. Va multumesc. Procesul verbal de la adumarea generala cu schimbarea presedintelui si comitet se inregistreaza undeva? La vreo institutie? Sau ramane la asociatie? Aveti idee? Multumesc
Daca a fost convocata adunare generala,era obligatoriu sa fie supuse pe ordinea de zi descarcarea de gestiune si raportul de activitate al cenzorului aferent exercitiului financiar de la ultima adunare generala
L nr 230/2007
Articolul 25
(1) Pentru adoptarea hotararilor in adunarea generala a asociatiei de proprietari, se vor avea in vedere urmatoarele:
a) fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa;
b) pentru hotararile cu privire la stabilirea fondurilor de investitii pentru consolidare, reabilitare si modernizare, votul fiecarui proprietar are o pondere egala cu cota-parte din proprietatea comuna;
c) proprietarul poate fi reprezentat in adunarea generala de catre un membru al familiei sau de catre un alt reprezentant care are o imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarul in numele caruia voteaza;
d) un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta unul sau mai multi membri absenti, daca prezinta imputernicire semnata de catre proprietarii in numele carora voteaza;
e) in cazul unui vot paritar, votul presedintelui asociatiei de proprietari este decisiv.
(2) Hotararile adunarilor generale vor fi luate cu votul majoritatii membrilor asociatiei de proprietari prezenti la adunarea generala convocata sau reconvocata, dupa caz. In statutul propriu al asociatiei de proprietari pot fi prevazute si alte conditii, dar nu mai putin de jumatate plus unu din voturile celor prezenti la adunarea generala convocata sau reconvocata.
(3) In situatii exceptionale, hotararile pot fi luate prin acordul scris al majoritatii proprietarilor unei scari sau unui bloc, membri ai asociatiei de proprietari, pentru probleme care ii vizeaza direct, pe baza de tabel nominal.
(4) Hotararile adunarilor generale se consemneaza in registrul de procese-verbale al asociatiei de proprietari, se semneaza de catre toti membrii comitetului executiv si se comunica, in scris, tuturor proprietarilor.


Procesul verbal al adunarii generale a membrilor proprietari se consemneaza in registrul special numerotat
Procesele verbale ale adunarii generale nu trebuiesc comunicate catre autoritati

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme bloc - restantieri si liste ciudate. cameliaandreescu cameliaandreescu Buna ziua, Este vorba de un bloc cu 10 etaje, 4 apartamente pe etaj si 2 scari. Sunt cateva apartamente cu restante foarte mari (nu au mai platit nimic in ... (vezi toată discuția)
Demitere administrator si presedinte gigibosu33 gigibosu33 la asociatia noastra de proprietari avem o administratora de la primarie iar presedintele este din bloc.dar nu vor sa ne spuna cine face parte din comitet si ... (vezi toată discuția)