avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Dreptul mamei asupra copilului minor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Dreptul mamei asupra copilului minor

Buna seara ! Am un bebelus de 2 luni rezultat in urma unei relatii in concubinaj. Tatal copilului a acceptat sa il recunoasca ,a fost bine pana acum intre noi. Dar nu ne mai intelegem si ne am despartit. El tot ameninta ca se duce la avocat si o sa imi ia copilul. Se poate asa ceva ? De cand am venit de la spital cu el am stat la mama si stam in continuare eu si copilul tatal sa mutat la el acasa. El nu are o situatie prea buna acasa la el si nici conditii de a creste copilul eu in schimb am toate conditiile acasa pentru el . Nu muncesc sunt studenta la facultate la zi si mi am bagat dosarul pentru indemnizatie. O am pe mama care nu lucreaza si poate sa stea cu el cand sunt eu la facultate. Veniturile care ne intra in casa lunar sunt destul de mari. Deci dumneavoastra ce parere aveti ? Copilul poate ramame cu mine,are doar 2 luni ?
Cel mai recent răspuns: Geanina DRIAN , Avocat 11:17, 21 Septembrie 2019
Sunt șanse mari ca minorul sa ramana la dvs având în vedere vârsta frageda a acestuia si faptul că este alaptat. Cu toate acestea, aveti nevoie de o hotărâre judecătorească prin care să se stabilească în mod clar domiciliul copilului la dvs deoarece in caz contrar tatăl are dreptul sa ia oricand copilul la el si sa refuze sa vi-l mai dea, având drepturi egale cu dvs. În lipsa unei hotărâri judecătorești, nici poliția nu va poate ajuta.
Luati legatura cu un avocat macar pentru redactarea acțiunii.
Tatăl poate fi obligat să achite si pensie alimentară pentru copil,în procent de 25% din veniturile sale sau din salariul minim pe economie, de la data formulării cererii.
Clar i se va stabili domiciliul la mama, mai ales la această vârstă!