avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... sanatatea si securitatea in munca in contextul ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

sanatatea si securitatea in munca in contextul epidemiei de covid 19

Buna ziua! As dori sa ma lamuriti si pe mine daca o institutie publica cu peste 80 angajati, este obligata sa aiba un medic de medicina muncii sau un furnizor extern de servicii de medicina muncii si care este baza legala in aceasta materie.Referitor la asigurarea de masti si manusi de protectie este obligat angajatorul sa asigure aceste materiale si in ce cantitate zilinica?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: buiavasi , utilizator 09:57, 8 Mai 2020
Buna ziua,
Raspunsul este Da in ambele situatii si il gasiti in H.G. 355/2007 si Legea 319/2006

H.G.-ul [ link extern ]
Legea [ link extern ]
imi puteti indica art din ambele reglementari? si ma intereseaza reglementarea din care reiese obligativitatea ! de baza legala stiam , dar nu reiese clar obligativitatea, multumesc
Ultima modificare: Joi, 7 Mai 2020
buiavasi, utilizator
H.G. 355/2007
Art.3
Supravegherea sănătăţii lucrătorilor este asigurată de către medicii specialişti de medicina muncii.
Art.6
Angajatorii din orice domeniu de activitate, atât din sectorul public, cât şi din sectorul privat, sunt obligaţi să respecte reglementările în vigoare privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor.
Art.7
Angajatorii sunt obligaţi să asigure fondurile şi condiţiile efectuării tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sănătăţii lucrătorilor, aceştia nefiind implicaţi în niciun fel în costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Legea 319/2006
ART. 1
(1) Prezenta lege are ca scop instituirea de măsuri privind promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor.
(2) Prezenta lege stabileşte principii generale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protecţia sănătăţii şi securitatea lucrătorilor, eliminarea factorilor de risc şi accidentare, informarea, consultarea,participarea echilibrată potrivit legii, instruirea lucrătorilor şi a reprezentanţilor lor, precum şi direcţiile generale pentru implementarea acestor principii.

ART. 6
(1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
ART. 7
(1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
(2) Angajatorul are obligaţia să urmărească adaptarea măsurilor prevăzute la alin. (1), ţinând seama de
modificarea condiţiilor, şi pentru îmbunătăţirea situaţiilor existente.
(3) Angajatorul are obligaţia să implementeze măsurile prevăzute la alin. (1) şi (2) pe baza următoarelor
principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursă;
d) adaptarea muncii la om, în special în ceea ce priveşte proiectarea posturilor de muncă, alegerea
echipamentelor de muncă, a metodelor de muncă şi de producţie, în vederea reducerii monotoniei muncii, a muncii cu ritm predeterminat şi a diminuării efectelor acestora asupra sănătăţii;
e) adaptarea la progresul tehnic;
f) înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;
g) dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care să cuprindă tehnologiile, organizarea muncii,
condiţiile de muncă, relaţiile sociale şi influenţa factorilor din mediul de muncă;
h) adoptarea, în mod prioritar, a măsurilor de protecţie colectivă faţă de măsurile de protecţie individuală;
i) furnizarea de instrucţiuni corespunzătoare lucrătorilor.
(4) Fără a aduce atingere altor prevederi ale prezentei legi, ţinând seama de natura activităţilor din întreprindere şi/sau unitate, angajatorul are obligaţia:
a) să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă;
b) ca, ulterior evaluării prevăzute la lit. a) şi dacă este necesar, măsurile de prevenire, precum şi metodele de lucru şi de producţie aplicate de către angajator să asigure îmbunătăţirea nivelului securităţii şi al protecţiei sănătăţii lucrătorilor şi să fie integrate în ansamblul activităţilor întreprinderii şi/sau unităţii respective şi la toate nivelurile ierarhice;
c) să ia în considerare capacităţile lucrătorului în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă, atunci când îi încredinţează sarcini;
d) să asigure ca planificarea şi introducerea de noi tehnologii să facă obiectul consultărilor cu lucrătorii
şi/sau reprezentanţii acestora în ceea ce priveşte consecinţele asupra securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, determinate de alegerea echipamentelor, de condiţiile şi mediul de muncă;
e) să ia măsurile corespunzătoare pentru ca, în zonele cu risc ridicat şi specific, accesul să fie permis numai lucrătorilor care au primit şi şi-au însuşit instrucţiunile adecvate.
...
(6) Măsurile privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă nu trebuie să comporte în nicio situaţie obligaţii financiare pentru lucrători.

va multumesc!
Daca va referiti la masti si manusi ca echipament individual de protectie pentru lucratori atunci, cantitatea/ stocul/ durata de serviciu, etc. se stabilesc prin lista interna de EIP aprobata de angajator cu respectarea prevederilor HG nr. 1048/ 2006 privind utilizarea de catre lucratori a EIP la locul de munca.
Daca va referiti la materiale de protectie obligatorii pentru covid 19, atunci stocul se stabileste de angajator in functie de conditiile concrete de lucru de la fiecare loc de munca/ post de lucru/ meserie, tinand cont ca manusile si masca sunt de unica folosinta, ca in timpul lucrului pot fi necesare mai multe schimbari de echipament, etc.

Alte discuții în legătură

Obligatii angajator alexandralincu alexandralincu LEGEA 319/2006 As dori sa aflu detaliat in ce pagina pot gasi informatia in legatura cu obligatiile angajatorului (firma straina) si promotorului, este vorba ... (vezi toată discuția)
Evaluare ssm muraruana muraruana Buna ziua. Daca avem o meserie noua in firma trebuie facuta evaluarea riscurilor si imbolnavirilor profesionale? Daca da va rog sa imi dati si articolul din ... (vezi toată discuția)
Bună ziua,cum poate asigura angajatorul securitatea angajaților? ... Costin_Adrian Costin_Adrian Bună ziua,cum poate asigura angajatorul Securitatea angajaților? Eu lucrez la Brico Depot Orhideea și mă confrunt aproape zilnic cu \"specimene \" de ... (vezi toată discuția)